Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Kleine teleurstelling

• Auteur

Hallo allemaal,
    ik moet even iets kwijt. Gisteren hebben we aan mijn schoonouders verteld dat ik zwanger ben. Nou zijn dat geen mensen die gelijk de polonaise beginnen te dansen, maar ze reageerden echt zwaar onderkoeld!
    Het enige dat eruit kwam was: "Oh…..nou…..goh…." Nog niet eens "leuk" ofzo. En twee minuten nadat we het hadden verteld, hadden ze het alweer ergens anders over. Ik was echt met stomheid geslagen; het was een klap in mijn gezicht!
    We hebben daar nog anderhalf uur gezeten en ze hebben niet eens gevraagd hoe ik me voelde. Na felicitaties (die er overigens ook niet waren) is dat toch het eerste dat je vraagt, lijkt me…

Ik vond het nog het ergste voor mijn vriend. Het zijn tenslotte ZIJN ouders; hij moet hier mee leven. Hij was ook echt teleurgesteld, dat kon ik wel merken. Hij denkt dat zijn ouders er toch moeite mee hebben dat we niet getrouwd zijn en dat hij dat onderschat heeft. Hij zoekt in feite nog de schuld bij zichzelf ook.

Bah, ik denk er constant aan. Misschien trek ik het me ook meer aan dan normaal omdat ik zwanger ben (hormonen he). Eigenlijk zou ik gewoon bij mezelf moeten denken: "ach, zak er lekker in", maar dat lukt me dus niet.

Ik kan mijn eigen ouders niet bellen om te klagen want die zitten in Canada en verder weet nog niemand dat ik zwanger ben. Gelukkig kan ik hier even mijn ei kwijt.
    Groetjes, José (vandaag precies acht weken, jippie)

#3122672 Quote

hoi hoi
    ik herken het wel een beetje,toen wij vertelden aan m,n schoonmoeder dat ik zwanger was reageerde ze ook koel.nou is het bij ons de zesde maar leuk was het niet.
    vandfaag heb ik de 20weken echo gehad en er was er maar eentje aan het gillen dat het een meisje werdt en dat is m,n schoonmoeder.ze is er nu heel blij mee en leeft helemaal mee.
    mischien is moeten de ouders nog een beetje aan het idee wennen,al is de reactie niet leuk hoor.
    kan me dan voorstellen dat je teleurgesteld bent.
    geniet er van samen met je vriend.
    liefs sil

#3122625 Quote

Dat is zeker niet leuk.
    Ik kan die reactie wel mijn schoonouders deden het zelfde bij mijn dochter vandaar dat ik het ze nu zo laat mogelijk ga vertellen.
    Ik wil je iig wel feliciteren.

Gr Angelique

#3122629 Quote

Zo wat rot voor jullie zeg!Dat lijkt me zeker een klap in jullie gezicht!
    En wat erg dat je vriend het nog mij zichzelf gaat zoeken!Die mensen hebben volgens mij gewoon geen gevoel!Pff kan me hier best over opwinden(Zullen ook wel de hormonen zijn haha)
    Mijn schoonouders sprongen juist een gat in de lucht en moesten we zelfs afremmen want die wilde al de hele wereld gaan bellen!Mijn vader is wel blij maar die is heel nuchter en zegt ik feliciteer jullie pas na de 3 maanden omdat hij weet dat er tot die tijd nog van alles fout kan gaan.
    Heb je nu zoiets laat maar zitten of gaan jullie er nog wel met je schoonouders over praten?

Liefs Nathas.

#3122631 Quote

Hallo José,

Allereerst van harte gefeliciteerd meid!

Ik herken het gelijk mijn schoonouders reageerden net zo koel, vroegen nooit hoe het met me ging als we er waren of als zij bij ons waren of als er gebelt werdt. Tot voor kort toen sloeg het in een keer om. Wist even niet wat me overkwam. De opa van mijn vriend (vader van mijn schoonvader) was erg ziek en toen begon ze ik moest me in mijn toestand niet te druk maken en goed om mezelf denken. We zijn toen nog een paar keer naar het ziekenhuis geweest. Was ook een dik uur heen en weer terug. Maar mijn vriend wilde graag naar de man toe, ze waren dikke maatjes. Nu is de beste man overleden en kreeg ik weer de lading over me heen rustig aan en denk om je toestand enz. Ook had ze allemaal kleertjes geregeld, was ze helemaal trots op, de leuke kleertjes hebben we meegenomen. En van de week belde we om te melden dat er een grote kans is dat ik eerder beval dan de uitgerekende datum en toen was het ook van oh pa heeft net vakantie gevraagt en zo dat ze gelijk na de bevalling regelmaig langs kunnen komen en dat kan dus nu anders uitpakken.

Wel is het zo dat mijn schoonzus al twee kinderen heeft, dus de eerste spanning is eraf, maar voor pa is dit de eerste echte kleinkind. Mijn schoonzus is geen dochter van hem. Ook al behandeld hij haar wel als dochter en is ook erg gek met de twee jongens van haar. Dit is toch even net iets anders.

Wens je veel sterkte en probeer je er niet te druk om te maken, hopelijk draaien ze nog bij net als bij mij.

Groetjes jmak 35 week en 4 dagen

#3122632 Quote

Ja, ze zullen best nog wel bijdraaien. Ik hoorde van mijn schoonzusje dat ze (toen wij weg waren) samen een fles wijn hebben opengetrokken om te proosten.
    Maargoed, het is hun eerste (en voorlopig waarschijnlijk enige) kleinkind en een eerste reactie kun je nooit meer terugdraaien. Their loss, not mine! Zo! Stoere taal van een niet zo stoer vrouwtje, haha!
    Bedankt voor jullie felicitaties!

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3122633 Quote

ow dat is inderdaad niet zo'n leuke reactie meid! maar je moet inderdaad maar denken: laat ze maar lekker!

ik heb ook de nodige stress gehad qua schoonouders..precies het tegenovergestelde als bij jou..bij mij waren ze TE enthousiast en zal ik eens vertellen wat dat nu voor uitwerking heeft gehad?

– de geboortekaartjes zijn door mijn schoonmoeder GEMAAKT (heel stom) tertwijl ik ze wilde bestellen! gwn ECHTE kaartjes

– er staat een kinderkamer klaar bij mnijn schoonouders terwijl ik absoluutr niet wil zo'n hummeltje daar gaat logeren

– er worden dingen gekocht die ik helemaal niet wil hebben, zoals een ROZE ding voor boven t ledikant terwijl t miss wel een jongen is

ik heb ook de nodige traantjes laten lopen hoor haha.. hoe houd ben je eigk als ik vragen mag?
    En ik ben ook niet getrouwd hoor 😉 wij zijn ook gwn samen gaan wonen en trouwen komt wel,,is zo duur..ik ben 21 trouwens

x angela

#3122634 Quote

ik zie al dat je 28 bent 😛 dus hoef je niej meer op te antwoorden haha..
    dat is toch oud genoeg om een kindje te krijgen dus snap het niet helemaal..

ik kon niet echt klagen bij mijn vriend over die bovenstaande dingen omdat hij vond dak zeurde haha… maar zonder te vragen geboortekaartjes in elkaar flansen vond ik net iets teveel van het goede.
    mijn vriend zei: laat het nou maar gwn maar das best moeilijk.
    hij is al 29 dus miss ligt t daaraan, dat hij wat volwassener is haha…

maar ook nog gefeliciteerd trouwens en het zal allemaal wel loslopen denk ik 😉

#3122636 Quote

Hoi,

Het is inderdaad niet leuk dat ze zo reageren. Je bent zelf enthousiast en dan verwacht je ook leuke reacties. Maar laat het ze even bezinken, misschien komt de  leuke reactie nog wel. Probeer er niet te veel aan te denken en als er helemaal geen leuke reacties meer komen, of ze doen net of je helemaal niet zwanger bent, dan kun je het eens voorzichtig vragen waarom ze zo reageren. Misschien zijn   ze wel heel blij maar heel nuchter bijvoorbeeld. Zo weet ik dat mij oma (helaas leeft ze niet meer) nooit iemand feliciteerde met de zwangerschap als je nog geen 3 maanden zwanger bent. Omdat er dan nog een kans was dat het mis zou gaan. Een soort bijgeloof.
    Dus misschien komt het nog wel.    

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct