Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289599 Echo Rond De 16 Weken Mogelijk Op Eigen Kosten En Initiatief

• Auteur

Lieve meiden,

Aangezien ik helemaal happy werd van mijn eerste echo die al met al maar een paar minuten heeft geduurd wil ik voor de 20 weken echo graag nog een keer kijken naar onze spruit. Vanwege een begrafenis van de echoscopist duurde de echo maar een minuut of 2 en achteraf vond ik dit toch wel enorm kort  helemaal voor een eerste echo en zwangerschap.  Het liefst zou ik rond de 16 weken gaan want dan zitten we precies tussen de 2 echo's in. Heeft iemand hier ervaring mee of iets over gelezen of gehoord? De kosten wil ik uitaraard zelf betalen. Alvast bedankt voor de reacties!

Liefs Renske

#3114987 Quote

Hoi renske!

Ik heb hier eerder op het forum gelezen over particuliere echobureau's waar dit kan. Zelf loop ik in het ziekenhuis en daardoor er nu al drie gehad (ben morgen 18 wk), maar mijn ervaring is dat het altijd maar erg kort duurt. Hetzelfde geldt voor het luisteren naar het hartje. Ik had verwacht dat ze overal veel langer naar keken of luisteren, maar dat viel helaas tegen. Meer info over die particuliere echobureau;s heb ik niet, maar misschien kun je het intikken bij google ofzo…
    In ieder geval nog een hele goede zwangerschap toegewenst!

Liefs Maaike

#3114995 Quote

Hi Renske,

Er zijn in Nederland vele echoscopiebureau's waar je terecht kan. En dat is uiteraard tegen eigen kosten, maar als je het heel graag wilt… Je kunt dan bij alle bureaus kiezen uit verschillende opties en de meesten hebben wel een internetsite.

Ik had hetzelfde gevoel zo rond de 30 weken. Met 20 weken een echo en dan tot 40 weken wachten tot je weer iets "levends" ziet en met 32 weken hebben wij een 3D-echo laten maken. Was helemaal top!

Even surfen via Google en je komt er zo een hoop tegen. Succes!

Gr. Tamara.

#3114997 Quote

Hoi Renske,

Je zou inderdaad een echo kunnen laten maken bij een particulier echobureau. Als je wat verder terug kijkt op dit forum zul je wel zo'n onderwerp tegenkomen met reacties van dames over waar je die kunt vinden. Ikzelf ben ooit in Westerhoven (half uurtje onder Eindhoven) geweest. Kun je kijken op http://www.echografie.nl. Die mevrouw is heel aardig en neemt de tijd.
    Ikzelf heb de controles via het ziekenhuis dus ik heb al meerdere echo's gehad. Die gaan ook altijd heel snel hoor. Alleen de 20 weken echo is uitgebreider omdat ze dan alles gaan meten en nakijken.
    Houd er wel rekening mee dat die prive echobureaus best prijzig kunnen zijn hoor.

Veel plezier en succes!

Groetjes,
    Maike

#3115007 Quote

Vaak liggen er in de wachtkamer van de verloskundige al folders van echopraktijken.
    en anders weet de verloskundige je het vast wel te vertellen.
    Een gewone echo is helemaal niet zo duur (bij ons een geslachtsbepaling 25 euro, uitgebreider plus minus 40-60 euro)
    Een 3 of 4D echo is veel duurder en als je een bandopname wilt betaal je ook extra.
    16 weken lijkt me een prima moment. Dan kun je al veel dingen onderscheiden.
    Veel later dan 25 weken kun je voor een gewone echo beter niet doen, je kunt dan geloof ik niet meer heel de baby in 1x xien en dat is wat minder leuk vaak.
    groeten Elke

#3115009 Quote

Hoi dames,

Ik vind het wel raar dat ze in NL niet zo vaak de echo doen.

Ik ben nu volgens mijn berekening 6 wk 4 dagen zwanger van mijn tweede kindje en ik moet a.s. donderdag naar de vk voor de termijn echo.

Omdat mijn cyclus na het stoppen met de pil onregelmatig was gaan ze een termijn echo doen.

Maar torn ik zwanger was van mijn eerste kindje (Emir bijna 2 jaar in juni) waren we op vakantie naar Turkije en daar heb ik ook een echo laten maken.
    De echo duurde bijna een half uur!!!
    En ik kreeg 10 echo foto's mee!!!

Ik was toen 21 wk zwanger.

En mijn nichtje (die in turkije woont) was toen 23 wk zwanger en zij ging om de twee weken op controle en elke keer kreeg ze een uitgebreide  echo.

Toen ik zei dat wij in NL met 12 wk en met 20 wk de echo kregen en verder niet, dat vonden ze daar wel raar.

Groetjes mama van Emir

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3115020 Quote

Als iedereen om de 2 weken een echo zou krijgen zou de ziektekostenverzekering onbetaalbaar worden.
    Daarbij komt dat je een vals gevoel van veiligheid krijgt.
    Je kindje lijkt in orde maar er zijn nog duizenden dingen die je niet kunt zien met een echo.
    Die extra echo's geven geen extra informatie. Misschien lijkt je kindje iets minder gegroeid: dan schiet je in de stress maar ieder kindje groeit nu eenmaal anders.
    Als bij de 20 weken echo er 2 nieren aanwezig zijn dan zijn die er 2 weken later ook nog wel .
    En als het een jongetje is met 20 weken is het dat met 22 weken meestal ook nog wel (hier zijn helaas uitzonderingen op ).
    Je kunt in het leven wel alles 100x checken maar in de regel wordt het alleen onbetaalbaar.
    Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar om deze reden krijg je in Nederland bij een ongecompliceerde zwangerschjap maar 1 of 2 echo's.

groeten Elke

#3115040 Quote

Hoi hoi,

Kijk even op babyview.nl
    Daar staat alle info die je weten wil..

Groetjes

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen