Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289616 Ziekenhuis Bevalling En Betalen

• Auteur

wie weet of je moet betalen als je zelf besluit om in het ziekenhuis te bevallen dus zonder medische indicarie

#3115128 Quote

Hoi,

ik ben 3 jaar geleden poliklinisch bevallen omdat ik uiteindelijk toch pijnstilling wilde, dit was dus een bevalling  zonder medische indicatie  en wanneer je zonder medische indicatie in het ziekenhuis wil bevallen heb je wel degelijk een eigen bijdrage.
    wij moesten toen € 256,-   zelf betalen!   nou maakte me dat echt niet uit hoor, maar wel iets om rekening mee te houden, voor degenen die denken dat alles vergoedt wordt, dit is dus niet zo.
    Je kan bij je eigen verzekering navragen hoeveel je eigen bijdrage is.

groetjes
    saskia

#3115129 Quote

Hoi,
    Ik ben ook een keer zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevallen en moest eveneens betalen. Bij mij lag het toen rond de €450,-. Misschien is het bij iedere verzekering anders, dat weet ik niet.
    Ivy

#3115142 Quote

Hoi,

Ik zag bij ons in de verloskundige praktijk dat als je een verplaatste thuisbevalling wilt (dus een poliklinische bevalling zonder medische indicatie) je dit niet vergoed krijgt van je verzekering en dat deze ca. € 400,00 kost (weet het exacte bedrag niet meer). Wij gingen zelf altijd uit van een thuisbevalling dus hebben we er geen aandacht aan besteed, maar zoals iemand al zei: wellicht is het afhankelijk van je verzekering. Je kunt het maar beter van te voren navragen, zodat je weet waar je aan toe bent.

Gr. Tamara.

#3115145 Quote

Hoi!

Heb ik toevallig net gelezen. Het kost idd 400 euro. Wat ik me ook af vraag. Stel, dat je het tijdens de bevalling thuis niet meer ziet zitten  en  je wil toch naar het ziekenhuis (bv voor pijstilling) of je dan als nog die 400 euro moet betalen,  omdat dat, dat  dan  onder een medische complicatie gaat vallen. Omdat op dat moment je verloskundige voor je gaat bellen? Ben benieuwd! Groetjes!

#3115146 Quote

Hoi hoi,

Alleen pijnstilling is toch geen medische indicatie? Daarbij kan de vk je ook een pijnstillend middel geven. Alleen de ruggeprik moet in het ziekenhuis gebeuren (zover ik gelezen heb dan). Wist je ook dat als je (ik dacht) meer dan 6-7 cm ontsluiting hebt, je niet eens een ruggeprik meer krijgt? Want je persweeen moet je toch echt zonder pijnstilling doen, omdat je anders niet kan persen.

Gr. Tamara.

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3115149 Quote

hoi hoi,

Bij de meeste verzekeringen wordt het NIET vergoed in het basis pakket

maar WEL in de aanvullende verzekering

dus vraag het even na

VGZ vegoed het volgende :

Poliklinische bevalling(zonder medische indicatie)

basis pakket:                                 vergoeding:173,00 per dag
    beperkt aanv. verz.                  vergoeding:     Volledig
    uitgebreid aanv. verz.              vergoeding:        Volledig
    plus aanv. verz.                          vergoeding:          volledig

dus vraag het gewoon even na want de meeste mensen hebben wel een uitgebreidere verzekring dan alleen basis toch??

succes ermee

groetjes moekje

#3115151 Quote

Hoi mama tamara!
    Dat van die pijnstilling weet ik van mijn zus, is onlangs bevallen. Thuis begonnen, maar duurde erg lang. Dus naar ziekenhuis en daar een injectie gehad om de scherpe randjes van de pijn te halen en wat te kunnen bijkomen. Dat mag de vk niet doen vandaar! Groetjes!

#3115152 Quote

beste geertje,

ik ben vorig jaar in februari poliklinisch (dus op eigen verzoek) in het ziekenhuis bevallen
    Bij DSW wordt alles vergoed, ook wat betreft kraamzorg als je aanvullend verzekerd bent.
    Ik moest toen alleen mijn kraamzorginstelling eerst zelf betalen omdat zij geen verbond hadden met DSW, maar dat had ik binnen een week na het indienen van de claim op mijn rekening staan.
    Als alles goed gaat beval ik een dezer dagen weer in het ziekenhuis van onze tweede dochter, en ook nu dekt dsw alle kosten (dat heb ik extra gechecked omdat ze sinds dit jaar natuurlijk allemaal wijzigingen hebben doorgevoerd) en heb ik geen enkel eigen risico.
    Succes!

Liesbeth
    40 weken en 4 dagen zwanger
    & mama van Arwen (1)

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen