Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289623 Minder En Minder Duidelijke Beweging

• Auteur

Hallo,

De laatste paar dagen voel ik mijn jochie veel minder vaak en minder duidelijk bewegen dan daarvoor. Ik moet nu echt wel een beetje mijn best doen om hem te voelen, terwijl hij eerst overduidelijk aanwezig was. Ik vraag me af of dit normaal is. Zou dit kunnen komen doordat hij anders is gaan liggen?
    Ik ben nu 28 weken zwanger. Zijn er mensen die dit herkennen? Waarschijnlijk is er niks aan de hand, maar ik zou graag gerustgesteld worden….

Groetjes Judith

#3115138 Quote

Hoi Judith,

Ik ben morgen 24 weken zwanger en voel mijn knulletje ook niet elke dag hetzelfde. Echter, ik voel hem wel. Als je het niet vertrouwd moet je gewoon de verloskundige bellen. Je kunt maar beter een keer teveel langsgaan dan een keer te weinig.

Groetjes,
    Maike

#3115157 Quote

Hoi. Ik heb 2 weken geleden precies het zelfde gehad. Ik voelde hem echt iedere dag heel veel en heel duidelijk,en toen een paar dagen (bijna) niet.. Maar net toen ik op het punt stond om de VK te bellen (na 3 dagen) voelde ik hem ineens iedere keer weer wat meer, tot het de volgende dag weer zoals normaal was… Waarschijnlijk was ie gewoon ook wat minder actief omdat ik toen zelf harstikke verkouden was..
    Maar idd, als je je niet gerust voelt, gewoon bellen hoor! Daar zitten ze voor,en bij ons zeggen ze altijd Ik heb liever dat je 10 keer voor niks komt, dan 1x te laat…
    Gr. Anne-Marie

#3115170 Quote

Hoi Judith,

Het kan wel kloppen, hoor, dat je kindje wat minder beweegt. Hij krijgt natuurlijk steeds minder ruimte om lekker te bewegen. Als je hem elke dag maar wel even  voelt, want dat moet wel bij een zwangerschap van 28 weken. En, zoals mijn voorgangsters al zeiden, misschien kun je voor de geruststelling even langs de VK. Luisteren ze even naar het hartje en ben je vast weer helemaal blij!

Succes,
    Hester

PS. Toen ik laatst wat grieperig was, voelde ik mijn kleintje ook wat minder. Ik geloof wel dat een baby "meeloopt" met de fysieke gesteldheid van mamma.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen