Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289618 Is Dit Gewoon

• Auteur

Hallo iedereen,

Ik ben nu 31 w en 6 dagen zwanger. Ik heb af en toe last van een bepaalde druk bij mijn vagina en blaas…. is dit normaal??? Ik heb het idee dat dit komt doordat mijn kindje schopt? Of komt het omdat ik rustiger aan moet doen??? of zou het iets anders kunnen zijn?

Ik voel het kindje verder heel goed. Ik voel me alleen erg moe.

Groetjes Irmama

#3115132 Quote

Hoi hoi,

Misschien komt het omdat je kindje al met zijn koppie naar beneden ligt? Die drukt dan op je blaas en vagina en dan voel je die druk.

Mijn kereltje ligt al vanaf het begin  met zijn bolletje naar beneden (hij is vast aan het oefenen! haha). Ik ben nu 24 weken zwanger en voel soms die druk al.

Helaas dus weinig aan te doen denk ik….

Groetjes,
    Maike

#3115144 Quote

Hi!

Ik had ook aldoor het idee dat het kindje tegen mijn blaas aan spartelde. Ik voelde soms een enorme druk, alsof ik heel nodig naar het toilet moest, maar even later was het dan weg. Dat had ik ook met 32 weken nog. Boven in mijn buik voelde ik nauwelijks bewegen, achteraf niet zo gek: ons kindje ligt in een stuit. Dan voel je de beweging alleen maar onderin. Het kan er dus gewoon bij horen. Maar als je twijfelt zou je bijv. je urine kunnen laten controleren bij de huisarts op blaasontsteking. Zo'n testje is zo gedaan en dan weet je zeker of het dat niet is. Wat het verder zou kunnen zijn, weet ik niet. Overleg bij twijfel altijd even met je vk.

Gr. Tamara.

#3115161 Quote

Ik ben het met Tamara eens…
    Ik ben nu 29.2 weken en heb ook dat gevoel. Ook bij ons ligt de kleine in een stuitje.
    Bovenin mijn buik is daarom ook weinig beweging en is het ook niet zo vol aan de bovenkant.

Maar bij twijfel altijd de VK bellen!

X Saskia

#3115164 Quote

steken bij je vagina duiden meestal op indalingsweeën, is niets om je zorgen over te maken is meestal met een weekje wel voor het grootste gedeelte voorbij.
    Bij mijn eerste dochter had ik dat rond 32 weken en nu bij mijn zwangerschap had ik het rond 31 weken.
    zelf had ik rond die periode ook een tijdje meer last van mijn banden, omdat je kindje dan een groeispurt doormaakt en het gewicht in een korte tijd aanzienlijk hoger is, en je banden daar dan even moeite mee kunnen hebben.
    Succes nog! Gelukkig is allemaal maar tijdelijk

Liesbeth
    40w+4d
    & mama van Arwen (1)

#3115216 Quote

Mijn meisje ligt met haar hoofdje naar beneden, maar ook ik heb heel regelmatig 'pijn' in m'n blaas.   Ik merk het als ik naar de wc moet, dan gaat het erg pijn doen van de druk op m'n blaas. Vervolgens ga ik dan naar de wc en is de druk en de pijn weg. Die kleine controleert nu dus ook al wanneer ik naar de wc ga….

Groetjes, Marisa

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen