Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

voor de eerste keer naar de verloskundige en dan?

• Auteur

Hallo allemaal

Ook ik mag me bij jullie toevoegen, eindelijk (ong 2 jaar).
    We hebben woensdag een afspraak bij de verloskundige. Wie kan mij vertellen wat er dan gaat gebeuren? Krijgen we meteen een echo? Ik denk dat we dan op 7 weken  zitten.

alvast bedankt.

liefs wies  

#3122165 Quote

Onwijs gefeliciteerd, na zo'n lange tijd is het eigenlijk nog feestelijker !

Ik mag morgen ook voor het eerst naar de verloskundige, maar je krijgt helaas niet meteen een echo. Het is meer een soort intake gesprek. Je krijgt je 1e echo meestal met 12 weken en de 2e met 20 weken.

Groetjes van Bianca

(5 weken, 6 dagen)

#3122170 Quote

Hartelijk gefeliciteerd!

Die eerste afspraak is inderdaad meer een intake, je krijgt geen echo en meestal gaan ze ook niet aan je buik voelen want daar is nog niet zoveel te voelen in het begin. Je krijgt allerhande vragen over je gezondheid en je situatie. Ze zal je wel wat advies geven mbt tot wat je wel en niet mag eten enz. Maar is toch altijd leuk zo'n eerste afspraak dan heb je wel het gevoel dat het voor de echt is 🙂

#3122339 Quote

Hai allemaal

bedankt voor jullie reactie's iedereen beleefd het toch weer op zijn eigen manier dat blijkt wel weer.

allemaal heel veel succes toegewenst, ennuh ook ik heb woensdag de eerste afspraak hiih toevallig he.

groetjes Wies

#3122271 Quote

hoi wies,
    het ligt er ook aan welke verloskundige je hebt hoor. ik kreeg wel meteen een echo, ze hadden hun eigen echo-apparatuur. maar niet elke verloskundige heeft dat. later in de zwangerschap ben ik verhuisd en bij de nieuwe verloskundige hadden ze geen apparatuur en moest ik naar het ziekenhuis voor de echo's. maar het verschilt gewoon per verloskundige volgens mij.

groetjes,
    daphne

#3122273 Quote

hoi hoi

ik ben nu 4weken en 1dag zwanger meteen de eerste ronde

maar vorig jaar ben ik door de pil heen gegaan maar heb toen een miskraam gehad en daarom mag ik nu 24juli mn eerste echo puur om te kijken of het hartje en zo nog klopt want het is nog te klein om hem te zien en alles en dan met 11weken krijg ik weer een echo om de baby te bekijke
    ben blij als het zo ver is haha duurt lang hoor zo hihi

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3122274 Quote

Hoi,

Ik mocht voor het eerst naar de verloskundige toen ik 8 weken was en kreeg direct een echo. Bij ons is het standaard dat je met 8 weken voor het eerst naar de verloskundige gaat. Vervolgens mag je 4 weken later weer en dan wordt er weer een echo gemaakt. Dat is leuk joh, want je ziet dan een enorm verschil met de eerste echo (als alles dan goed is natuurlijk).
    Daarnaast krijg je ook een intake. Je bloeddruk wordt gemeten, je moet bloed laten prikken om een aantal zaken uit te sluiten en er worden een aantal standaard vragen gesteld zoals persoonlijke gegevens, of er ziektes in de familie zijn, waar je werkt, waar je vriend / man werkt etc. Ik vond dat juist heel erg leuk, maar dat komt ook omdat ik meteen een echo kreeg.

#3122275 Quote

zo ff mn banner er bij

#3122292 Quote

Hoi meiden,

Wij gaan woensdag voor het eerst naar de vk, we zijn dan ongeveer 9 weken zwanger. Ze gaan dan ook een inwendige echo maken, we zijn zeer benieuwd!!!

Liefs Lientje

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct