Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

geslacht weten d.m.v. aantal hartslagen?

• Auteur

Hoi hoi!

Een paar dagen geleden heeft de verloskundige naar het hartje van de kleine geluisterd. Ze dacht zelf dat het een meisje zou zijn! Dit omdat de hartslag 150 per minuut was, en volgens haar hebben meisjes meestal een vluggere hartslag dan jongetjes! Aanstaande vrijdag hebben we de 20-weken-echo, en dan weten we of ze gelijk heeft! Ik ben erg benieuwd!
    Nu vroeg ik me af of er nog meer zwangeren zijn bij wie de verloskundige het geslacht 'voorspeld' heeft a.d.h.v. het aantal hartslagen, en of dit achteraf klopte??

groetjes van Iejoor

#3122351 Quote

hoi hoi,

ik heb   vaak gelezen dat hartslag tussen 120-140 een jongen is en tussen 140-160 een meisje

ik vind het een bakerspraatje

onze kleine had vooral in het begin steeds een hartslag tussen de 150-160
    en is toch echt een JONGEN hahaha

nu vaak ook boven de 140

als ze actief zijn gaat de hartslag ook omhoog dus bij mij klopt het dus zeker NIET

succes

groetjes moekje 35,4wkn

#3122353 Quote

hoi,

Ook bij mij klopt dit niet, aan de hartslag te horen zou het ook een meisje zijn maar het   is toch ook echt een jongen. Dus dit is echt een bakkerspraatje.

Gr. Cares

#3122359 Quote

hoi hoi
    bij mij klopt het wel de harstslag was 150 of er boven en het is inderdaad een meisje ik weet dat ze het vroeger ook altijd zeiden bij de verloskundige
    maar er zijn wel heel veel dingen die nu absoluluut niet meer kloppen en echt bakker praatjes zijn
    maar goed bij mij klopt het wel
    groetjes marina   28w 4d

#3122363 Quote

Bij mij klopte het ook niet. Ze verloskundige dacht dat het een meisje zou zijn, maar onze eerste is toch ook echt een jongetje!!

Liefs, Larissa

#3122407 Quote

mijn eerste had een hartslag van 145 en 150 tijdens de zwangerschap.

tijdens de bevalling steeds 135 en het is een jongetje!

En nu weet ik het nog niet. Zal het eens vragen bij de volgende controle

gr mama van MD

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3122449 Quote

hoi,
    het is de grootste bakerpraat ,heb het eens aan mijn gynaecoloog gevraagd en die zei ook dat het grote onzin is.

uiteindelijk zelf ervaren ,daar ik 3 maanden in het ziekenhuis lag met mijn zwangerschap heb ik zoveel meiden meegemaakt en al evenveel ctg's en dan zaten we tegen elkaar jij krijgt meisje jij jongen als we de hart freqentie mochten geloven nou geloof me het werd bij de meeste het andere geslacht.

groetjes yvonne

#3123032 Quote

Hoi hoi!

Bedankt voor de reacties!
    We hebben gisteren de 20-weken-echo gehad, en de kleine is een jongetje!   🙂
    De voorspelling van de verloskundige klopte bij ons dus ook niet!   🙂

groetjes van Iejoor

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct