Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289586 Moeilijk Eten Slechte Stoelgang

• Auteur

hoi,

ik heb een probleempje, ik ben nu in de 8e week van mijn zwangerschap. Ik heb het erg moeilijk met eten….

's Ochtends gaat er met moeite een cracker in, en tussen de middag 2 boterhammetjes.. Maar 's avonds komt het echte probleem. Zodra ik denk aan warm eten gaat het al fout. Aardappeltjes en groente geen probleem, nou ja geen probleem, dat wil er dan nog wel in. Niet van harte maar dat krijg ik nog voor elkaar. Maar vlees… echt bij twee happen zit ik al te kokhalzen…. Echt veselijk. Mijn man zegt dat ik me niet zo moet aanstellen, maar echt ik krijg er gelijk maagkrampen van.

Ik weet ook wel dat ik goed moet eten enzo, maar warm eten is echt een drama, ik moet gewoon een uurtje bijkomen van de overgeef neigingen…. Dat lijkt me niet normaal…

En naar het toilet gaan is ook een ramp. Echt ik zit er soms een half uur met als gevolg een dingetje van 3cm…. ( sorry hoor )

Wat kan ik daaraan doen??? Iemand tips??

liefs gridje

#3114917 Quote

Hoi,
    Balen he? Ik ken het hoor. Ik ben nu 33.1 week zwanger en kan nu sinds kort weer
    wat warm eten. Maar vlees hoef ik ook niet aan te beginnen. Wel kip en vis dat is
    vreemd maar dat wil wel. Ik heb echter ook heel lang gehad dat ik helemaal niet kon
    warm eten omdat ik ook na 2 happen zat te kokhalzen. Mijn gyn vond het geen enkel
    probleem. Zolang je wel brood kan eten kun je daar lekker mee varieren.
    Kaas, vleeswaren en ook zoet. En als je dan wel fruit en evt wat rauwkost eet kom je
    echt niets tekort. Daarbij kun je nog gravitamon slikken. Daarin zit ook alles wat je
    nodig hebt. Dat slik ik ook nog steeds.
    Als je maar wel genoeg drinkt. Zeker 2 liter op een dag. Dan gaat de stoelgang ook  
    weer wat makkelijker. En die kun je ook bevorderen door volkorenbrood ed te eten.
    Sinaasappels ed schijnen ook te helpen.
    Succes ermee en maak je niet te druk. Het komt echt wel weer. En dat je vriend zegt
    dat jij je aanstelt? Weet hij wat je voelt dan?? Dat dacht ik ook niet he?
    Luister naar je lichaam en eet wat je wel kunt.
    Liefs Melanie

#3114960 Quote

Hoi Gridje,

Ik heb ook veel moeite met mijn stoelgang en dat is een stuk beter sinds ik elke dag een yogurtje van Activa neem, er is volgens mij ook een soort drinkyogurt van. Het helpt echt!!!

Groetjes en succes !!
    Lidwij

#3114962 Quote

O ja, mannen weten natuurlijk ook precies wat je als zwangere vrouw voelt! Sorry maar iets meer begrip van je vriend zou volgens mij wel op zijn plaats zijn.
    Verder denk ik, als je nu geen zin in vlees hebt, eet dan gewoon alleen die aardappels en groenten! Het komt allemaal heus wel weer hoor.
    Succes in ieder geval! En zeg maar tegen je vriend dat hij niet weet waar hij over praat.

#3114970 Quote

Je stelt je echt niet aan hoor! Je vriend zou eens met je moeten ruilen! Ik ben 26 weken en vind vlees nog steeds niet erg lekker. In de misselijkste weken heb ik 's avonds regelmatig een tomatensoepje met een broodje gegeten. Als je bv wel vleeswaren en een eitje lust dan kom je ook aan je voeddingstoffen. Gedurende de dag eet ik bv een half komkommertje en een zakje wortels ofzo. Hoe je het doet en wanneer maakt niet zo uit dus als je overdag liever een boterham extra eet en je vlees 's avonds laat staan dan is dat echt niet erg.

Ik heb ook erg veel last gehad van obstipatie. Ik had geen aandrang maar wel vreselijk veel pijn. Ik heb toen een ontlastingverdunnend poedertje gekregen van de gyn. Kan totaal geen kwaad en werkt goed. Ik kan nu gewoon 1 keer per dag naar het toilet en dat scheelt heel veel pijnlijke krampen. Het heet Legendal. Vraag er anders ff naar aan je HA of je vk. (volkorenproducten eten ed. hielp bij mij niet voldoende)

gr.Ing

#3114989 Quote

Ik ken het! Ik ben vanaf de 9e week ziek geweest (ben nu 28 weken en 2 dagen), heb 1x in het ziekenhuis gelegen ivm uitdrogingsverschijnselen. Op een gegeven moment kreeg ik dus idd ook stoelgangproblemen en heb daarvoor ook iets gekregen van de gynaecoloog. Werkt als een tierelier. Gelukkig kan ik nu over het algemeen weer lekker eten (maar nu ben ik 's nachts vaak ziek!).

En jouw man ……. GRRRR dat zou een goeie voor mij zijn zeg. Hoe durft ie het te zeggen!

Succes, en ik hoop dat je je snel weer ok voelt!

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3114998 Quote

Hoi hoi,

ik heb het precies andersom gehad. Ik kon geen brood weg krijgen en zat om 9 uur s'morgens al aan de stamppot. Als je geen vlees weg krijgt kan je ook een vleesvervanger nemen. Van de albert heijn hebben ze heerlijke groenteballetjes. Zo krijg je toch de belangrijkste voedingsstoffen binnen.

Wat de verstopping betreft: probeer zoveel mogelijk volkoren of meergranen producten te eten. Dat is goed voor je spijsvertering. En veel wandelen of ontbijtkoek.

Je man moet er waarschijnlijk nog aan wennen dat je zwanger bent. Dat komt wel als je buik begint te groeien en het voor hem tstbaarder wordt. Anders eet hij toch lekker jou eten op. Dan hoef je niets weg te gooien.

Veel succes ermee.

Groetjes van Marloes

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen