Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

290525 Aan Mirandatje1985

• Auteur

Nog even iets wat offtopic is in het andere topic maar nog even kwijt aan je wilde 🙂

quote: mirandatje1985 reageerde

hallo allemaal…..

ik wou toch nog even reageren op alle reacties……
    mijn mening is dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of je nou drinkt of blowt… zoals ik van de meeste hier begrijp word t niet veel gedaan en allemaal ter ontspanning…

de meningen over een blow zijn gewoon verschillend maar dat is ookper persoon anders de 1 kan er goed tegen en de ander niet sommige weten wel maat te houden en anderen niet..

ik wou er eerder ook nooit van weten (van een joint) en mn vriend moest ma uit mn buurt blijven met een joint.. totdat ik totaal van de slag raakte door allerlei vage er pijnlijke klachten aan mn gewrichten, onverklaarbare moeheid waar ik nog geneens door kon slapen uiteindelijk bleek dat ikeen lichte vorm (gelukkig) van fibromyalgie heb… dit is pijn aan spieren en bindweefsel.

heb veel verschillende zware medicijnen gehad die t iets verlichten maar verder allemaal bijwerkingen had totdat mn vriend zei neem eens een paar heisen van di ejoint mischien slaap je dan beter…

en idd ik sliep beter en werd niet zo stijf en pijnlijk wakker meer
    vandaar dat wiet ook voor vele reumapatienten een uitkomst is en t word soms zefs voorgeschreven door artsen…

nu zijn bij mij gelukkig de pijnklachten enorm minder en blowde ik al niet veel,   drinken ook niet, maar nu met de zwangerschap gebruik ik geen van beiden helemaal niet meer niemand ziet iets aan me of merkt iets…. en ik kan prima nee zeggen tegen een verleiding…

het is dus per persoon versvhillend ma ik snap ponyville ook wel veel dingen die er in nederland gebeuren qua misdaad zijn immers wel mensen die eens blowen drinken of andere drugs gebruiken…en geen mate weten met iets of geestelijk al in de war zijn…en hierdoor alleen erger in de war worden…

t is dus voor iedereen verschillend….

zo nou ben ik wel uitgetypt hahaha krijg er lamme vingers van…

xx miranda
    26WK,5DG

Fibromyalgie (CVS/ME) dat heb ik dus ook, waaronder vreselijk veel pijn elke dag, altijd maar moe, verminderde concentratie, de vaagste lichamelijke klachten erbij (zoals ontsteking van de huid, chronische nierontsteking, gevoelige longen e.d.)

Wat je hiervoor zou kunnen proberen als je een medicijn wilt en niet perse wilt blowen is een lichte antidepresiva, het kan je klachten erg verminderen en zelfs je leven een klein beetje mee terugkrijgen, ik kan er nu zelfs weer part-time door thuis werken terwijl ik jaren niet normaal heb kunnen functioneren,

Wat ook erg werkt is een heel strak schema voor jezelf aanhouden, als ik me ook maar 1 uur hier niet aan houd ben ik de volgende dag niets meer waard, dus dat word zo nog lachen met de baby (al moet ik nu zeggen dat het redelijk gaat zo zwanger met bijna 29 weken) gewoon heel veel slapen, ik slaap soms minimaal 12 uur aan 1 stuk door en tussen de middag slaap ik ook regelmatig. Ik heb dan helaas geen lichte vorm maar toch heb ik de therapie van het ME centrum afgeslagen, ik wilde graag nog 1 optie openhouden omdat ik anders stukliep (ik moet altijd voor mezelf een optie openhouden) ik heb ook acupuntuur gedaan wat wel ondersteunend hielp en homeopatische medicijnen, alle beetjes helpen zeg ik maar.

Ik dacht misschien heb je er wat aan..

Groetjes Isabel

#3121152 Quote

De therapie van het ME centrum in Nijmegen is cognitieve gedragstherapie, dus steeds over je eigen grenzen heen gaan om je hersens opnieuw te programmeren wat een therapie is die bij sommige ME patienten helpt (maar ook heel veel ME patienten nog verder de afgrond in werkt! want sommige die raken zo nog verder in de shit)

Ik heb in het radbout gelopen en daar is alles getest en pas als je alles hebt getest (uitgesloten) en urenlange test van het ME centrum hebt ondergaan mag je zogenaamd jezelf met deze ziekte benoemen (alsof je erop zit te wachten??) ik heb samen met mijn huisarts overlegd om met een lichte antidepresiva te starten als test en het werkt bij mij (en andere ME patienten) maar dus ook niet bij iedereen, het blijft een gemene en vage ziekte!

#3121227 Quote

hoi ponyville…

bij mij duurde t ook jaren voordat er iets duidelijk werd,, t is dat mn reumatoloog allerlei testen ging doen zoals scans waarop niks te zien was… en bloedprikken enz.. dat zul je wel herkennen.
    er werd aan verschillende dingen gedacht ook omdat ik soms op overklaarbare wijze blauwe plekken heb…
    toen kreeg ik dus de stempel fibromyalgie in lichte vorm en moest er maar mee zien te leven.   de moeheid was toen al voornamelijk weg en werkte ook gwoon weer volledig..

ik heb mensendieck therapie gehad en dat heeft mij goed geholpen… want mn grootste klacht was toch een soort van erge zeurende spierpijn en stijfheid… ook heb ik een aantal maanden amytriptilline gebruikt eerst 2 tabletten op een dag van 10 mg dat hielp niet meer en toen 4 op een dag hielp eerst wel daarna niet mer werd alleen maar lui ervan op een gegeven moment terwijl ik net weer beter in mn vel kwam te zitten.

wat jij zegt over ontstekingen enz.. is door mijn arts uitgelegd dat dat duidelijk cvs-me is en daar ben ik ook op getest en had ik gelukkig niet.

zoals ik jouw verhaal lees ben ik dus vooral heel erg blij dat ik t op deze manier heb vind dit soms al belemmerend kom krom uit bed moet eerst bijkomen t is net of ik aan zware fitness doe haha… maar dat is sinds mijn zwangerschap allemaal nog meer verminderd.. de moeheid.. t gevoel van zware spierpijn en stijf zijn en tintelingen   hebben in schenen en handen… is gelukkig allemaal zo goed als weg.

heb alleen nog wat last van mn onderrug als ik lig en ga rechtop zitten is t net of er iets geblokkeerd is AU! en verder bij een werkdag zere zeurende benen en pijn in knieen.

ik wil je bedanken voor je reactie… en wens je heel veel sterkte!!!!!!!!!!!!   hoop dat voo rjou met therapie enz… je net zulke lichte klachten krijgt als ik dat je t eigelijk niet merkt dat je ziek bent…

oja en dat blowen dat heb ik als sinds december niet meer gedaan haha t was ook matig hoor 1x in t weekend ofsow en dan lag ik bij 2 a 3 heisen al lekker te slapen   haha…

liefs miranda

#3121228 Quote

oja nog iets… heb jij nu ook in je zwangerschap dat je klachten verminderen zoal bij mij of vind je t erger geworden hoor er namelijk zoveel verschillende dingen over???

ook dat als t wel minder of weg is dat t na de bevalling zo blijft of dubbelhard zo terugkomt… de reacties zijn daar erg verschillend oever.

oja ik was in februarie bij de reumatolooog en hoef pas november weer te komen voor controle (tenzij ik opeens ergere klachten krijg)

xxx

#3121256 Quote

Ikd acht in het begin ojee dat word erger (nog moeier enzo) toen na een week of 12 werd het wat minder en nu is het weer helemaal dubbel zo erg terug. Dus wisselend haha

Dat van die blauwe plekken komt me bekend voor, en tintelen in je onderrug ook maarja ik heb ook door een autoongeluk een scheur in mijn ruggenwervel gekregen dus daar kan het ook van zijn.

Ik ben gelukkig vrij nuchter opgevoed en dat helpt wel bij het "ziek"   zijn, en ja dat ik nu niets tot weinig kan is iets waar ik op had gerekend (ingecalculeerd) en misschien dat het daardoor meevalt..Mijn vriend en ik hadden bijna alles al klaar met 12 weken (kamertje enzo) heb superveel support van thuis uit (familiebedrijf) en kan heel veel regelen dat ik toch een beetje door kan werken (maar een zwangerschapsverlofje had wel prettig geweest merk ik steeds meer!)

Ja je moet er toch mee leren leven he, ik merk dat dat makkelijker is als blijven vechten ertegen (dat kost alleen maar energie)

Wie weet je schijnt ervan af te kunnen komen daar hoop ik op 🙂 (een mens moet toch blijven hopen he?) en ik ben nu misschien kapot maar ik krijg er zoiets moois voor terug dat het het helemaal waard is..

#3121403 Quote

dan had je t kamertje echt snel klaar haha…. ik ben nu 27 weken en heb de logeerkamer wel voor een deel ingepakt dat wat na zolder kan of weg dat kan zo gepakt worden haha en verder staat die vol met babyspullen.. dan is t een kwestie van schilderen en meubels in elkaar zetten….dus wij gaan deze maand er druk mee aan de slag…… zijn druk om een grote opruiming te doen haha in en om t huis…..

en verder wil ik volgende week de box in de kamer zetten scheelt weer ruimte op zolder en kan de hond vast wennen… hij is superlief!!!!! vooral met kinderen maar erg ontstuimig en soms beetje erg wild… en een eigen kindje 24 uur om hem heen is toch anders…

ben trouwens vandaag weer op controle geweest bij vk en alles was goed!!!!!
    heb alleen een beetje gekneusde rib, ze groeit goed en nou had ik al een paar dagen pijn onder mn linkerborst… en voelde een knobbel.. schrik….  maar dat was mn rib die erg omhoog geduwt werd door de kleine haha en z elag met t hoofdje naar beneden echt helemaal onderin heel apart dus… haha ach ja met wat meer liggend rusten moest mn rib ook beter worden volgens de vk!!! en net wat jij zegt:

je krijgt er iets moois voor terug…

liefs miranda

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct