Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

ben gewoon ontslagen!!!

• Auteur

das ook niet aardig,ben 2 jaar in dienst bij een vrouwelijke bloemist en nu ben ik zins 2 maanden thuis vanwege bekken instabiliteit,en breng ik v.d week ff taartje lang op me verjaardag zegt dat mens dat ik niet meer terug hoef te komen na me verlof omdat ze het financieel niet meer kan dragen,nu loopt me contract wel af na me verlof maar voel me toch behoorlijk genaaid,ze krijgt notebenen 100% vergoeding voor mijn verzuim en verlof dus wat nou kosten niet kunnen dragen,en oja zei ze als pleister op de wonden,dan vraag je toch gewoon lekker een uitkering aan,kan je lekker genieten van je kleintje want dat heb ik nooit gekund als zelfstandige! wat een mens zeg,nou moest dit gewoon ff kwijt,bebankt voor jullie tijd,haha   groetjes lenny b

#3122692 Quote

Wat een trut….

Wat heb je met dat taartje gedaan. Ik neem aan in der gezicht gegooid??

Naja, nu eerst je zwangerschap meid. Werk komt later wel weer..

Succes

Saskia
    40.2 wk

#3122712 Quote

Hey,

Zoiets is echt laag vind ik,maar waarom ik hier op reageer…
    Ik weet nu niet hoe dit bij jullie zit in nederland maar normaal mogen ze je toch niet ontslaan als je zwanger bent?!?
    Ik weet nu niet door dat je contract bijna is afgelopen dat dit kan of niet maar zou hier wel eens achter informeren want ben echt niet zeker of ze dit wel kan doen hoor.
    Mvg orchideke

#3122717 Quote

Sommige bazen en bazinnen leven nog in de prehistorie.

Mijn baas is hetzelfde. Ik was vorig sept zwanger geraakt. In december heb ik gevraagd of mijn contract dat afliep in maart werd verlengd. Geen enkel probleem. Natuurlijk werd dat omgezet naar een vast contract. Ik had immers 2 jaarcontracten gehad.

4 weken later heb ik gezegd dat ik zwanger was. In januari kreeg ik mijn evaluatiegesprek, ja het was niet zo vanzelfsprekend dat mijn contract werd verlengd het ging slechter met het bedrijf. (begin dec heeft een mannelijke collega een vast contract gewoon gekregen en was een jaar korter in dienst) uiteindelijk werd mij een jaarcontract toegezegd. Eind januari bleek ons kindje trisomie 9 te hebben, we moesten de zwangerschap afbreken, toen ik twee weken na de bevallling weer ben gaan werken trof ik mijn contract op de mail aan. Het bleek een half jaar contract te zijn!

Toen mijn baas kwam, werd er niet fatsoenlijk gepraat. Ik kon het tekenen en anders had ik niets! uiteindelijk heb ik getekend en ben op zoek gegaan naar een andere baan. Maar in mei heb ik weer opnieuw positief getest. Er zal geen kip zijn die mij nu aanneemt.

Ik heb dus va sept geen baan meer. Tja, ik had mijn baas gezegd dat ik zwanger was en gevraagd of hij genegen was om mij nog 3 maanden langer in dienst kon houden (en dan ga ik met zw verlof) Maar nee hoor dat zat er niet in!

Tijdens ons verlies heeft hij niet 1 keer gevraagd hoe het ging. We moesten ons verlies verwerken, ons meisje was er niet meer. Daarnaast moest ik ook nog zien te verstouwen dat ik afgedankt werd, mij evaluatiegsprek was nota bene goed. Ik deed mijn werk goed enz enz.

Ik heb besloten even pas op de plaats te maken deze zw.schap is te belangrijk voor mij. Ik kijk wel of ik in sept (als ik me goed voel) een tijdelijke baan kan krijgen via het uitzendburo zo niet dan ga ik voor 3 maanden de ww in dan zwverlof en dan kijk ik wel verder.

sommige bazen……………………. bah

sterkte meid.

liefs
    talke

#3122718 Quote

Wel heel sneu van je werkgever omdat even zo te melden. Dat is wel heel makkelijk om een zwangere een knauw te geven. Je hormonen gieren toch al door je lijf en dat zijn juist de dingen die je niet kan hebben. En wat je zegt je kost niets als je nu ziek bent want de werkgever krijgt je 100% vergoed en kan daar iemand anders voor inzetten.

Als je contract afloopt, word je niet ontslagen maar loopt je contract van rechtswege af en dat mag gewoon tijdens de zwangerschap. Let wel even op als je aan het einde van je verlof nog niet in staat bent te werken meld je dan ziek bij deze werkgever. Je gaat dan de ziektewet in en die uitkering wordt overgenomen door het UWV. Je hoeft dan nog niet te solliciteren omdat je ziek bent en contact hebt met de arts van het UWV. Als dat niet het geval is moet je je uiterlijk de eerste werkloosheidsdag melden bij het CWI (kan allemaal digitaal (hoe eerder hoe sneller   de uitkering))

Laat het bezinken en geniet nu van je zwangerschap en dadelijk van je kleintje, Dat is nu veel belangrijker!!!

liefs  mamaraf  

#3122736 Quote

Wat een stomme trut zeg… Die had ik die taart recht in haar gezicht gesmeten!!!
    Akelig wijf…

Hehehehe jij vind wel wat anders hoor…
    Sterkte!!

Ilona,
    38w

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct