Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289630 Zwangerschapskleding

• Auteur

Hoi allemaal!

Ik ben nu bijna 7 weken zwanger, en mijn buik begint al een beetje op te zetten, met als gevolg dat ik dus bijna geen kleren meer pas. Kan ik nu al zwangerschapskleren kopen? Ik vind het wel een beetje eng, want stel dat het toch misgaat……

Zijn er al meiden die zo vroeg al zwangerschapskleren kochten/dragen? En waar kun je leuke kleren vinden?

Liefs Marije

#3115171 Quote

ja natuurlijk moet je kleding kopen! knellende kleding zit niet lekker!

ik heb een hele leuke broek voor je te koop een driekwart van noppies maat xs maar ik begon met 60 kilo en eindigde op 83 kilo en hij zat nog heerlijk hij is echt stoer van het merk noppies was 79,95(dat hoef ik er niet voor hoor!)  als je een foto wilt moet je even je e-mail sturen.wil je het niet dan gewoon kopen je bent zwanger geweldig toch!!!

is het   je eerste?
    ik heb net na twee jongens mijn meisje gekregen o zo schattig joh!

gr francis

#3115173 Quote

hey marije
    Ikzelf had eigenlijk ook al redelijk snel zwangerschapskleding nodig, maar omdat ik poetswerk deed, heb ik tijdens het werk gewoon een groter shirt aangetrokken en een haarelastiekje door mijn knoopsgat gedaan. Maar voor de avondjes uit en in het weekend had ik enkele basics gekocht bij wehkamp. En ook bij h&m hebben ze kleren, miss etam slaagde ik iedere keer wel, en in gewone winkels deed ik leuke overslagjurkjes met rek kopen. Oke, die kan ik waarschijnlijk na de bevalling niet meer aan, uitgelubberd, maar die zijn niet al te duur en dan vind ik dat niet zo erg, snappie.
    Maar onmisbaar vond ik toch een goede basics jeansbroek, die kan ik nu, na 40 weken nog steeds aan, komt mede door die band die meerekt.
    gewoon een lekker middagje shoppen van maken. Of effe googlen, kom je ook allerlei winkels tegen. succes in ieder geval
    groetjes
    belgske

#3115214 Quote

Gewoon kopen hoor, je zult zien hoe lekker die zwangerschapsbroeken zitten. Ik had echt de eerste keer zoiets van 'dit is de lekkerste spijkerbroek die ik ooit gehad heb!'

Bij Prenatal hebben ze natuurlijk ook een hoop zwangerschapskleding. En als je wat modieuzer wil is er Future Maman. Die zit in een aantal grote steden. (http://www.futuremaman.nl) Het fijne van deze winkel vind ik dat ze een behoorlijk assortiment spijkerbroeken hebben, want die vind ik toch het lekkerste zitten. Bij de meeste winkels hebben ze maar een of twee modellen en als je dat net niet past heb je pech.  Bij  Future maman  hebben ze er meer dan genoeg.

Als je niet gelijk 'echte' zwangerschapskleding wilt kopen, kun je natuurlijk ook broeken dragen waar elastiek of een touw doorheen zit, zoals die leuke 'joggingbroeken' die je tegenwoordig o.a. bij de H&M ziet hangen. Daar kun je ook wel een tijd mee voort. Voor in huis heb ik zelf ook gewone joggingbroeken besteld, voor wanneer ik me niet zo lekker voel/ pijn in m'n buik heb. Dat ligt erg lekker op de bank. Gewoon een of twee maatjes groter bestellen.

Groetjes, Marisa

#3115224 Quote

Hoi,

Het hangt een beetje van je stijl af. Ik heb in het begin wat goedkope dingen gekocht omdat mijn zwangerschap onzeker was maar de wat duurdere dingen zijn echt slijtvaster en mooier. Ik heb nu dus 3 maanden voor het eind toch wat dingen van Noppies gekocht waaronder die ene lekkere spijkerbroek. Ik ben het beste geslaagd in een zaak in Utrecht waar ze alleen maar positiekleding verkopen. Ze hebben daar ook allerlei prijsklassen. Prenatal heeft ook leuke dingen en bv het merk Mammalisious is goed te betalen. Hennes online (http://www.hm.com) heb ik ook wat dingen vandaan. Het is inderdaad vroeg met 7 weken en ik snap dat je zoiets hebt van wat moet ik in zo'n winkel maar knellende kleding is niet lekker hoor. Koop nog geen broeken met van die mega stukken stof/elastiek. Die zitten wel echt veel te ruim namelijk bij een klein buikje. Ik heb in de beginweken een haarelastiekje door het knoopsgat gedaan en dat werkt ook wel aardig voor die eerste tijd. Een lekkere spijkerbroek met een lage band zou nu wel al goed kunnen. Laat je anders gewoon adviseren in de winkel. (moet je niet bij de hennis zijn)

Veel koopplezier!
    gr.Ing

#3115269 Quote

Hoi Inge,

Waar zit die winkel in Utrecht waar jij zo goed geslaagd bent?

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3115279 Quote

Hoi,
    ik heb voor de eerste maanden gewoon broeken in 1 of 2 maten groter gekocht. Die kon ik na de bevalling ook weer aan, want toen paste ik echt nog niet in mijn eigen kleren. En na een paar dagen had ik de pyama's en joggingbroeken wel gezien. En zwangerschapsbroeken wilde ik echt niet meer aan doen.
    Pas nu nog steeds niet in alles trouwens.
    Groetjes Veerle
    Mama van Quinn 22-01

#3115423 Quote

Hoi Inge,

Ik ben ook benieuwd naar die winkel in Utrecht!! Ga dinsdag met mijn moeder shoppen, dus kan ik er misschien gelijk even kijken….

Groetjes,

MamaJudy
    18 weken

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen