Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

nog STEEDS geen dikke buik :(

• Auteur

hallo iedereen!

Ik ben nu 20 wkn zwanger en huppel nog gwn rond in mijn oude kleren! is dat wel goed? als ik sta zie je wel een buikje maar als ik ga liggen ist zo plat als een dubbeltje…
    ik weet dat mijn moeder pas een buik had bij 7 maanden en zelfs toen zagen mensen het niet echt maar ik maak me toch wel een beetje zorgen..
    de vk heeft er niets over gezegd toen ik er was en baarmoeder groeide goed..
    wie herkent dit?

hoop dat er niets aan de hand is..

gr angela

#3122433 Quote

Hoi Angela,

er is inderdaad niks om je zorgen over te maken. Ook ik had in mijn vorige zwangerschap een klein buikje. Ik weet niet of je ook redelijk lang bent want dat wilt ook nog wel eens de reden zijn omdat alles de hoogte ingroeid inplaats van naar voren.

Mijn buikje is toen pas echt gaan groeien toen ik verlof had(36 weken) omdat ik toen ook heel veel rust had.voor die tijd droeg ik nog mijn gewone kleding.

Het is wel jammer ik wou toen ook dat ik een grote buik had om mee te showen maar helaas.

1 voordeel hij zit ook niet snel in de weg zoals je bij sommige vrouwen hoort die een enorme buik hebben.

groetjes en sterkte, nozum

#3122435 Quote

dankje voor de snelle reactie 🙂

ik ben 1.71 dus niet echt heel lang.

Maar wel fijn om te weten dak niet de enige ben hihi…heeft natuulrijk wel zijn voordelen inderdaad maar is zo leuk om er mee te showen he :p

#3122447 Quote

Hoi,
    niks om je ongerust over te maken hoor.
    ten eerste bij een eerste zwangerschap zijn je spieren nog veel sterker dus duurd het doorgaans langer voor je buik uitzet en dan nog bij de een sneller dan bij de ander.

ik ben 172cm en bij mijn eerste zwangerschap zag je met 23 weken een lichte welving daarin tegen met de 4de leek ik rond die tijd al 8 maanden dus ik bedoel maar.

fijne zwangerschap!

yvonne

#3122464 Quote

Hallo,

je hoeft je geen zorgen te maken hoor…
    Ik had precies hetzelfde bij mijn eerste, maar nu…
    Ben ook 20w zwanger en het lijkt wel alsof ik tegen het einde loop (vind ik zelf)!
    Wees er dus maar blij mee!!!

Liefs Nika  

#3122472 Quote

bij mijn eerste hoefde ik pas met 26 wk zwangerschap positiekleding aan.Nu met deze zwangerschap al met 8 wk.Een verschil van 18 wk.Maak je geen zorgen zolang je vk de groei van je baby goed vind is er niets aan de hand.Al snap ik wel dat je graag wil pronken nu.

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3122481 Quote

Hoi hoi. Nou als dit je eerste zwangerschap is is dat harstikke logisch hoor!! Ik baalde er toen ook heel erg van haha, maar mijn buik begon pas bij de 7 maanden (?!) te groeien… Nu ben ik 36 weken zwanger van de tweede, maar had ik al met 4 maanden een zwanger buikje..
    Nog ff geduld dus, het komt vanzelf!!
    Gr. Anne-Marie

#3122488 Quote

Hoi Angela,

Ik ken het hoor. Ik wilde ook zo graag een mooi zwanger buikje om te showen.
    Bij mij duurde het zo tot de 21e week. Maar toen ging het ook in 1 keer best hard. Van de ene op de andere dag kon ik mijn gewone kleren niet meer aan!
    Daarna groeide mijn buik niet zo snel. Zo om de paar weken kwam er ineens een paar cm bij en dan stond ie dus weer stil voor een aantal weken.
    Bij de echo zeiden ze ook tegen mij dat de kleine meer naar binnen groeit dan naar buiten (dus meer richting mijn ruggegraat). Daarom heb ik ook nu bij bijna 35 weken niet zo'n hele grote toeter. Maar….. je ziet het nu wel!

Groetjes,
    Maike

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct