Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Striemen, of striae!

• Auteur

Hoi meiden,

Ik ben nu zes weken en 2dg zwanger en ik kwam er net achter dat ik boven aan mijn heupen al striae krijg, witte dikke strepen, vind het wel snel hoor.
    Hebben jullie daar ervaring mee, mijn buik zie je nog niks maar het voelt we al dikker( alsof ik een vetrolletje erbij heb. )

LIefs van mij en mijn hummeltje

#3122385 Quote

Striae is het scheuren van de onderhuid doordat dat deel te snel gegroeid is. Mensen die in korte tijd erg veel aankomen hebben hier ook last van. Het wordt vaak ten onrechte zwangerschapsstrepen/striemen genoemd, omdat het niet alleen bij zwangere vrouwen voorkomt.
    Ik weet niet hoe het in jouw geval zit, maar ik denk niet dat het al door de zwangerschap komt. Ben je misschien de laatste tijd erg veel aangekomen?
    Sil

#3122438 Quote

Nee ik ben de laatste tijd niet aangekomen, ik had al wel een beetje straie op mijn benen, maar niet op die plek volgens het kritisch oog van mijn vriendin zie je ook wel een kleine bolling bij mijn buikje, nou we zien het wel.

Het zal nog wel ff duren voor ik echt ga groeien maar wie weet gaat het iets sneller nu je die straie al ziet.

LIefs Kyrabella

#3122441 Quote

witte strepen? weet je zkr dat je die niet al had want ze zijn namelijk eerst paarsig…
    ik heb ze ook op mijn heupen maar is van vroeger (groeispurt)

Ik smeer me al vanaf dag 1 (dak wist dak zwanger was) in met dove verstevigende bodylotion en heb er nu nog geen last van terwijl ik echt heeeel snel striae krijg want ben een keer wat aangekomen en toen kreeg ik ze ook al…

mijn nicht heeft trouwens die hele dure gekocht toen ze zwanger was maar das echt zonde van je geld!! ze zit helemaal onder…heb ook gehoord dat het erfelijk is en dat dat ook meespeelt. maar gwn lotion moet voldoende zijn..waag je maar niet aan die gekke dure cremetjes 😛

#3122444 Quote

Ik heb inderdaad gelezen dat ze paars moeten zijn maar ze zijn idd wit?? Ik zelf had ze nog niet gezien maar mijn tante ( die ook twee kinderen heeft gekregen ) zag het gister en ze zei kijk je krijgt striemen?? nou het zal wel, heb ze nog nooit gezien maar goed, ik heb van switsal mama borstencream die gebruik ik voor mijn borsten en je hebt er ook buikbalsem van dus die haal ik dan ook maar, is niet super duur geloof ik, verder zie ik het wel.

Liefs Kyrabella

#3122451 Quote

Hoi Kyrabella,

De strepen die je hebt (witte) zijn waarschijnlijk nu beter zichtbaar omdat je al iets dikker bent door de zwangerschap. Want nieuwe strepen zijn altijd rood/paarsig.

Overigens kun je niets doen tegen die strepen, het is onderhuids weefsel dat scheurt. Smeren helpt dus echt niet. Je hebt er aanleg voor of niet.
    Als je jonger bent heb je er meestal meer last van, ikzelf zit echt helemaal onder.
    Overigens kun je het wel beperken door te proberen niet te veel te gaan eten (ik heb veel toegegeven aan vreetbuien….) want elk kilootje rekt toch je huid weer op…

groetjes Mariska
    mv Feline 26 mei 2007

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3122475 Quote

Ik gebruik de bbbb crème van VSM. Bevalt heel goed. Van het begin af aan heb ik zere borsten die ook heel erg jeuken. De jeuk betekent dat je huid de groei niet aan kan en vervolgens gaat deze scheuren. Maar zoals gezegd, bij mij helpt deze crème en ik gebruik hem dan ook voor borsten, billen, buik en benen sinds ik zwanger ben. Je hebt er niet veel van nodig en ik ben nu net aan mijn tweede fles begonnen. (16,5 weken zwanger)

Succes!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct