Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289640 Iemand Idee Kosten Zijn In Ziekenhuis Bevallen

• Auteur

Hallo allemaal,
    Ik vroeg me af weet iemand wat het kost als je in het ziekenhuis wilt bevallen?!

Zolang alles goed is mag je gewoon als je dat wilt tenminste, thuis bevallen.
    Maar als je ondanks dat alles goed is toch in het ziekenhuis wilt bevallen zijn er kosten voor eigenrekening aan verbonden.

Wie weet dit?

19 weken en 4 dagen

#3115253 Quote

het kostte bij ons 400 euro maar heb alles teruggekregen van de verzekering!
    ohra verz

#3115254 Quote

Hoi hoi,

Ik ben aanvullend verzekerd via VGZ en helemaal geen rekening gezien! Dus ik verwacht dat dit rechtstreeks via VGZ is geregeld! Eigelijk ook nooit bij stil gestaan! Zover ik weet dekken de meeste zorgverzekeraars dit anders even informeren bij de jouwe!!

Liefs,
    Marieke
    Mara bijna 20 maand
    Zwanger 39,5 weken (2 dagen te gaan)

#3115258 Quote

Waarschijnlijk staat het in je polis wat de eigen bijdrage zijn voor een niet geindiceerde ziekenhuisbevalling. En anders kun je zo bellen naar de verzekering om dit na te vragen.
    Groetjes, Yoeke

#3115276 Quote

Ik heb bij DSW een aanvullende verzekering en daar heb je geen eigen bijdrage.
    Vorig jaar in Februari ben ik op eigen verzoek in het ziekenhuis bevallen en dat werd volledig vergoed.
    Nu voor de zekerheid even opnieuw geinformeerd voor het geval er iets veranderd zou zijn maar nog steeds vergoeden ze alles en heb ik geen eigen bijdrage.

Groetjes
    Liesbeth
    Mama van Arwen (1) & 40w&6d zwanger

#3115366 Quote

Hallootje…
    Ik heb gisteren het Ziekenfonds gebeld en het kost mij een eigen bijdrage van 275 euro…

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen