Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

combi test???

• Auteur

Wat doen jullie?
    Ik ben 23 jaar en   bijna 8 weken zwanger nummertje 1,
    de vk vroeg of ik een combi test wil laten uitvoeren.
    Das moeilijk, zit niet in een gevaren leeftijd ofzo, dus
    de kans is 1 op 1500 ofzo.
    Wat vinden jullie?

#3122142 Quote

Hallo Ilse,

Persoonlijk zou ik het niet doen, je hebt idd weinig kans dat er iets mis is en zo'n test brengt toch altijd onzekerheden met zich mee!
    Verder zou ik het toch niet laten weghalen als er iets mis is, ik deal met de dingen hoe en wanneer ze komen. Maar dat ben ik….

Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen wat je doet als er iets mis is…
    Ga je dan verder met testen met het risico dat je misschien een gezonde baby verliest?
    En wil je de zwangerschap afbreken als er echt iets mis is?

Ik ga wel voor de 20w echo, maar dat is gewoon voor het leuke!
    Veel succes met je keuze!
    Liefs Nika  

#3122144 Quote

hey

Ik ben 21 (bijna 22 jaar) en ben nu 11.3 week zwanger van ons eerste hummeltje!   Iksta onder controle bij de gyn en die vroeg ook of wij het wilden doen! wij hebben toen gekozen voor eerst alleen   de bloedtest zou daar wat uitkomen zouden we verder kijken!! Bij ons kwam er dus uit dat we verhoogde kans hebben ( ipv 1/800) hadden wij 1/20!

wij hebben afgelopen dond een vlokkentest laten doen en krijgen daar vrijdag de uitslag van!

kus kus cora

#3122172 Quote

Ik ben nu 31 en ben zwanger   van mijn tweede maar ik heb het niet laten doen, bij allebei niet. Ik weet niet precies waarom, maar ik hoef het denk ik niet zo nodig te weten en het zijn toch maar kansberekeningen. Een kans van 1 op 20 is nog altijd een kans van 19 op 20 dat het niet zo is…

#3122272 Quote

Wij hebben het wel laten doen omdat mijn vriend met gevaarlijk stoffen werkt (en hier krijgen we altijd commentaar over maar wij willen geen kindje met down) ik heb zelf een soms best zwaar chronische ziekte en zou dat niet aankunnen, emotioneel en lichamelijk niet, gezonde kinderen zijn al heel veel werk en bij kindjes van down zitten er ook vaak veel lichamelijke problemen / ziektes, je moet van te voren weten wat je wilt als je een verkeerde uitslag krijgt anders maak je het jezelf alleen maar moeilijk. Ik heb veel commentaar gekregen over he feit dat  we het hebben gedaan maar ben toch blij dat ik het gedaan heb het is uiteraard geen garantie maar de kans is wel heel klein bij ons.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct