Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

vakantie wel of niet doen?????

• Auteur

hallo dames

ik ben benieuwd wat jullie zouden doen want ik ben me toch af het vragen of ik wel of niet op vakantie moet gaan.

Ik wil graag met mijn vriend na ivoorkust (west-afrika) gaan. in september
    want zijn familie woont daar.
    Maar nu weet ik niet of dat wel een goed idee is want dan ben ik 22 weken zwanger
    en ik moet dan natuurlijk voor dat land spuiten hebben en malaria tabletten slikken.
    ik ben me hier dus heel goed over het bedenken of ik dit wel zou doen…
    ik weet dat ik dan nog wel mag vliegen maar toch over die medichijnen wat ik in me gespoten krijg maak ik me zorgen.

wat zouden jullie doen?

groetjes moeder 22

#3122050 Quote

Hey jij daar 🙂

Ik zou het zelf niet doen, maar als je het toch overweegd zou ik zeker de GGD bellen en vragen of je die tabletten en spuiten wel mag hebben als je zwanger bent. Als er ook maar een klein risico aanzit zou ik het niet doen. Als het allemaal wel kan dan zou je het kunnen overwegen.

groetjes 🙂

#3122056 Quote

Hoi,

Heel herkenbaar je vraag,ik heb zelf net een reis aan vrienden overgedaan omdat ik nietmeer mag vliegen ben dan wel bijna 32 weken maar zou naar Gambia(afrika)gaan.
    Ik mocht wel weg,je mag alleen niet ingeent worden en niks slikken,geen malaria tabletten en de gele koorts is ook best ernstig als je dat zou krijgen.Hoge koorts is heel gevaarlijk in een zwangerschap hoorde ik van mijn arts.
    Ik zou dus zeggen en ik wou er ook niet aan toe geven maar ga maar niet,want je weet maar nooit.

lfs Bernice(32 weken zwanger)

#3122071 Quote

Voordat ik me suf zou denken, zou ik eerst maar met de GGD bellen om te vragen of je de benodigde vaccinaties mag hebben als je zwanger bent. Als je ze niet mag hebben zou het voor mij einde nadenken wezen. Helaas, dan maar een andere keer.
    Natuurlijk is het heel jammer dat jullie niet naar zijn familie kunnen.

Als je ze wel mag hebben, dan zou ik er zwaar over nadenken of ik met die buik die lange vlucht zou willen maken. Ik weet niet hoeveel buik je al hebt, maar ik ben nu in de 13de week, en het is al te zien.

Groetjes Noelie

#3122101 Quote

Hoi,
    Inprincipe ben je niet ziek je bent "gewoon zwanger"en op zich is dit nog een prima periode waarin je kunt reizen, en je weet voor jezelf of je ,je nog goed genoeg voelt om zo een reis aan te gaan.
    alleen je moet gewoon goed even navragen welke inentingen enz. je wel en niet mag hebben.

ik weet in iedergeval dat je malaria tabletten wel mag hebben als je zwanger bent,injectie tegen gele koorts dat mag je niet.

dus even goed navragen .

yvonne

#3122115 Quote

Hoi moeder22,

ik zelf heb/had een reis naar Kenia geboekt. We zouden 14 oktober vertrekken, ik ben dan 4.5 mnd zwanger. Ik zat ook te twijfelen en heb het ook hier op het forum nagevraagd. Uiteindelijk zie ik er vanaf om het te doen. Heb het ook met mijn verloskundige overlegd. Inenting voor gele koorst mag je niet hebben omdat dat een levend vaccin is en dus schadelijk voor je kind. Gele koorts oplopen is ook schadelijk!!! Malaria tabletten zijn ook niet goed voor je kind. De hygiene in Afrikaanse landen laat vaak te wensen over en mocht er iets gebeuren….wat je natuurlijk niet hoopt… dan zit je liever in een westers land dan in Afrika…. ik wel tenminste.
    Ik wacht tot half augustus, dan ben ik 12 weken. Als dan alles nog goed is, dan annuleren we de vakantie.

Groetjes Sharon.

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct