Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Hoelang wachten op miskraam

• Auteur

Hoi,

Ik ben nu ruim een week oud bloed aan t verliezen.
    Uit echo's is inmiddels gebleken dat t ruchtje waarschijnlijk met 5 weken is gestopt met groeien. Maar ben nu inmiddels ruim 7 weken zwanger en heb nog steeds geen helder bloed verloren en buikpijn gehad. Moet vrijdag weer naar vk om te kijken hoe t ervoor staat.
    Hoop dat ik voor die tijd nog een miskraam krijg want curretage zie ik echt nogniet zitten.
    Hoelang geven ze t lichaamde kans om een miskraam t krijgen of willen zemeestal zo snel mogelijk een curretage ??

Groetjes Monique

#3122319 Quote

Hoi Monique,

Wat vervelend voor je dat het mis is gegaan.
    Ikzelf heb het vorig jaar oktober meegemaakt.

Waarschijnlijk kunnen ze op de echo wel zien of je baarmoeder al bezig is met het afstoten van het vruchtje. De echoscopiste zei destijds tegen mij dat het weefsel in mijn baarmoeder er nog heel rustig uitzag wat erop duidde dat de miskraam nog wel even op zich zou laten wachten.

Ikzelf heb destijd wel gekozen voor een curretage. Ik ben blij dat ik dat heb gedaan. Ik kon de spanning niet aan van het afwachten. Daarnaast wist ik gewoon: als ik het ziekenhuis uitkom is het gedaan. Dan kan ik het hoofdstuk afsluiten. Ik heb nu zoveel verhalen gehoord van vrouwen die erg veel pijn hebben gehad en lang hebben gebloed bij een natuurlijke miskraam. Daarnaast zijn er dan ook nog vrouwen die achteraf alsnog gecurreteerd moesten worden omdat niet alles had losgelaten. Ik heb dat niet gehad. Ik ging 's ochtends naar het ziekenhuis. Ik werd daar heel goed opgevangen. Ik werd onder narcose gebracht en niet lang daarna kwam ik alweer bij. Ik mocht al gauw daarna naar huis. Ik heb de dag zelf gebloed en dag erna nog een beetje. Daarna was het nagenoeg over. Na een week bloedde ik helemaal niet meer.

Ik ben daarna meteen weer zwanger geworden dus ik heb ook geen nadelige gevolgen ondervonden van de curretage.
    Natuurlijk is het een heel persoonlijke keuze maar ik ben blij dat ik dus heb gekozen voor een curretage.

Heel veel sterkte de komende tijd.

Groetjes,
    Maike

#3122340 Quote

Hoi,

Bij mij is het ook gestopt met groeien na 5 1/2 week.
    Pas na 9 1/2 week ben ik een beetje oud bloed gaan verliezen en na 10 1/2  week heb ik een miskraam gehad (dit was gisteren).
    Aanstaande woensdag zou ik een curretage krijgen maar dat is nu niet meer nodig.

Ik vond het ook allemaal heel onzeker maar achteraf merk je wel wanneer het er aan komt: je gaat echt bloed verliezen, je krijgt erge buikpijn en na een paar uur is alles voorbij. Zodra je het afgestoten hebt ben je ook gelijk van de buikpijn af.
    Nu bloed ik net als bij een gewone menstruatie. Helemaal geen heftige bloedingen of zo. Volgens de gynaecoloog moet het binnen een week helemaal over zijn en anders moet ik even terug naar het ziekenhuis.
    Al met al is het me best meegevallen, ik had het veel erger verwacht.
    Ik zag wel heel erg op tegen de curretage dus ben blij dat ik dat niet meer mee hoef te maken.

Het is alle twee geen pretje en ieder ervaart het ook weer anders.

Sterkte in ieder geval!

Groetjes Kim

#3122402 Quote

Hoi Monique

Bij ons hebben ze twee weken geleden gezien dat het waarschijnlijk niet leefde en moest ik nog een week wachten of het echt zo was.
    Vorige week dinsdag waren we weer in het ziekenhuis en toen bleek dat het met 6 weken was gestopt met groeien, was toen 10 weken.
    We hebben toen voor curitage gekozen omdat er nog geen beweging in zat en het al 4 weken niet meer leefde.
    S'avonds ben ik toch het vruchtje verloren en toen ging het even goed maar woensdag avond kwamen de krampen heel erg terug en dat is gebleven tot dat ik vrijdag ben gecuriteerd. Dit was gewoon een opluchting al die krampen voor niets ik was het helemaal zat. Nu kunnen we op nieuw beginnen.

Veel sterkte komende tijd en met je keuze wel of niet curiteren.

Groetjes Yvonne

#3122406 Quote

Bij mij duurde het ook altijd erg lang.
    Bij 6 weken geen leven en dan met 13/14 weken ging mijn lichaam eens wat doen.
    Twee keer heb ik daar wel op gewacht. Eén keer ben ik gecurreteerd (vermoedelijke mola, dus moest heel snel eruit).

Ik heb er nooit moeite mee gehad om het in mijn lijf te dragen en vond het altijd prettig dat mijn lichaam het zelf kon doen. Vooral om daarna de draad weer op te pakken en weer zwanger te raken vond ik het fijn als mijn lichaam zijn werk zelf kon doen.

De curretage is mij destijds niet slecht bevallen, maar ook niet bijzonder goed. Vooral de klap van de hormoondaling vond ik vervelend, ik stuiterde echt heen en weer.

STerkte met het verwerken van jouw miskraam en succes

gr mama vna MD

#3122432 Quote

Hoi Monique,

vervelend hè? Ik ben ook aan het wachten op een spontane miskraam. Vorige week (was toen 8 weken) bleek op de echo dat er geen vruchtje in het vruchtzakje zat. De verloskundige zei dat ik als ik dat wilde een curettage kon krijgen, maar dat ik het ook nog max. 4 weken mocht afwachten, dus 12 weken 'zwangerschap'. Omdat nog wel het zwangerschapshormoon in je lichaam aanwezig is kan een mk nog even op zich laten wachten. Hoe dat zit als je toch al een tijdje oud bloed verliest weet ik niet.
    Zelf heb ik ervoor gekozen om af te wachten en zo mogelijk m'n lichaam het werk zelf te laten doen.

Wens je heel veel sterkte!

Groetjes,
    Margrethe

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3122484 Quote

Lieve Moon

Wat erg om te lezen, bij mij is het ook fout gegaan alleen ging dit in rap tempo. Ik heb dus geen idee hoe lang je moet wachten op een miskraam. Alle sterkte en hopelijk ben je snel weer op dit forum terug!!

Liefs Jet

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct