Ik heb ook al weken last van pijnklachten. Bij mij is bekkeninstabiliteit geconstateerd en ik zit nu sinds twee weken bij een fysio. Veel te lang doorgelopen met de klachten natuurlijk, maar het gaat wonderbaarlijk goed.
Het probleem met de bekkenklachten is dat ze aanhouden zolang je zwanger bent en daarna nog zolang je borstvoeding geeft (hoewel het dan wel een stuk minder is). De pijn echt verhelpen kunnen ze niet, maar ze kunnen het wel verlichten. Met een stukje informatie en (in mijn geval) masseren en eventueel oefeningen wordt de pijn wel minder.
Ik sliep enorm slecht door de pijn, vooral mijn heupen deden steeds pijn als ik er op lag. Ik werd dan om de drie kwartier wakker van de pijn en moest dan weer draaien en dat ging zo door. Sinds drie dagen slaap ik met een kussentje in m'n taille en een klein stukje onder m'n bekken, waardoor er niet zoveel druk op m'n heup staat. Verder heb ik een voedingskussen tussen m'n benen om m'n bekken in balans te houden. En vannacht heb ik de hele nacht op een kant kunnen slapen zonder pijn!
Balans is het toverwoord. Balans in je houding, maar ook in je bewegingen. Niet teveel doen, maar ook niet te weinig (dan wordt je stijf en gaat het meer pijn doen) en pas je houding aan zodat je bekken in balans is.
Sterkte meiden!
Groetjes, Marisa