Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

niet allen mijn baby verloren maar ook een eileider minder!!

• Auteur

Hi meiden ik kom voorlopig niet meer op dit forum met jullie mee praten.
    Donderdag ben ik geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
    Het ging allemaal net iets anders dan we gepland hadden. Omdat ik al een ander halve week oud bloed verloor mochten we met 7w +1d kijken of er een hartslag te zien was.
    Nou die was er dus niet.
    Er was ook gaan vruchtje te zien in mijn baarmoeder. Na een tijdje zoeken vond ze hem toch, in mijn eileider. Dit was een enorme klap.
    Mijn man en ik waren er al een beetje op voorbereid geen hartje te zien. Maar dit nee dit niet.
    We moesten meteen naar het ziekenhuis. Maar daar bleek er nog geen reden te zijn om er wat aan te doen en we konden weer naar huis. Maar nog geen 10 min. thuis kreeg ik hele erge buikpijn en begon ik te trillen en zweten. Mijn man en ik weer naar het ziekenhuis en daar bleek dan mijn eileider was gescheurd en ik al veel bloed in mijn buik had. Ik ben toen metteen geopereerd en hebben ze de eilieder een het vruchtje weg gehaald.  
    Blij dat ik nog leef want waren we een 20 min leten dan had ik waarschijnlijk te veel bloed verloren en was ik en shock geraakt.
    Nu is het tijd om alles een plekje te geven en weer op nieuw te beginnen wanneer we er aan toe zijn. Schijnbaar hebben we nog evenveel kans op een nieuw "normale"zwangerschap als een "komplete" vrouw, we woren nu alleen wat  eerder in  de gatten gehouden.  Wel een  fijn iedee. Even kijken of alles op de goede plek zit dan.
    Een heel verhaal allemaal maar ja.
    ik wens iedereen een hele  fijne stress  loze  zwangerschap toe en misschien tot over een paar maanden.
    groetjes nimfje    

#3122714 Quote

Heel Veel Sterkte !    

Bianca

#3122611 Quote

Tjee meis,

Wat vrezelijk om hier doorheen te moeten!!!!
    Ik leef met je mee!!!!

Om je wat goede hoop te geven wil ik je graag vertellen over mijn moeder:
    Na een fikse ontsteking zijn bij mijn moeder twee eierstokken bijna volledig verwijderd.
    Ze hadden enkel een klein stukje laten zitten voor de hormonen. Mijn moeder kreeg te horen dat ze  NOOIT meer kinderen zou kunnen krijgen, daar ze al twee kinderen had kon ze goed met het nieuws omgaan.
    Jaren heeft ze onvijlig gevreeen en nooit iets aan de hand, totdat…..
    Ze zich opeens (ondanks dat ze wist dat het niet kon) zwanger voelde…. Test gedaan en ja hoor: ze was zwanger van mij!!!!!
    De kleine stukjes eierstokken bleken voldoende aangegroeid om nog een kind voort te brengen (gelukkig anders was ik er dus niet geweest)

Dus geloof de artsen maar: met maar een eileider heb je nog alle kans om zwanger te worden!!!

Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat het een hele nare ervaring voor jullie moet zijn geweest; gelukkig zijn jullie meteen terug naar het ziekenhuis gegaan!!!!!
    Wat een angst!!!!!!!!!!!!!!!

Ik wil jullie heel veel sterkte wenzen met jullie verlies en hoop je snel weer op deze site te mogen verwelkomen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Veel liefs en knuffels
    Nika

#3122618 Quote

He meissie,
    wat een rotverhaal zeg! Afschuwelijk!
    Gelukkig waren jullie op tijd, je moet er niet aan denken hoe het anders was afgelopen.

Heel veel sterkte gewenst de komende tijd!
    Liefs, José

#3122619 Quote

Hoi,

Wat een schrik moet dat zijn geweest! Houd je maar een poosje heel kalm.
    Dat je met één eierstok rustig kinderen kunt krijgen is waar. Ik ben daar een bewijs van. In '94 had ik door een cyste een geperforeerde eileider. Ze hebben bij mij toen aan de rechterkant alles weg moeten halen. Zelfs mijn blinde darm, want ze dachten eerst dat daar de pijn en koorts vandaan kwam. Ik ben inmiddels zwanger van de 6e. Een jaar na de operatie was ik 9 wkn. zwanger van de eerste.

Bij jou is het anders omdat je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had,Bij mij had het niets met een zwangerschap te maken,  maar ik vertel je dit omdat ik  vooral de eerste jaren  erg onzeker was over het feit dat ik maar één eileider en eierstok had. Zelfs een paar maanden terug (ruim 12 jr.na de operatie!) stak dat weer de kop op, toen mijn menstruatie maar niet kwam. Achteraf bleek ik zwanger te zijn.

Heel veel sterkte toegewenst.
    Francien

#3122663 Quote

pff wat een naar verhaal zeg

ik wil je wel even heel veel sterkte wensen voor jouw en je man

neem de tijd om te herstellen en alles een plekje te geven en hopelijk mogen we jullie dan snel weer zien op dit forum

heel veel sterkte,liefde en geluk toegewenst

van moekje

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3122669 Quote

Hoi. wat erg voor jullir , ik weet wat het si heb zelf bijna hetzelfde meegemaakt…..
    Ook een bbz en met spoed onder het mes, en 1 eileider die niet meer werkt….Ik kan je als advies geven het heel goed te verwerken , ik voelde het als een kindje dat we echt hadden verloren , mijn man had dat minder en de omgeving is vaak hel hard , zo van nou volgende keer meer geluk, en kunnen het verdriet vaak niet goed berijpen.

Maar in alle ellende is hoop, na ruim 2 jaar ben ik nu 6.5 week in verwachting en heb vorige week een echo gehad en het zit allemaal goed nu!!!
    Iets waar me eigenlijk niet meer op hadden gerekend, we hebben al twee dochters en hadden alle baby spullen enklele maanden terug voor de verhuizing weggedaan zo   van het komt niet meer …. en nu!!!

Ik wil alleen zeggen dat er zeker nog hoop als als jullie daar weer aan toe zijn!!!

Liefs van daan

#3122670 Quote

meid wat een verschrikkelijk nieuws zeg,wil je heel veel sterkte wensen,en neem de tijd om dit een plekje te geven.
    liefs sil

#3122684 Quote

hee meisje,

Wat een verschrikkelijk nieuws. Neem je tijd om dit een plaatsje te geven. Ik hoop voor je dat je toch snel weer zwanger raakt. Je zal het niet vergeten, maar   het wordt dan hopelijk iets dragelijker. Ik duim voor je
    liefs smartie

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct