Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289592 Bekkenklachten

• Auteur

hallo, ik ben nu 26 weken zwanger en zit al sinds week 21 thuis met
    bekkenklachten, ik baal hier enorm van zeker omdat de klachten elke
    week toenemen en elke week kan ik wat minder. Omdat ik werk heb waarbij
    ik veel moet staan, lopen, bukken etc.. kon ik dat al snel niet meer
    doen. Ik ga nu naar cesartherapie maar de klachten nemen niet af, dit
    wordt nog een lange tijd tot de bevalling. Wie heeft hier ook ervaring
    mee en weet weat ik moet verwachten?

#3114955 Quote

he hallo,
    Ik heb een zoontje van 20 maanden en heb er bij hem ook last van gehad. doe alleen wat je zelf kan ga niks overbelasten want daar heb je alleen je zelf mee. blijf ook vooral met therapie doorgaan en ga als het nodig is langs bij een fysio die ook ostiopatie kan. dat kan na de zwangerschap. hij maakt namelijk de spieren in je buik los. blijf er niet te lang mee rond lopen want ik was er pas vanaf nadat mijn zoon al een jaar was geweest.  verder hoop ik dat het goed met je gaat en dat je wat afleiding kan zoeken voor de laatste weken.
    ik ben nu zwanger van mijn tweede kindje en heb nu al last van banden pijn. vraag me af hoe dat zich zal vorderen.
    succes iniedergeval.

groetjes Iris.

#3114972 Quote

Hoi,
    Ook ik heb bij mijn derde zwangerschap last gehad (zacht uitgedrukt) van bekkeninstabiliteit. Het is inderdaad ontzettend vervelend dat je steeds minder kan. Het begon de vorige keer rond de 28 weken bij mij. Ik ben nu echter binnen een jaar weer zwanger en ik vrees het ergste. Ik voel mijn bekken al regelmatig en probeer al zoveel mogelijk op te letten dat ik geen foute bewegingen maak.
    Ik ga ook meteen therapie aanvragen, om erger te voorkomen (als dat kan).
    Jij zit ook nog zo vroeg in de zwangerschap, dan duurt het nog zo lang om het uit te zingen. Helaas kan ik niet veel opbeurends erover zeggen. Kan je alleen de raad geven om alles heel rustig te doen en vooral zo weinig mogelijk bewegingen maken die slecht aanvoelen en zo min mogelijk tillen.
    Heel veel succes, misschien spreken we elkaar nog vaker, want klagen tegen mij mag altijd. Ik weet hoe het voelt!
    Ivy

#3114974 Quote

Ik heb ook al weken last van pijnklachten. Bij mij is bekkeninstabiliteit geconstateerd en ik zit nu sinds twee weken bij een fysio. Veel te lang doorgelopen met de klachten natuurlijk, maar het gaat wonderbaarlijk goed.

Het probleem met de bekkenklachten is dat ze aanhouden zolang je zwanger bent en daarna nog zolang je borstvoeding geeft (hoewel het dan wel een stuk minder is). De pijn echt verhelpen kunnen ze niet, maar ze kunnen het wel verlichten. Met een stukje informatie en (in mijn geval) masseren en eventueel oefeningen wordt de pijn wel minder.

Ik sliep enorm slecht door de pijn, vooral mijn heupen deden steeds pijn als ik er op lag. Ik werd dan om de drie kwartier wakker van de pijn en moest dan weer draaien en dat ging zo door. Sinds drie dagen slaap ik met een kussentje in m'n taille en een klein stukje onder m'n bekken, waardoor er niet zoveel druk op m'n heup staat. Verder heb ik een voedingskussen  tussen m'n benen om m'n bekken in balans te houden. En vannacht heb ik de hele nacht op een kant kunnen slapen zonder pijn!

Balans is het toverwoord. Balans in je houding, maar ook in je bewegingen. Niet teveel doen, maar ook niet te weinig (dan wordt je stijf en gaat het meer pijn doen) en pas je houding aan zodat je bekken in balans is.

Sterkte meiden!
    Groetjes, Marisa

#3114978 Quote

bedankt voor jullie reakties, ik denk dat ik gewoon veel geduld moet
    hebben en maar moet blijven denken dat het voor een goed doel is. Maar
    goed makkelijk is het niet.

#3114984 Quote

Ik ben nu 21 weken zwanger van mijn vijfde kindje.
    Sinds de twaalfde week ongeveer   heb ik weer pijn in mijn bekken gebied.
    Ik heb last van zogenaamde chronische bekkeninstabiliteit, vooral tijdens zwangerschappen.

Inderdaad is het belangrijk om al je bewegingen in balans te doen. Symmetrisch bewegen.
    Voor allerlei dagelijkse bewegingen die je maakt moet je een manier vinden dat je die symmetrisch kunt gaan doen.
    Neem het klusje afwasmachine uitruimen bijvoorbeeld. Ik ben geneigd om dat even snel te doen met zijwaartse bewegingen alles eruit pakken en in de kastjes op te bergen. Maar dat moet ik nu gewoon echt niet doen, want dan zit mijn bekken binnen de kortste keren weer scheef.

Elke week ga ik naar een cesartherapeute die ook manueel therapie doet.
    Met haar handen duwt ze mijn bekken weer op de plaats.
    Soms staat mijn bekken zo scheef dat rechts omhoog gedraaid is en links naar beneden….helemaal verwrongen. Maar dat voel ik dan ook, want als het zover is dan heb ik behoorlijk pijn.
    Zelfs roeren in een pan met eten doet me pijn.
    Rust nemen en goed blijven lusiteren naar je eigen lijf. Vooral niet TE veel doen. Maar wel blijven bewegen. Wandelen, fietsen….alles wat nog gaat blijven doen, met mate.

Veel sterkte
    Groetjes Annemieke

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen