Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

hoelang wachten met proberen na een currettage?

• Auteur

hoi

ik heb een vraagje:

vorige week woensdag ben ik gecurreteerd. We waren 11 weken zwanger , na 3 rondes van 1e kindje maar bij de 1e echo bleken wij zwanger te zijn van een tweeling waarvan de hartactie bij 8 weken was gestopt.
    ik verlies nu nog wat kleine beetjes oud bloed en zo te voelen is alles weer bij het oude.

ik lees en hoor verschillende verhalen wanneer je het weer kunt proberen.Velen gaan er direct weer voor. Sommigen wachten netjes hun 1e menstruatie af.
    Dat laatste lijkt me ook logisch omdat je dan een betere telling hebt.

toch vind ik dat veilig vrijen maar niks haha weten jullie hier iets over? kan het al kwaad of moeten we idd voorzichtig zijn?

ik zal deze week een test doen om te zien of het hormoon er al helemaal uit is.Dat is ook wel handig of niet?

liefs ester

#3122117 Quote

Ik heb gewacht tot ik weer ging menstrueren tussentijds hebben we met condooms gevreen omdat ik bang was voor infecties. Na 34 dagen had ik mijn eerste menstruatie weer en daarna zijn we er weer voor gegaan, 4 menstruaties verder was ik weer zwanger en inmiddels heb ik alweer een zoontje van bijna 8 maanden! Ik wens je veel succes met het opnieuw proberen zwanger te worden en ik hoop dat je snel mama mag worden ik weet hoe het voelt en leef met je mee!

Liefs,

Puk

#3122121 Quote

hoi meis,

ik word aankomende woensdag gecurreteerd, en ik weet dat ook niet precies maar zal het even vragen aan de gyn. want ook al ben ik feitelijk nog zwanger, mijn verlangen naar een volgende zwangerschap ( een goede ) is zo groot..
    dat wil neit zeggen dat ik hier neit enorm verdrietig om ben, maar mijn kinderwens is nog groter dan dat het al was, en zou het liefst gelijk weer proberen..
    wij hebben er een ajar over gedaan om zwanger te worden van ons 1e kindje en ook in mijn achetrhoofd dat het weer zo lang kan duren bij ons wil ik geen maand verspillen, maarja afwachten wat de gyn zegt,

en hoe is zo curretage eigenlijk? ik ben toch best wel bang,

Liefs een verdrietige Iris

#3122127 Quote

Hoi Ester

Ik ben afgelopen vrijdag gecurieteerd na een miskraam afgelopen dinsdag, Niet alles was weg, maar ik kreeg te horen dat ik eerst   de controle over 4 weken moest, voor dat ik weer zwanger mag worden. Heel veel sterkte en hoop op een nieuwe zwangerschap.

Groetjes Yvonne

#3122128 Quote

Even voor iris

Ga je onder narcose of ga je met een ruggeprik?
    Ben zelf onder narcose geweest na heel lang wachten, zou on 2 uur geholpen worden en dat werd 5 uur al die tijd nuchter schiet niet op. Had de hele dag ook nog krampen maar na dat ik geholpen was en bij kwam was dat weg en ook het bloedverlies was een heel stuk minder. Ben nog wel een beetje moe en sip maar verder   gaat het wel.

Sterke woensdag

Groetjes Yvonne

#3122129 Quote
    quote: yvonne41 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-06-2007 14:07:15'));

Even voor iris

Ga je onder narcose of ga je met een ruggeprik?
    Ben zelf onder narcose geweest na heel lang wachten, zou on 2 uur geholpen worden en dat werd 5 uur al die tijd nuchter schiet niet op. Had de hele dag ook nog krampen maar na dat ik geholpen was en bij kwam was dat weg en ook het bloedverlies was een heel stuk minder. Ben nog wel een beetje moe en sip maar verder   gaat het wel.

Sterke woensdag

Groetjes Yvonne

ik kreeg te horen dat ik onder algehele narcose moet, en moet me om 10 uur melden in het ziekenhuis, dan krijg ik eerst een gesprek, nog een echo, en dan wordt ik geholpen,
    maar ben best wel bang..:(

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3122132 Quote

Ik scheet in mijn broek toen ik eindelijk naar beneden moest maar ik werdt zo op mijn gemak gesteld dat die narcose gewoon welkom was. Ik had ook een voordell het vruchtje konden ze niet meer van mij afpakken want dat had ik dinsdag al verloren en opgevangen en op mijn eigen manier begraven dus was het voor mij eigenlijk alleen nog schoonmaken en van die krampen afkomen.

Vraag of je fototje mag hebben van die laatste echo dan heb je iets tastbaar om te bewaren.

Groetjes Yvonne

#3122202 Quote

hoi

idd infectiegevaar had ik nog niet aan gedacht.
    we zijn niet zo gefrustreerd dat het meteen weer moet hoor. Eerst even alles laten bezinken. Dat gaat ons goed af.
    heb zo nu en dan een even slikken momentje zeg maar.. dat blijf je houden denk ik.
    inmiddels weet ik dat je niet zwanger kunt raken als je lichaam er niet aan toe zal zijn.
    we wachten af wat er komen gaat.
    we hopen bij volgende keer natuurlijk op een positieve ervaring.

iris,
    de currettage   zelf merk je natuurlijk niets van als je onder narcose gaat.
    wanneer je wakker wordt zul je bloeden en voel je wat pijn in je onderbuik welke liggend geen probleem is.
    bij mij was het volgende: we waren zwanger van een tweeling wie ik zonder hartactie al 3 weken bij me bleek te dragen. doordat er bij een tweeling gevaar is op veel bloedverlies, mocht ik niet thuis wachten op een miskraam. Nu was ik ook zonder deze reden dit niet van plan geweest. Dat wilde ik mezelf niet aandoen.
    Ben volledige dag opgenomen geweest met mijn mannetje strak aan mijn zij.
    kamer voor ons alleen.
    om de currettage te vergemakkelijken werden er 4 tabletjes vaginaal ingebracht, dit zijn maagtabletjes wie een miskraam opwekken.
    reactie is bij iedere vrouw anders. In mijn geval moest ik wachten tot 15:30 voor de currettage en kreeg ik ze om 9:30 al ingebracht..
    was erg bang om alsnog eenmiskraam mee te maken maar kreeg alleen op laatst gerommel in de onderbuik en geen bloedverlies.
    na de currettage blijf je even om te zien hoeveel bloed je verliest, als alles goed genoeg is mag je naar huis. ik was om 18:00 thuis.
    dan had ik 2 dagen last van pijn in onderbuik bij lopen, opstaan en veel bloedverlies.
    daarna werd dit minder en kreeg ik oud bloed.
    wel heb ik veel pijn gehad bij mijn ontlasting, darmen wie lui waren door narcose(familiekwaal) nu nog steeds soms pijnlijk..

hoop dat je er iets aan hebt

wens je enorm veel kracht en sterkte toe..
    het is niet het einde van de wereld maar jouw/jullie wereld zal wel even stil staan nu.
    dat was bij ons ook zo..

xxx ester

#3122206 Quote

Hallo meiden,
    Volgens mijn gyn en vk was er geen enkele reden om per se een maand te wachten, enkel dan natuurlijk een emotionele. Het infectiegevaar is geweken zodra het bloeden is gestopt. Je kunt dan zonder risico vrijen, de baarmoedermond is dan weer gesloten. Mocht je meteen weer zwanger raken is het enige onzekere de termijn. En zoals je zelf al schrijft, je lichaam wordt alleen zwanger als het daar weer aan toe is.
    Ik heb zelf twee keer een curetage meegemaakt, een maal spoed en eenmaal op de dagverpleging. De ingreep op zich viel mij erg mee, het waren voor mij vooral de tranen en de pijn.
    Futuremama, ik las ook je bericht op het forum "zwanger na miskraam". Heel veel sterkte tijdens de ingreep en erna!
    Groetjes Soela

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct