Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

vraag over moeders voor moeders test

• Auteur

hallo ik heb een vraag ik ben volgens mijn berekening morgen 9 weken zwanger nu heb ik een vraag. ik ben afgelopen week bij moeders voor moeders geweest en die denkt dat ik minder ver ben dan ik denk omdat het streep je niet heel helder is kan iemand hier antworrd opgeven als het om twee dagen gaat dan kan dat toch niet zo een groot verschil zijn heb in de ochtend urine opgevangen en in de middag is het getest zou het dan daar mee te meken hebben.

#3122044 Quote

2 dagen zou niet zo'n verschil moeten maken maar volgens mij met 9 weken heb je normaal wel genoeg hormoon in je lijf om een duidelijk streepje te krijgen. Het zou er inderdaad mee te maken kunnen hebben dat je 's middags getest hebt. Wanneer krijg je een echo?

#3122045 Quote

Vreemd dat ze dat zo tegen je hebben gezegd. Tegen mij zei ze vooraf dat als er een licht (of zelfs geen) streepje zou komen dat verder niets zou betekenen. Ze legde het mij als volgt  uit: Je lichaam produceert het hormoon HCG en dat wordt gebruikt voor je baby, alles wat de baby niet gebruikt wordt uitgeplast (en dat wordt gebruikt bij moeders voor moeders). Bij sommige vrouwen wordt er wat minder HCG aangemaakt en gaat dus alles naar de baby waardoor er minder wordt uitgeplast.
    Verder heb ik er niet zoveel verstand maar zo vertelde zij mij dat en ik vond het wel logisch klinken.
    Kan je nu niet meedoen met moeders voor moeders?
    Groetjes Tara

#3122049 Quote

Hoe verder je zwanger bent hoe meer hormoon in je urine dus hoe overtuigender je test. Het zou dus duidelijker moeten zijn als het gewoon een goede zwangerschap is die inderdaad 9 weken is. Ik hoop dus dat ze zich vergist en alles ok is.

gr.Ing

#3122064 Quote

Hi,

Bij mij is moeders voor moeders geweest dat ik 5 weken was, ik heb een kortere cyclus dus dan kon ik iets eerder beginnen omdat ik misschien 1 week verder ben dat ik denk dat ik ben. Dus of ik was toen 5 weken of 6 weken maar, bij mij was die test binnen een seconde klaar. En volgens haar was ik hartstikke zwanger.

Als jij denkt 9 weken te zijn zou die test net zo snel moeten reageren. Maar wat ik eerder denk dat bij jou fout is gegaan is dat je urine te oud was. Urine mag met testen volgens mij niet ouder zijn dan 4 uur en als je urine langer moet bewaren dan 4 uur dan moet je het in de koelkast bewaren. En zelfs dat mag niet langer dan 8 uur. Je had die test namelijk best met middag urine kunnen doen. Als je 9 weken bent dan zit er in elk plasje wel dat HCG hormoon en niet alleen in je ochtend urine. Die testen zijn gevoelig genoeg.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken ik denk eerder dat je urine gewoon te oud was!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct