Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Kraamhotel

• Auteur

Hoi meiden!!!

Een paar weken geleden heb ik besloten (en me opgegeven) om in een kraamhotel te gaan bevallen.
    Dit omdat  ik tijdens mijn  vorige bevalling met persweeen nog met spoed naar het ziekenhuis moest en dat van ons uit toch wel 15/20 minuten rijden is.

Het ziekenhuis vond ik te klinisch en  mijn VK vertelde me  dat je na de bevalling na twee uur gewoon weer buiten kan  staan. Zelfs 's avonds laat. Dit omdat ik zonder medische reden zou gaan bevallen en mensen met medische reden voorang hebben. (wat natuurlijk heel logisch is) Sta je dan midden in de nacht met je man, en in je maxi cosie een net geboren hummel….

Nu heb ik deze topic ook geplaatst op het Oktober forum, maar ik zou graag nog meer ervaringen willen horen…

Mijn idee is om daar met de eerste weeen naar toe te gaan, daar te gaan bevallen. (het hotel is naast het ziekenhuis en als er iets is hoef je maar een gang door en de lift omhoog en ben je op de verloskamers van het ziekenhuis),

Lekker 1 nachtje uitrusten en daarna lekker thuis gaan kramen.

Wie heeft hier ervaring mee??
    Elke ervaring die verteld wordt ben ik blij mee, maar vooral met de ervaringen uit de MEIBOOM in TILBURG!!!

Liefs, Marielle

#3122597 Quote

hallo 🙂

ik heb geen ervaringen met het kraamhotel in tilburg maar ik weet wel dat mijn nicht van alle3 haar kids in het kraamhotel is geweest.

het schijnt een echte aanrader te zijjn omdat je natuurlijk aan je rust komt en je hebt een eigen kamer..ikzelf ga in het ziekenhuis bevallen en ga zo snel mogelijk weer naar huisje toe :p maar dat is ook meer omdat het anders veel te duur wordt voor mij..kraamhhotel wordt niej vergoedt door t ziekenfonds toch??
    maar je doet er dus goed aan lekker in zo'n hotel te gaan hoor 😉

#3122598 Quote

Hoi Marielle,
    ik ben 2 keer in het kraamhotel geweest (Rotterdam). Echt heerlijk. Ik heb de volledige kraamtijd (8 dagen) daar doorgebracht en kwam helemaal uitgerust thuis. Het is echt jij en de baby, heerlijk! Je hoeft namelijk helemaal niets te doen. De kraamverzorgenden komen een paar keer langs (moeder-kind verzorging, kamer schoonmaken) en wanneer jij een vraag hebt, dan kan je ze even bellen en dan komen ze naar je toe.
    Het kraamhotel wordt overigens gewoon vergoed door je verzekering (exl eigen bijdrage: luiers, eten etc.) Je krijgt zelfs meer uren vergoed dan wanneer je je kraamtijd thuis hebt…..
    Groetjes Anne

#3122608 Quote

hoi hoi

mij lijkt het ook wel heerlijk zon kraamhotel maar mag mn mannetje dan ook mee?
    en je mag daar dus al die dagen geen bezoek ontvangen?

groetjes

#3122613 Quote

Bij mijn verzekering (uitgebreid aanvullend bij VGZ) wordt het kraamhotel volledig vergoed. Zelfs zou ik er tot 7 dagen na de bevalling mogen blijven.  
    Een bevalling zonder medische indicatie in het ziekenhuis  zou ook volledig worden vergoed.

Ik geloof dat de man en eventuele broertjes of zusjes mogen blijven slapen en meeeten tegen een klenie vergoeding.

Volgende week donderdag avond gaan we kijken in het kraamhotel en dan zal ik alles eens goed gaan vragen!!

Dan horen jullie het ook zo snel mogelijk!!

Wat mijn plan nu nog is (maar dat kan nog veranderen) Dat ik lekker daar ga bevallen, 1 nachtje bij ga komen en dan lekker thuis verder kramen. Dan is mijn zoontje ook lekker thuis bij pap en mam en zijn  nieuwe zusje!!!

Liefs, Marielle    

#3122687 Quote

Volgens mij mag je juist wel bezoek ontvangen. Ik ken iemand die alle 3 haar bevallingen in het kraamhotel heeft gedaan en ook haar hele kraamtijd. Zij liet juist zoveel mogelijk bezoek in het kraamhotel langskomen,dan had ze die rompslomp thuis niet meer.

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3122688 Quote

Ik ga in het kraamhotel de meiboom bevallen. (hoor er eigenlijk al te zijn maar ben overtijd) Alles wordt gewoon vergoedt door me ziekenfonds en me vriend mag ook gewoon blijven net zo lang als dat ik blijf. Maar ik zal je topic nog een keer opzoeken als ik bevallen ben dan kan ik er meer over zeggen. Waarom ga je niet een keer kijken op de inloop avonden. Dan kan je alles zelf zien en leggen ze alles uit.

Groetjes Priscilla
    40w5d

#3122742 Quote

Hoi prisilla!

Oef, overtijd… hopenlijk duurt dat niet te lang meer.
    Wie weet lees je dit niet eens meer en ben je onderweg naar de Meiboom!!!

Ik wil je natuurlijk als eerste heel erg veel succes wensen!!!
    Mocht je het niet vervelend vinden dan hoor ik graag hoe je het vond om in de Meiboom te bevallen en te kramen.
    Mocht je deze topic niet meer kunnen vinden.. je mag ook een berichtje achter laten op het oktober forum. Dan weet ik jou wel weer te vinden!!!

Volgende week donderdag avond willen we inderdaad gaan kijken, wie weet zie ik je daar!!!  Ik ga dan ook al mijn vragen stellen en hopenlijk een leuke indruk op doen.

Iemand vroeg nog over bezoek ontvangen… Dat is volgens mij geen probleem, behalve  tussen 13.00 en 15.00 is er rust gewenst zoals ik het begrepen heb….

Pris,

Liefs, Marielle  

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct