Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

foto's bij de kaakchirurg

• Auteur

Hallo mensen,

Ik heb een vraagje ik ben nu 4,4 weken zwanger maar, ben 14 juni bij de kaakchirurg geweest en die heeft een 2 foto,s gemaakt hoeveel kwaad kan dit.

Gr   Angelique

#3122073 Quote

Hey Angelique,

ik heb wel een gehoord, dat omdat het je mond betreft en als je verder wel zo'n loden vest aan hebt gehad, het geen kwaad zou moeten kunnen.

Voor de zekerheid zou ik toch maar even je huisarts bellen.

Groetjes Noelie

#3122082 Quote

Hey Angelique,

Men adviseerd altijd om geen rontgenfoto's te laten maken tijdens de zwangerschap.

Echter wanneer de foto's digitaal zijn gemaakt, kun je er op rekenen dat de hoeveelheid straling minimaal is. Als je een dagje in de bergen van zwiterland gaat wandelen krijg je 10 keer meer straling binnen.

Wanneer de kaarchirurg nog ouderwets zijn foto's maakt, krijg je ongeveer 50 x die hoeveelheid straling.

Ik neem aan dat je niet wist dat je zwanger was op het moment van de foto's. Waar ik mij meer zorgen om zou maken is de eventuele verdoving die gehad zou hebben. Deze zou veel meer schadelijk kunnen zijn voor de vrucht.

Groetjes Evy

#3122159 Quote

ik wist indd niet dat ik zwanger was ik had ook geen lood vest aan en het apparaat wat volgens mij digitaal ben daar niet behandeld uds ook geen verdoving gehad

#3124765 Quote

hoi .is een beetje een late reactie .ik was vorig jaar ook bij de tandarts geweest en heeft toen ook fot s gemaakt.wist toen niet dat ik zwanger was.is een miskraam geworden ,maaar heb dat nog wel nagevraagt.hij zei dat dit geeen kwaad kon.ik ben voor nu wel op mn hoede.gr.karin

#3124766 Quote

hoi .is een beetje een late reactie .ik was vorig jaar ook bij de tandarts geweest en heeft toen ook fot s gemaakt.wist toen niet dat ik zwanger was.is een miskraam geworden ,maaar heb dat nog wel nagevraagt.hij zei dat dit geeen kwaad kon.ik ben voor nu wel op mn hoede.gr.karin

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct