Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289602 Moderne Niet Allerdaagse Naam Voor Ons Zoontje Wie Tips

• Auteur

Dag dames,

Ben momenteel 29 weken zwanger en we komen niet echt uit een leuke jongens naam.
    We willen een leuke moderne naam, die ook weer niet zo allerdaags is. Beetje bijzonder zeg maar.

Dit is een van de zoooooveeeeelste toppics wie over een naam geopend is, maar hoop dat toch iemand misschien leuke tips of namen weet?

Liefs
    Janet
    29 weken

#3115011 Quote

hey hoi
    verschrikkelijk moeilijk he, een naam kiezen, zelf wordt het de hoogste tijd bij ons, ben nu 39+1, en we twijfelen tussen volgende drie namen, dennis, remco en sander.
    maar misschien vind je laurens, of jarne leuker, zo heeten namelijk mijn neefjes.
    Ik kan hier een hoop namen opnoemen, maar je zal zelf ook wel al ideeen hebben, anders moet je eens wat namen op de topic zetten en de mening van de dames hier vragen. Niet teveel namen natuurlijk, hihi.
    Ik zou zeggen succes ermee.
    groetjes
    belgske
    39+1

#3115022 Quote

hoi hoi
    ik kan me voorstellen dat je geen alledaagse naam wilt,zelf hou ik hier ook niet zo van.
    mijn oudste twee hebben eigenlijk nog wel normale namen,leon en denise.mijn jongste drie heten melody,maar daar heb je niks aan want dat is een meisjesnaam,dan twee jongens die kenji en cj heten,dit schijnt niet zoveel voor te komen.ben nu zwnager van de zesde en ook nu zou ik graag weer een naam willen die niet zo vaak voorkomt.dus laat even weten wat het voor een naam wordt,mischien breng je mij nog wel op een idee.
    succes he met kiezen.
    liefs sil

#3115031 Quote

Hoi,
    Mijn zoontje heet Lee. In Amerika ongeveer de normaalste naam die er is (kijk maar eens bij de aftiteling van series en films), maar in Nederland hoor je hem nooit. Zelfde bij mijn dochter, die heet Eve. In Engeland hoor je het vaak, hier bijna nooit.
    Ivy

#3115050 Quote

Wat vind je van:

Ryan
    Sem
    Roy
    ???

X Begin

#3115051 Quote

Ik vind Jip een erg leuke en vlotte jongensnaam. Die staat bij mij met stip op 1, maar als ik een jongen krijg, wordt deze naam het niet, want mijn partner vindt hem echt vreselijk.
    Toen onze dochter werd geboren had ik ook Jip als jongensnaam in gedachten, maar uiteindelijk bereikten we het compromis Pim. Mijn partner koos Sam of Max als jongensnamen. Die namen vind ik overigens ook heel mooi, maar die werden het niet, omdat kinderen in onze omgeving al zo heten en het bovendien namen zijn die heel erg veel voorkomen.
    Op dit moment scoort Mees bij ons redelijk hoog, al blijft Jip mijn favoriet. Pim wordt het zeker niet. Die naam was echt een compromis, waar we nooit echt achter hebben gestaan.

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3115054 Quote

hallo

wat dacht je van
    trann,
    sim
    finn
    storm
    sep

het zijn wat suggesties misschien heb je er wat aan.

succes

#3115057 Quote

Ik vind voor een jongen Tijn, Jop/Joppe of Melle helemaal leuk. Mijn man vindt ze alleen niet top, dus voor een jongetje hebben we nu een andere naam staan. Ook helemaal leuk, hoor! Het is beslist geen compromis geworden. Onze oudste heet Coen, die stond destijds helemaal alleen met stip op nummer een (voor ons). We hebben nu een langere naam voor een jongen (drie lettergrepen) en ik heb lang getwijfeld of ik die naam wel goed bij Coen vond passen, maar ik ben helemaal om. Het past geweldig!

Succes met het vinden van een leuke naam!

Hester

#3115099 Quote

Het blijft moeilijk hè. Ik kon niet uit je verhaaltje opmaken of je een Nederlandse naam wil of niet. Wij hadden zelf al jaren de naam Dean in gedachten. Dat zou onze jongensnaam zijn. De laatste tijd hoor je de naam steeds vaker, maar dat was voor ons geen reden  om een andere naam te kiezen. Ons zoontje van inmiddels 6 maanden heet dus Dean. Het is ook een echte Dean. Voor een volgende hebben we ook de namen al (erg hè).

Succes.

Groetjes,
    Nelly.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen