Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289615 Al Wel Of Niet Vertellen

• Auteur

Hallo dames…
    Ook ik vind het fijn om af en toe even mijn verhaal kwijt te kunnen. Wist niet dat je van zwanger zijn zo onzeker kon zijn. We zijn net terug van de gynacoloog. Inwendige echo gehad…… Nu blijkt dat ik ongeveer 5 weken zwanger ben ipv wat wij dachten 6…….. Dat maakt me wel onzeker. We hebben al een keer een miskraam gehad en het heeft 1,5 jaar geduurd voordat we zwanger waren. Ik heb wel echt zwangerschapskwaaltjes. Misselijk, moe, chagerijnis, pijnlijke borsten maar toch blijft die onzekerheid zou het nu wel goed gaan. Mijn broeken krijg ik bijna niet meer dicht……… erg lastig maar ook fijn want dan denk je ja het is echt.
    Nu zit ik met een dilemma. Ik wou het eigenlijk vanaf morgen bekend maken. Aangezien wij erg slecht zijn in onze mond dicht houden maar   nu weet ik dus niet zeker of ik dat al moet doen? Wat denken jullie?
    Groetjes Lady

#3115116 Quote

Hoi Lady,

Als allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap,als ik in jouw situatie was had ik denk ik nog ff gewacht met het bekendmaken van je zwangerschap aangezien er altijd een kleine kans op een miskraam in zit,maar dat hoeft natuurlijk niet.Ikzelf heb het met ongeveer 10 weken bekend gemaakt ook al erg vroeg vond ik later.

Veel succes met je beslissing.

Liefs Bernice(21weken zwanger,augustus forum)

#3115118 Quote

Hoi Lady,
    Allereerst gefeliciteerd!!!!!!!
    Wat dat vertellen betreft, ik zou het niet aan iedereen vertellen, maar de mensen die je goed kent en waar je veel mee omgaat die kan je het volgens mij best vertellen.
    Mijn regel is altijd: de mensen die ik ook over een eventuele miskraam zou vertellen, die mogen het wat mij betreft ook eerder weten. Op plekken als je werk of bij kennissen, daar zou ik even wachten. Maar het is voor ieder persoonlijk hoor. Ken ook veel mensen die het echt voor iedereen tot 12 weken geheim houden. Ik kan dat echt niet!
    Ivy

#3115143 Quote

Hi Lady,

Ik kan me voorstellen dat je het graag bekend wilt maken. Het is ook niet niks natuurlijk, in verwachting zijn! Proficiat.

Kun je het niet alvast aan een paar mensen vertellen die je heel nabij staan en dan wel vragen of ze het nog even stil houden? Zo hebben wij het onze ouders en zussen verteld met 6 weken en een paar goede vrienden. Alle andere mensen, kennissen etc. hebben we het verteld met 13 weken. Dan kan je toch af en toe je verhaal kwijt, maar ligt het niet gelijk op straat.

Succes.

Gr. Tamara.

#3115183 Quote

Hoi hoi,

Ik kan me voorstellen dat je het tegen iedereen wilt vertellen dat je zwanger bent. Zelf heb ik het verteld tegen mijn ouders en mijn schoonmoeder toen ik net getest had. Aan mijn broer, broertje en zus + aanhang hebben we het 2 weken later verteld en toen ik 12 weken was tegen de rest van de familie en en vriendenkring.

Wens je veel succes met je beslissing en vertel het anders tegen je naaste en over een paar weken tegen de rest.

Gr Fruit Girl 21,6 wk

#3115193 Quote

Hoi
    wij waren van plan om te wcahten tot de 12 weken, maar omdat ik op het moment alles af moet zeggen omdat ik zo beroerd ben gaan we het toch vandaag (6,5 week) maar aan de naaste omgeving vertellen, mensen beginnen zich namelijk ongerust te maken over me (ze leggen de link met zwanger zijn nog niet) en we willen ook niet dat mensen zich zorgen maken of denken dat we om andere redenen afspraken af zeggen.
    vind het wel jammer en vooral ook doodeng, ze zullen zeker positief reageren, maar ja zoiets doe je ook niet iedere dag

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3115316 Quote

Hoi lady ik heb gisteren getest en ik ga het vanavond tegen mijn ouders vertellen.
    van mij mag heel de wereld het weten en als het fout gaat wil je toch ook steun?
    Gr liselotte

#3115290 Quote

Ola Lady

Proficiat met de little one!…(K) Ik weet zelf niet eens hoelang ik ben en mijn moeder broertjes en zusje weten het wel..en zijn broertje en zussen ook en mama en papa natuurlijk en mijn beste vriendin en verder niemand het is best goed als iemand het weet want dan kan je ook je ei kwijt als er iets is of als je je niet lekker voelt ze kunnen je steunen en ja het kan fout gaan maar goed daar moet je niet vanuit gaan!! En ook al gaat het fout dan is jouw fam. en van je partner er voor je …en geloof me het komt allemaal goed…

Ik ben ook vaak onzeker en dat ik het even niet meer weet …maar goed positief blijven denken dat is het belangrijkste…

Succes mama

#3115307 Quote

he hallo.
    Bedankt allemaal voor de reacties. We hebben het inmiddels onze ouders en broers en zussen wel verteld en ik heb het aan mijn beste vriendin verteld. Wij hebben besloten om het tegen de naaste omgeving wel te vertellen maar wanneer we   het onze andere en ook onze beste vrienden gaan vertellen weten we nog niet. Ik zie wel hoe het loopt.
    Inmiddels heb ik een boek gekocht waarin ik al mijn gevoelens en onzekerheden maar ook de leuke dingen van de zwangerschap kan schrijven en ik moet zeggen dit werkt erg goed. Iedereen beleefd zijn zwangerschap toch op een andere manier. En het is logisch dat je in het begin erg onzeker bent. maar ik begin nu wat zekerder te worden en er wat meer van te genieten. In heel veel gevallen gaat de zwangerschag goed en daar probeer ik maar van uit te gaan.
    Groetjes lady

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen