Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wat vragen over pretecho…..

• Auteur

Hallo allemal

ik heb paar vragen over pretecho. Bij ons in de ziekenhuis kost het 70 euro en krijg ik foto's en dvd me naar huis. Dat vond ik niet echt duur   en dacht ik wil het ook een keer doen. Vorige zwangerschap hadden we het niet gedaan, maar omdat deze mischien mijn laatste zwangerschap is wil ik het een keer meemaken.

Wat is jullie ervaring met pretecho, met hoeveel weeken hebben julie het gedaan ( ik wil een 3D en 4D echo en ze schrijven op de site dat het beste tussen de 20 en 30 weken maar dat is wel 10 weken verschiel en de kleine verandert veel den ik.

Graag hoor ik   jullie ervaring.

Groetjes Boontje 21w 6d

#3122641 Quote

Ten eerste: je krijgt de echo gewoon vergoed, behalve de foto's en DVD natuurlijk!
    Maar het mooiste is tussen de 18 en 22 weken zei mijn echoscopist. Daarna (en zeker tegen de 30 weken) zie je het niet meer goed!
    Succes!

#3122645 Quote

Hoi hoi!!

Een pretecho wordt zeker niet vergoed maar 70 euro is inderdaad niet duur!
    Ik heb zelf met 17 wk een 2d pretecho laten maken en als ik 28 wk ben gaan we nog een 3d/4d laten maken, zo leuk!!!
    Voor 3d/4d kun je het beste inderdaad sowieso na 20 wk gaan omdat t kindje daarvoor nog niet genoeg vet op de botjes heeft en dat kan een minder mooi beeld geven.
    Verder  hoorde ik laatst van iemand dat heel laat in de zs ook niet echt leuk is omdat t kindje dan zo groot is dat t niet meer goed in beeld te brengen is.

Ik heb er zelf dus nog geen ervaring mee maar zou als ik jou was zo rond de 25 wk gaan.
    Ik zit zelf met vakantie anders was ik ook iets eerder gegaan…

Heel veel plezier iig alvast!

Groetjes Lotte

#3122650 Quote

Hoi.
    Allereerst word een pretecho niet vergoed door je verzekering hoor! De standaard 20 weken echo wel, maar niet de pretecho (zou niet gek zijn haha..)
    Ik heb zelf ook een 3d in combi met een 4d echo laten maken, kreeg ook foto's en een dvd (erg leuk!!!), en bij ons kostte het 100 euro, maar het was de moeite waard!
    Toen ik belde voor een afspraak zeiden ze dat het voor de 3d en 4d echo's de beste tijd was rond de 25 of 26 weken, omdat de kindjes dan al wat vet krijgen..
    Ik moet zeggen dat het ook heel mooi is geworden, ook al lag de onze constant met zijn handjes voor zijn gezicht haha..
    Veel plezier vast!!
    Gr. Anne-Marie
    36w zwanger van nummer 2

#3122652 Quote

Hoi meis

ik had een pretecho met 27 weken en 6 dagen gister gehad hier wat foto's

hummel 1
    hummel 2
    hummel 3

#3122660 Quote

hoi hoi

ik heb met 29 wkn een pretecho laten maken
    en alles was perfect te zien
    de vk vertelde dat je het best rond de 30wkn kunt gaan (28tot32wkn)
    ervoor kan het een echt prematuur gezicht je hebben dat vind niet idereen prettig om te zien en daarna kan het zijn dat het kindje te ver is in gedaalt of te groot is zodat het beeld vertekend wordt

maar een ding kan ik je mee geven waneer je het gaat doen geniet ervan en laat er een dvd van maken   want het is gewoon heel mooi en bijzonder

gr eugenie

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3122724 Quote

Bedankt voor jullie reacties

ik heb vandaag al voor en afspraak gebeld en ik mag de 12  juli komen. Dan ben ik  24 weken. Eerst de pret echo om 14.30 en dan control bij de gynecolog om 15.15.  
    Het is wel makelijk dat het zo bij elkaar is in ziekenhuis. Kan niet meer wachten tot het  12de is.

Groetjes 21w 6d

#3122752 Quote

Ik begrijp uit je verhaal dat je nog géén 20 weken echo hebt gehad? Of begrijp ik het nu verkeerd. Dus begreep ik: je wilt die dus laten doen in de vorm van een pretecho (dan krijg je de echo vergoed, behalve de foto's en de dvd!!!
    Ik heb mijn 20 weken echo bij een pretechobureau laten doen, echo kreeg ik vergoed de rest natuurlijk niet! Want als je dus nog niet die standaardecho hebt gedaan, kun je deze dus ook bij een pretechobureau laten doen… snappie?

#3122850 Quote

Hallo  sjana1

ik denk dat je mij verkeerd heeft begrepen.
    Ik had   met bijna 21 weken een 20 weken echo in het ziekenhuis en dat word vergoed door de verzekering. Ik kreeg wat foto's me naar huis. Op de echo zag alles goed uit.

Ik heb achtergekomen dat in de zelfde ziekenhuis ( in Nieuwegein) kun je ook een pretecho laaten doen en die kost 70 euro. Het lijk me leuk om een keer te memaken hoe dat is zo pretecho. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik het niet gedaan en omdat deze swangerschap mischien de laatste is wil ik het een keer meemaken.

Ik heb voor de zekerhijd nog aan de echoschopist gevraagt hoe dat is. Ze zegt omdat de placenta aan de voorkant ligt kan ik beste komen met 24 of 25 weken dat heb de baby nog genoeg ruimte anders zou kunnen dat de kleine met gezichtje tegen de placenta ligt. Als ik rond de 25 weken komt krijg ik de baby helemal te zien omdat die nog zo klein is dat ie op de bildscherm past. Als ik later zou komen dan zie je aleen maar stukjes, of aleen de gezicht of de handjes of de voetjes.
    Ik heb 12de juli afpraak, laat nog weten hoe het gegaan is.

Hier een link voor meer info voor de echo
    http://www.alnatal.nl/index.php?page_id=67&l=1

Als iemand in de buurt van Nieuwegein woont en wil ook een pretecho maken voor 70 euro met foto's en DVD

Groetjes Boontje
    22 w

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct