Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289611 Ik Blijf Maar Onzeker

• Auteur

Goeiemorgen,

Nou, de titel zegt het al, waarom blijf ik nou onzeker?

Ik ben morgen alweer 14 wkn, gaat best hard hé. Ik heb al 3 ontzettend GEWELDIG GOEDE echo's gehad waarbij ons wondertje het fantastisch deed. Volgende week dinsdag alweer een echo (voorlopig de laatste) en dan wordt ik ontslagen uit het zh (ben zwanger geworden van een IVF-behandeling) en overgeleverd aan de vk. Dus dan zou je toch denken dat ik een gerust gevoel zou moeten hebben zo onderhand, maar nee…….

Dat komt vooral omdat ik me niet zwanger voel en er ook niet zo uitziet. Alleen mijn borsten blijven maar groeien, moet toch binnenkort maar eens naar een zwangerschapsbh gaan kijken. Ik was tot 12 wkn alleen erg moe voor de rest bijna geen kwaaltjes maar is vanaf 12 wkn ook iets minder aan het worden. En dat buikje………jaaaaa……….die is er nog steeds niet en nog geen grammetje aangekomen.
    Ik ben heel slank van mezelf en je ziet echt niets, noppes, nada…….
    Soms kan ik er wel boos om worden, helemaal als ik hier en op het November Forum lees dat zowat iedereen al dikker wordt en positiebroeken moet dragen, waarom ik nou niet…….verdorie……..
    Ik heb 2,5 jaar op deze zwangerschap moeten wachten en wil zo graag showen dat ik zwanger ben, dat iedereen het aan me ziet. Nu hoor ik alleen, je ziet nog niets.

Wanneer gaat mijn buikje nou groeien? De kleine groeit toch ook dus dan zou je denken dat mijn buik ook zo onderhand wat dikker moet worden. Vanaf 13 wkn komt je baarmoeder omhoog.

Pfffffffffff, toch even lekker hé als je anoniem kan klagen.

Kruimel

#3115092 Quote

Hee meissie,

Hier een oude bekende! Ik snap je bezorgdheid wel hoor. OK je wil niet zeuren want dat je naar de vk mag is echt super goed en een heeeel goed teken maar toch…je wil iets tastbaars hebben!
    Voordeel van lekker slank zijn is vaak dat je je kleintje ook sneller gaat voelen. Ik voelde met 15 weken bubbeltjes (en ik was niet superdun). Erg geruststellend. Enne wat dat buikje betreft…de een heeft het wel en de ander niet. Ik liet ook weinig zien hoor rond de 14 weken maar nu ben ik echt helemaal rond. TE ROND! denk ik wel eens. Enne ik moet straks maar afwachten hoe ik uit de strijd kom met mijn figuur hahaha! Geniet dus nog ff van je mooie slanke lijntje in combinatie met een prima groeiend kind want voor je het weet zit die buik er en dan groeit ie ineens erg hard!

lfs ing

#3115095 Quote

Lieve Kruimel toch,
    Ik weet hoe het voelt hoor. Ook wij konden moeilijk zwanger worden en toen ik na 2,5 jaar eindelijk zwanger was van mijn eerste…zag je na 4 maanden nog niks. Ik werd overigens wel dik, maar niet zwanger-dik gewoon vet!!!! Ik baalde als een stekker. Bij jou zie je misschien niks, ik werd met de dag lelijker (ook nog pukkels enzo). Niks geen stralende zwangere.
    Waarschijnlijk heb je gewoon aardig strakke buikspieren, die moeten namelijk uit elkaar gaan en dat kan bij de eerste zwangerschap nogal lang duren. Als je straks 5/6 maanden bent (ja, ik vrees dat het zo lang kan duren) plopt je buik ineens naar buiten. En het goede nieuws voor eventuele volgende zwangerschappen is: je ziet het steeds sneller. Ik ben nu zwanger van de 4de en heb een buik alsof ik 4/5 maanden zwanger ben. Is ook lichtelijk genant, mensen denken dan dat je al superlang zwanger bent.
    Tip: in zwangerschapsjurken/tuniekjes zie je het snelst iets. Die overslagjurken met een lint net onder de borst. Zelfs een mini-minibuikje is daarin zichtbaar.
    Ivy (morgen ook 14 weken, jippie)
    Ps: het duurt niet zo heel lang meer voordat we onze kindjes gaan voelen (16-22 weken)

#3115107 Quote

Ik herken het helemaal hoor. Ik had precies hetzelfde. Nou was het bij mij wel zo dat ik rond week 13 positiebroeken ging dragen. Niet omdat ik zo'n grote buik had, maar omdat mijn gewone broeken net niet meer lekker zaten.

Naar mate je verder in je zwangerschap komt gaat het allemaal veel meer leven. Ik wilde al een baby sinds ik 4 was of zo en toch kon ik het niet geloven dat ik echt zwanger was en voelde ik me super onzeker of alles wel goed zou gaan. Je gevoel kun je niet zo snel veranderen. Je weet wel dat het geen zin heeft om je zorgen te maken of wat dan ook, maar ja, weten en doen zijn twee verschillende dingen.

Groetjes, Marisa

#3115108 Quote

Hoi Kruimel,

Nou, ik herken het helemaal hoor!

Ik ben nu bijna 24 weken zwanger en ik loop af en toe nog te stressen of het allemaal wel goed gaat.
    Ik heb in oktober een miskraam gehad. Ik werd daarna meteen weer zwanger   van deze hummel maar in het begin had ik last van heel heftige bloedingen. We zijn menigmaal naar het ziekenhuis gesjeesd om te kijken of alles nog goed was.
    Toen de bloedingen na 11 weken afnamen, bleef ik onzeker. Ook omdat ik dus geen buik kreeg en tot op heden ben ik nog niet aangekomen (maar nu ben ik wel iets steviger hoor). Mijn buik ging pas vanaf een week of 21 groeien. Sinds vandaag heb ik een zwangerschapsbroek aan.
    Ik heb 3 weken geleden de 20 weken echo gehad en ons knulletje doet het prima. En toch….. soms ben ik ook nog zo onzeker. Ik voelde de kleine ook pas echt schoppen rond de 21e week. Ook daar maakte ik me erg druk om. Nergens voor nodig, mijn placenta ligt aan de voorzijde waardoor je de uk pas later voelt. Tja, je moet het maar weten.

De gynaecoloog heeft mij op het hart gedrukt dat ik er toch echt van moet gaan genieten want de weken vliegen voorbij. En weet je, geen enkele zwangerschap is hetzelfde zei hij. Ga je dus niet vergelijken met anderen (hoe moeilijk ook) want er bestaat geen standaard zwangerschap. Ondanks dat ik soms nog steeds wel twijfels heb, probeer ik er nu ook op een positieve manier mee bezig te zijn. Hoe moeilijk dat soms ook is……

Heel veel plezier met je zwangerschap en als je je hart wilt luchten, dan lezen we het wel!

Groetjes,
    Maike

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen