Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Doptone aanrader of niet?

• Auteur

Ik had een paar weken geleden de doptone gehaald (maand geleden) kon toen het hartje niet vinden raakte in paniek en meteen teruggebracht nou zit ik er weer over na te denken om hem tog weer te halen wat vinden jullie? hoe is jullie ervaring ermee?

Liefs van mij en de bby 16 wk en 6 dg zwanger

#3122114 Quote

Hoi, wij hebben bewust geen doptone. Wanneer je het hartje niet kunt horen is het inderdaad stressen en daar hebben wij totaal geen trek in. Bovendien hoef ik echt niet elke keer het hartje te horen, dat horen we wel bij de verloskundige.
    Dus voor ons geen doptone, scheelt een hoop gestress.

Liefs Suus

#3122125 Quote

hey

ik heb de angelsound
    ik kon in het begin het hartje ook niet vinden maar had al op internet gelezen dat het eerste paar weken moeilijk te vinden was dus raakte ik niet in paniek.
    ben nu 15 w en 4d en kan hem nu iedere dag vinden
    eerste dagen luisterde ik iedere dag maar nu om de dag
    ik vind het wel leuk ding vooral omdat ik niet echt het gevoel heb dat ik zwanger ben zegt maar voel nog niks en heb nog geen buik dus als ik luister dan voel ik me toch zwanger haha

liefs amanda

#3122126 Quote

Heyyy ladies thanks voor jullie advies…Ben nog wel aan het twijfelen maar goed hoe verder je bent dan kan je het ook makkelijker vinden dat is waar..!!

Ik ga nu lekker naar de markt toe en ben dan in de buurt van de kijkshop en dan kijk ik wel of ik hem niet of wel haal ..

Liefs van mij

#3122151 Quote

Hi,

Ik heb er ook even aan gedacht om zoiets te bestellen maar, in de 'In verwachting' van ouders van nu. Stond een stuk met '13 vragen aan de verloskundige'   en die verloskundige rade het af. Haar commentaar was dat het namelijk niet is aangetoond dat eindeloos naar het hartje luisteren met een doptone ongevaarlijk is.

Misschien hebben jullie het in overleg met jullie verloskundige gedaan en denkt die er anders over, dat weet ik natuurlijk niet…

Dus ik weet niet of het echt een aanrader is…

Liefs Silly

#3122454 Quote

Wij luisterden toen we niet konden voelen elke week 🙂 scheelde hoop stress (vanaf 12 weken ongeveer) nu doen we het alleen voor de lol zo een keer in de 2 weken ofzo 🙂

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3122457 Quote

echt leuk hoe je de kleine in je hoort ….ongelofelijk..!

#3122460 Quote

Ik heb de dope tone ook al vanaf 12w (mazzeltje op koninginnen dag, voor maar 10euro!)en kon  de kleine meteen al horen!!!
    Nu luister ik zo af en toe (minder nu  de beeb al lekker schopt).
    Wist je dat je ook de schopjes kan horen? Zo leuk, dan hoor je een soort van "Bloeb".

Veel plesier met luisteren!

Liefs Nika  

#3122461 Quote

@ studiemam

Heb jij ook dat hij gaat schoppen zodra je dat ding op je buik zet? mijn uk vind het niet zo leuk als ik hem erop zet..dan krijg ik een trap van hier tot tokyo en gaat mijn hele buik op en neer haha..lijkt wel of ie boos wordt ofzow…ik dacht: miss geeft het ene soort herrie daarbinnen maar lijkt me onwaarschijnlijk..als ik hem (of haar) een hele dag niet heb gevoeld dan zet ik de doptone erop en dan schopt ie weer hahaha…

x angela
    20wkn

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct