Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Hellup, ik heb een te lage bloeddruk….

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik ben nu 23 weken en 1  dag  zwanger van mijn eerste kindje. Alles gaat goed (ben zelfs niet misselijk geweest de eerste drie maanden) maar…. ik heb last van een te lage bloeddruk waardoor ik snel moe en duizelig ben. Daarbij heb ik ook nog astma, dus die hete, benauwde dagen zijn voor mij errug moeilijk.

Heeft iemand tips (behalve drop eten en boullion drinken) om de lage bloeddruk een beetje te verhelpen?

Groetjes Marga

#3122744 Quote

Rustig blijven en je niet te druk maken is heel belangrijk…
    Heel veel sterkte in ieder geval!!!

Groetjes Ilona
    38w

#3122910 Quote

klinkt voor jou misschien stom, maar wees blij met lage bloeddruk. Dit is namelijk vrij normaal. En ook veel beter dan te hoge.
    Wat mijn voorganger al zei: rustig aan doen.
    En langzaam, opstaan anders heb je kans om flauw te vallen, zeker 's nachts.
    Ik moet zeggen dat ik er nu geen last van heb, maar de vorige zwangerschap wat meer.
    Ik maakte me niet druk en deed het rustig aan.
    Ben zeker niet gaan proberen om de boel te verhogen, dat gebeurt op een gegeven moment vanzelf weer.

Succes

Liefs Alma

#3122918 Quote

Hoi Marga.
    Mijn bloeddruk is ook altijd vrij laag hoor. Een maand of 1,5 geleden zei mijn vk dat ie nu wel erg laag was en raadde me aan om idd wat bouillon en dropjes te eten als ik er zelf ook last van had (duizilig enz. ) maar ik had dat niet.. Ze zei ook dat het voor het kindje juist goed was omdat alles dan vrij langzaam door je bloedbaan gaat en je kindje ruim de tijd heeft om alles wat hij nodig heeft daaruit te halen zeg maar..
    Het is alleen voor jezelf wat vervelend. MAAR hij kan beter te laag zijn als te hoog, en hij zal ongetwijfeld nog wel wat gaan stijgen naarmate je zwangerschap vordert. Dat is bij mij iig wel zo.
    Gr. Anne-Marie
    36+2 zw van de tweede

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct