Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

ff 3 vraagjes!!

• Auteur

ik ga thuis bevallen en ik hoorde dat de verloskundige om het bed moet kunnen lopen maar aangezien onze slaapkamer niet zo groot is is dat niet mogelijk. is dit een probleem en vanaf welke week moet je de kleertjes wassen en moet je alles strijken

groetjes

#3122538 Quote

hoi

ik denk dat de verloskundige wel vaker met die situaties te maken heeft dus denk niet dat ze daar zon probleem van maken,je moet toch bevallen he.en als je de kleertjes gaat wassen enzo als je met verlof gaat is dat tijd zat hoor,heb je tenminste wat te doen anders verveel je je eigen toch.haha gr wendy 18 wkeen zwanger nr 2

#3122540 Quote

Hoi Samiera,

Voor zover ik weet moet de verloskundige inderdaad om het bed heen kunnen. In ieder geval zeker aan jou kant. Bij ons is er niet veel ruimte maar het ging net en ze heeft langs heel het bed gestaan.
    Eerst bij mij en daarna aan de andere kant met de kleine.
    Maar ik denk dat ze overal wel een oplossing voor hebben.Kunt het altijd even vragen.

Over de kleertjes. Ik weet niet hoelang je zwanger bent maar ik heb toen ik verlof had alle kleertjes gewassen. Ik moest het daarna nog een keer doen omdat ik was vergeten dat je er geen wasverzachter bij moet doen ivm gevoelig huidje.
    Strijken heb ik ook gedaan, ziet er wel zo netjes uit in de kast. En de kraamhulp deed dit ook gewoon.
    Nu niet meer hoor is me te veel werk

groetjes en succes ermee, Nozum

#3122541 Quote

Ik zit er ook over te   denken om thuis te bevallen, maar mijn slaapkamer is meer een veredelde kast, die is echt zooo klein. De VK zei dat je ook je bed in de woonkamer kan zetten, maar daar heb ik dus ook geen plaats voor dus ALS ik thuis ga bevallen, ga ik dat in het bed van mijn zoontje doen. Die heeft de grootste slaapkamer dus daar is plek genoeg. Hij gaat gewoon bij oma logeren als het zover is dus hij krijgt er niks van mee.

Over dat kleertjes wassen. Dat moet je even bekijken. Ik ben er zelf van de week mee begonnen (ben 28 weken) en dat is misschien wat   vroeg, maar het word straks warm, ik ben doodmoe en mijn buik zit nu al in de weg dus ik doe het liever nu, nu dat ik nog mobiel ben en nog een beetje energie heb. Daarbij komt dat mijn wasmachine in de kelder staat en het een hele linke trap naar beneden is en er weinig plek is.  Ik ben er zo een van gedaan is gedaan. Bij mijn vorige heb ik het ook zo gedaan en ik was maar wat blij want vanaf een week of 35/36 was ik tot weinig meer instaat.

#3122542 Quote

oh en dat strijken, dat moet je helemaal zelf weten, dat is echt niet verplicht. Ik heb het wel gedaan, maar   voor mijn zoontje strijk ik ook niet alles en dat ga ik voor mijn dochter ook niet doen straks, alhoewel je volgens mij voor meisjes gewoon meer moet strijken dan voor jongens omdat het toch een ander soort kleertjes zijn.

#3122545 Quote

ik heb wel gewoon wasverzachter gebruikt voor alle kleding van ons kind en dat doe ik nog.
    Hij heeft nergens last van gehad.

Straks doe ik dat voor de baby ook gewoon weer hoor, als ons kind er last van heeft, kan ik het altijd nog zonder wasverzachter doen.

gr mama van MD

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3122551 Quote

liever zonder wasverzachter. Is echt beter voor het kind ivm allergie e.d.
    Je kan gaan wassen in je verlof, maar gedaan is gedaan. Ik heb wel alles gestreken, wel zo netjes. Succes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct