Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

stoppen met roken

• Auteur

hoi hoi ik weet vanaf zaterdag dat ik zwanger ben en ben ook zeker minder gaan roken elke keer 1of 2 nu wil ik eg stoppen maar ik blijf die zin hebben vooral na het eten wat kan ik hier aan doen   wie kan me helpen

groet

#3122372 Quote

niemand?

#3122377 Quote

Hoi Patricia,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat goed dat je het plan hebt opgevat om nu te gaan stoppen met roken. Wellicht kun je uit de voeten met deze site: http://www.stivoro.nl/babyfit.html  .

Zet 'm op!

Groetjes van Yvonne, mv Claudia

#3122383 Quote

Ik heb destijds accupunctuur gehad, om het stoppen met roken te ondersteunen.
    Misschien een idee voor jou?
    Heel veel succes en je kunt het vast!
    Sil

#3122384 Quote

en bij de ETOS kan je een gratis paket 'stoppen voor twee' afhalen!

Liefs Nika  

#3122386 Quote

hai!

Nou ik kan met je meepraten hoor!
    Ik heb tot donderdag gerookt, vanaf vrijdag niet meer.
    Af en toe vind ik het zoooooo moeilijk, en denk ik; ik steek er 1 aan.
    Maar ik kan het ook niet over mn hart verkrijgen dat als het mis gaat ik dan toch gerookt heb.We zijn zolang bezig geweest dat ik niet een risico wil lopen.
    Tuurlijk ik ben ook wel zo nuchter om te snappen dat het altijd mis kan gaan, maar voor mn eigen gevoel werkt dit wel.

Ik las laatst ook dat ieder trekje die jij neemt, je kindje even geen lucht krijgt. Nou dan denk ik daar wel even aan.

Neemt niet weg dat ik soms  echt heel veel moeite heb om niet te roken!!

Laten we elkaar een beetje helpen!!

Succes!

Liefs Annie

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3122394 Quote

ik wilde graag gestopt zijn met roken voordat ik zwanger was.
    Ik heb het even zo geprobeerd maar dat lukte voor geen meter.
    Toen ben ik het boek van allan care stoppen met roken gaan lezen heb het boek in 3 dagen uitgelezen en daarna nooit meer trek gehad in een sigarret
    Ben nu vanaf 16 april gestopt

Gr angelique

p.s het boek is te bestellen bij bol.com

#3122401 Quote

Hallo
    Ik heb er ook ervaring mee met mijn eerste zwangerschap heb ik heel even nog gerookt en ik rookte zeker wel een pakje per dag of meer maar ik ging steeds meer erover nadenken aan die kleine die in je buik groeit ze worden waarschijnlijk kleiner door zuurstofgebrek althans dat is mij verteld en je kan je geld beter in de baby stoppen dan in sigaretten dat is eigenlijk zo zonde mijn zoon is nou bijna   2jaar oud ik ben nooit meer begonnen dus ben zeker bijna 3 jaar gestopt en ben zwanger van de 2e toen kon ik stoppen dus waarom weer beginnen zet de voordelen en nadelen op een rij misschien ga het je ook tegenstaan je heb nou al de verantwoordelijkheid over je kleintje je heb er voor gekozen dat hoort er allemaal bij bij mij in de omgeving hadden ze het nooit van mij verwacht zeker mijn man niet dus laat ze een poepie ruiken en heel veel succes gewenst lis

#3122499 Quote

Ik ben inmiddels 10 jaar geleden gestopt met roken, maar kan me die trek na het eten nog wel herinneren. Wat ik een goede tip vond van iemand was je niet verzetten tegen dat gevoel van "nu lust ik er wel eentje" door jezelf te verbieden dat te voelen. Op advies van iemand ben ik iedere keer als ik erge trek had in een sigaret dit gewoon hardop uit gaan spreken, tegen mezelf of tegen degenen die op dat moment om me heen was. Gewoon even hardop zeggen "nu zou ik wel een sigaret lusten". Klinkt heel raar misschien, maar het haalt wat van die spanning weg waar die trek in een sigaret meestal mee gepaard gaat. Je kunt natuurlijk ook jezelf op iets lekkers trakteren na het eten als vervanging, niet echt gezond misschien, maar altijd beter dan roken. Succes ermee.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct