Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

dekentje voor in de wieg

• Auteur

Hoi Hoi,

Wat is handiger voor in een wiegje?

Een dekentje in een dekbedhoes of een dekentje en een laken?

Kruimel

#3122207 Quote

Bestaan er   voor het wiegje wel dekbedovertrekken? Volgens mij niet, wel voor het ledikantje. Ik heb altijd een lakentje met dekentje gehad en toen de kleine wat groter was een deken in een dekbedovertrek. Ik denk dat ik het dit keer weer zo doe.

#3122216 Quote

Hey,

Eigenlijk een goede vraag,zou dit ook graag weten maar dan voor het ledikantje.
    Babykamertje is nu af maar ja wat is nu het beste een dekbedje of dekentje,moet wel zeggen hier bij ons is het in de winter wel heel erg koud in de kamers en aangezien het een winterkindje word…
    Hoe zouden jullie het doen?
    Dekbedje of een slaapzakje met dan nog een dekentje.
    Is men eerste babytje dus kan hierover wel wat raad gebruiken 🙂

Mvg orchideke

#3122312 Quote

http://www.veiligslapen.info/  

staat info over dekbedjes enz..

hoop dat jullie er wat aan hebben

liefs amanda 15w en 5d

#3122227 Quote

Volgens mij gaat het er niet om wat handiger is, maar wat beter is…

Een dekbedje wordt voor baby's afgeraden (daarom kan je deze voor een wiegje niet vinden) een baby zou het snel te warm kunnen krijgen wat weer kan lijden tot wiegendood (Wil jullie niet ongerust maken, heb dit ook alleen maar gelezen).

Wat veel beter is is een dekentje met lakentje (kan je ook strakker instoppen dus ook minder kans dat de kleine eronder komt te liggen) en om het een beetje warmer te maken gebruik je een (metalen) kruik!

Maak je nog maar niet teveel zorgen over het juist opmaken van het bedje/wiegje, als je zorgt voor de juiste "ingredienten" dan kan je kraamverzorgster je precies uitleggen hoe het moet (dat hebben ze bij mijn eerste ook gedaan).    

Veel liefs Nika (20w1)

#3122249 Quote

Goeiemorgen,

Ik weet dat een dekbedje voor een baby niet mag en die kan je volgens mij ook nergens kopen. Helemaal niet voor een wiegje.

Mijn moeder heeft voor mijn zus toen gewoon van een leuk stuk stof een hoesje gemaakt en daar heeft ze een dekentje ingedaan.
    Dat moet qua warmte toch niet verschillen met een deken en een laken, is in verhouding toch even dik?
    Mijn hubbie en ik gaan zaterdag nog even babyshoppen en als ik dan leuke lakentjes etc zie dan weet ik zeker dat ik ze niet kan laten liggen.

Kruimel ( 24.4 wkn)

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3122279 Quote

Hoi,

Ik heb toevallig wel een dekbedje voor in de wieg. Dat komt omdat dit de wieg is waar mijn man in gelegen heeft. Dekbedjes mochten toen gewoon. Nu worden dekbedjes afgeraden totdat  je kindje 2 jaar is. Als je toch een dekbedje wilt gebruiken dan krijg je een probleem met je kraamhulp. Ze wilt de  verantwoordelijkheid namelijk niet  nemen en zal je baby niet onder een dekbedje leggen. Ik heb begrepen dat je  een dekentje met  bovenlaken kunt gebruiken  gebruikt.   

#3122281 Quote

Hoi hoi,

Ik heb ook gehoord dat je voor een baby'tje alleen een dekentje met lakentje mag gebruiken.
    Ik heb vorige week bezoek gehad ivm de kraamzorg. Die mevrouw gaf mij ook nog een foldertje over veilig slapen en het opmaken van een bedje. Heb het nog niet doorgelezen maar daar staan dus ook richtlijnen in. Misschien dat ze ergens op internet er wat over hebben staan?

En inderdaad zal de kraamhulp je ook nog helpen met het bedje opmaken.

Groetjes,
    Maike

#3122291 Quote

Hoi hoi…

als je toch handig wil doen… maar ook veilig….
    kun je een zogenaamde duo-deken kopen. Dat is een dekentje (of 2 aan elkaar als het kouder is) die in een dekbed overtrek kan. Dat is hetzelfde als een lakentje met een deken maar met het gemak van een dekbedje.

Een echte dekbed mag inderdaad absoluut niet…

Gr.
    KC

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct