Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

bellytalk

• Auteur

zijn er mensen die een bellytalk gekocht/gehuurd hebben?
    ik twijfel om dit te doen.
    dit omdat ik bang ben dat ik hem niet hoor terwijl er niks aan de hand is bijv.
    en dan zal ik erg ongerust worden.
    hoe zijn jullie ervaringen?

groetjes gerjanne

#3122357 Quote

Hoi !

Ik heb de bellytalk gehuurd vanaf week 12 van mijn zwangerschap en heb m gehuurd totdat ik bevallen was !! Ik ben er erg tevreden over hoor en het heeft heeeeeeeeeeeel veel van mijn onzekerheden weggenomen destijds.
    Moet wel zeggen dat je in het begin ( dus bij een vroege zwangerschap) je wel even de tijd moet nemen en rustig op bed/bank moet gaan liggen en een beetje zoeken. Je hoort het meteen wanneer je "hem"gevonden heb. De hartslag is vele malen sneller dan die van jezelf.
    Ook moet ik wel melden dat verder in de zwangerschap de hartslag nog wel eens wil dalen en dat je daar erg onzeker van kan worden. Ik heb wel eens een uur ( !!!!! ) met dat ding op mijn buik gezeten en mij van alles in mijn hoofd gehaald en bezorgd gemaakt omdat ik dacht dat het niet goed zat. Maar het blijkt volgens de verloskundige dat de hartslag zeer onregelmatig is bij ongeboren kindjes en dus moest ik me niet druk maken, wat ik ook meteen niet meer heb gedaan.
    Zo zie je, er zijn voor en nadelen van zo'n ding maar uiteindelijk heb ik er heel veel aan gehad. Het was mijn eerste en dan ben je toch al zo onzeker. Wanneer ik thuis kwam van mijn werk en ik had het idee dat ik m niet echt vaak had voelen schoppen ging meteen dat ding op mijn buik en dan was ik weer gerustgesteld wanneer ik het hartje hoorde. Net voordat ik ging slapen luisterde ik even en wanneer ik wakker werd ook meteen.
    Toen ik eenmaal was bevallen van min wereldwondertje heb ik m teriggestuurd. Ik heb er absoluut geen spijt van deze gehuurd te hebben.

Veel geluk nog met je zwangerschap !!
    groetjes,
    Bianca

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct