Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

flesvoeding in ziekenhuis?

• Auteur

Hallo allemaal.

Wij gaan ons kleintje vanaf dag 1 flesvoeding geven maar nu vraag ik me af hoe dat gaat.Ik moet door een eerdere keizersnede in het ziekenhuis bevallen en weet niet hoe lang ik moet blijven.Nu weet ik dat ze bij ons nutrilon gaan geven in het ziekenhuis.Ook weet ik dat ze van die wegwerp flesjes gebruiken.Maar nu het volgende.Zodra we naar huis mogen krijgt de kleine een echte fles(difrax).Is het niet handig om die ook al in het zh te gebruiken?Het lijkt mij dat de baby dan gelijk al moet omschakelen.Heeft iemand dit al eens gehad?En had de kleine hier problemen mee?

#3122233 Quote

Hoi Hoi.

Ik heb vorig jaar juli een zoontje gekregen en moest op medische indikatie naar het ziekenhuis voor een keizersnee.
    Onze kleine zou ook flessenvoeding krijgen dus had ik mijn eigen fles mee genomen.
    In de hoop dat ik ze mocht gebruiken om de kleine te laten wennen aan 1 fles en niet thuis weer aan een andere.
    Dit vonden ze prima op de kraam afdeling!!
    Ik zou dus zeker een eigen fles mee nemen en die vraag dan ook stellen.
    Wat heb je er aan als je kleintje straks van slag is thuis doordat het een andere fles met andere speen krijgt.
    Succes en ik hoop dat je wat mijn info hebt.

Gr. CCor (pril zwanger van nummer 2, 5 weken en 4 dagen)

P.s. Deze keer zal ik weer een keizersnee krijgen en gaat er terzijne tijd zeker weer een eigen fles mee in de tas voor in het ziekenhuis.

#3122237 Quote

Ik heb ook een (niet geplande) keizersnee gehad, en ik was van plan om borstvoeding te geven, maar ons kindje kreeg toch bijvoeding via de fles in het ziekenhuis, dat kreeg ze uit zo'n klein wegwerp flesje inderdaad.
    In het ziekenhuis hebben ze me echt gepushed om maar borstvoeding te geven en ik vond het afschuwelijk, ook door die keizersnee, je ligt niet lekker en ik moest van  hun op mijn zij liggen (dat gaat ook wel lekker als je 's morgens een keizersnee krijgt en je moet 's middags al op je zij gaan liggen) dus in het ziekenhuis vond ik het echt een ramp.Thuis met de kraamhulp heb ik het nog geprobeerd en heel moeizaam kwam het op gang, maar na een week of 5 werd het zo weinig dat ik op flesvoeding ben overgegaan en dat vond ik veel fijner!
    Ik zit erg te twijfelen wat ik nu zal doen, ons dochtertje heeft licht astma en hooikoorts, en ze zeggen dat borstvoeding dan toch het beste is, en met dat in mijn hoofd wil ik het misschien toch proberen maar het allerliefste zou ik gewoon de fles willen geven. Maar ja, meestal als je dit zegt krijg je meteen iedereen over je heen ….

Bianca

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct