Hoi Maantje,
Wat vervelend nou
. Was het bruin bloed of echt rood?
Bruin bloed betekend oud bloed dus hoef niet altijd iets erg te betekenen. Kleine veegjes rood bloed kunnen ook door een klein beschadinkje komen of door de goede doorbloeding van je baarmoeder. Hoeft dus ook niets erg te betekenen. Heel veel vrouwen hebben last van kleine beetjes bloed verlies in de 1ste wkn van de zwangerschap.
Ik heb vorig jaar April een miskraam gehad met 6.2 wkn en dat begon met bruin bloed, eerst kleine veegjes. Het begon eind van de middag, zonder buikpijn. Ik schoot meteen in de stress maar probeerde mezelf moed in te praten met; het is nog geen rood bloed en heb geen buikpijn. Maar toen ik naar bed ging werden het al grote klodders.
's Nachts kreeg ik buikpijn (ongigevoel) en op de wc ging ik echt bloed verliezen. 's Morgens leek het op een heftige ongesteldheid en verloor ik grote klodders bloed en slijm en toen was opeens mijn buikpijn ook weg. Op de echo bleek dat mijn baarmoeder alweer schoon (leeg) was, was dus alles verloren op het moment dat mijn buikpijn ook opeens weg was
. Bij mij is het dus vrij snel gegaan.
Ik hoop dat jij bij de gelukkigen hoor bij wie bloedverlies niets te betekenen heeft.
Met 5 wkn is er nog vrij weinig te zien op een echo. Het hartje gaat pas kloppen rond de 6 wkn (als je heel veel geluk hebt iets eerder). Wel is er een vruchtzakje te zien maar of er een vruchtje inzit kan je volgens mij nog niet zien.
Heel veel sterkte en ik
voor je dat je kleintje nog lekker warm zit.
Kruimel