Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

vruchtwaterpunctie

• Auteur

Hallo allemaal,

Wij laten met 16 weken een vruchtwaterpunctie doen omdat ik een verhoogd risico heb
    op een open ruggetje.
    Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of weet iemand hoe dit in zijn werk gaat?
    Ik vind het best een eng idee omdat ik niet weet wat er gaat gebeuren.
    Donderdag moet ik naar de gyn dus gaan we het iig bespreken maar zou graag ervaringen van anderen horen.

Groetjes
    Cora

#3122290 Quote

Hallo Cora,

ik heb net een vruchtwaterpunctie achter de rug:
    de gyn kijkt eerst met de echo of alles goed gaat en waar de palcenta zich bevindt. Dan ontsmet hij de huid en zet alles klaar . Dan bediendte assistent de echo terwijl de gyn met een lange doch dunne naald prikt en ongeveer 20 cc vruchtwater probeert op te zuigen ( onder geleide van de echo), . Dan controleert de gyn nog even met de echo het vruchtwater en hartactie vd baby. De eerste uren daarna had ik wat buikkrampen. Dit komt doordat het lichaam het vruchtwater weer aan met vullen en er tot die tijd een onderdruk heerst. \
    Al met al vond ik lichamelijk gezien de prik even gevoelig,eerste uren erg spannend en kwetsbaar.
    Veel sterkte,
    groet Roos

#3122294 Quote

Hoi Roos,

Bedankt voor je reactie.
    Was bij jou alles goed?
    Hoe lang duurde het voordat je de uitslag van de test kreeg?
    Ik vind het nu al elke keer zo spannend als ik weer naar de gyn moet voor een echo…..

Groetjes,
    Cora

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct