Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289600 Dan Toch Maar Weer Een Keer Meisjesnaam

• Auteur

hallo allemaal,…

ik ben 31 weken zwanger (bijna) en schiet ineens in de stres over onze meisjes naam, we hebben al een dochtertje Lotte en we krijgen nu weer een meid, al maanden stond vast dat zij Isabelle zou gaan heten maar van de week begon ik ineens te twijfelen, we liepen in de dierentuin en ik moest tussen al die kinderen heel vaak : "lotte" roepen. dat gaat prima,.. maar toen leek Isabelle me ineens zo lang om de hele dag te roepen.
    nu vinden we Sanne ook heel leuk,.. maar wordt Lotte & Sanne niet te veel een kwik kwek en kwak idee? heeft iemand nog leuke suggesties???

bedankt alvast!!!

#3115002 Quote

Vind Sanne ook leuk.
    En wat denk je van Sofie?

Succes!

#3115004 Quote

Waarom niet isabelle en als roep naam Isa???
    succes.

groetjes Iris

#3115006 Quote

Hoi,

Ons dochtertje heet Jasmijn, als we ooit een 2e meisje krijgen dan wordt het Isabelle. Ik vind het een heel mooie naam. Je loopt er al tijde mee in je hoofd dus ik zou het lekker zo laten hoor! Je kunt toch als je roept afkorten als Isabel? Wat geeft dat nou.
    Succes!
    groeten Elke
    (Sanne is op het moment echt heel populair, zit ze straks met allemaal naamgenoten in de klas…)

#3115010 Quote

hallo,

bedankt voor jullie reacties. Senne is inderdaad ook een hele mooie naam, alleen bij onze achternaam staat het niet zo goed. Jullie hebben gelijk, Isabelle is heel makkelijk af te korten en ik ben al zo gewend aan de naam,… het zullen wel de hormonen zijn die me over alles laten twijfelen…

#3115012 Quote

hey janneke
    ik zou het zelf ook laten bij isabelle, de eerste keuze.
    Daar ben je namelijk al aan gewend, en zaols andere het al zeggen, die kun je gewoon inkorten tijdens het roepen. Gewoon doen meid.
    Succes
    belgske 39+1 en ook nog steeds twijfelend

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3115013 Quote

Wat grappig! Ik ben in verwachting van mijn eerste die Lotte gaat heten. Mijn man vond Sanne ook erg leuk, vandaar dat wij die voor een eventuele 2e dochter in gedachten houden. Toch niet zo origineel dus…

Wij hebben ook bewust gekozen voor een naam met max. 2 lettergrepen. Anders ga je het toch alleen maar afkorten. Je roept inderdaad niet zo snel Isabelle. Dat wordt dan Ies of zo…

Groetjes, Marisa

#3115015 Quote

Hoi Marisa,..

haha zeker toevallig,.. alleen zijn we helaas niet de enigen.. ik heb een beetje rond lopen surfen en kom steeds meer gezinnen tegen die 2 dochters hebben met de namen Lotte en Sanne haha. Het zijn natuurlijk ook allebei hele lieve makkelijke namen, al vind ik Lotte net wat pittiger dan Sanne.   wat zou jouw jongensnaam zijn? de mijne Thijmen,,.,. had je die toevallig ook?

#3115017 Quote

Hoi

Waarom noem je haar niet met roepnaam Isa en volle naam Isabelle ik heb precies hetzelfde ik heb roepnaam Gaby en volle naam Gabriëlle. Isa vind ik zelf een hele mooie naam maar ja dat ben ik succes he meid.

Liefs
    Gaby
    16+6

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen