Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Ben een beetje bang…(heel erg)

• Auteur

Hallo mijn naam is Andjana en
    ben 26 jaar en vandaag 21 weken zwanger…

Joepie denk je, maar ik kan er niet erg van genieten
    vorig jaar was ik ook zwanger en ben toen bevallen
    van een zoon, maar helaas te vroeg en hij was te klein..
    de artsen wisten niet wat er aan de hand was.

En nu heb ik volgende week een screenings echo en ik
    ben gewoon als de doodt dat ze op wat zien, iedereen
    zegt tegen..gewoon positief denken..maar jah dat is ook
    niet zo makkelijk

Wie heeft het gehad een screeningsecho en
    kan mij er wat meer over vertellen?

Alvast bedankt

Groetjes
    Andjana

#3122782 Quote

Hoi Andjana,

ik heb geen screeningsecho gehad en kan je daar dus niet bij helpen. Het enige wat ik wilde doen is je sterkte wensen.

Groetjes Sharon.

#3122799 Quote

hoi hoi
    ik heb gisteren zo,n echo gehad en ze kijken gewoon alles goed na,van de nieren tot het hartje.ook meten ze alles op.ben nou net zo ver als jij en kan je zeggen dat het een hele mooie echo is qua grote van de baby,je kunt alles heel goed zien.
    wil je veel succes wensen en laat het even weten oke.
    liefs sil

#3122800 Quote

heey!

Ik heb zelf ook geen screeningsecho gehad, ik moet maandag wel de 20 weken echo doen.
    Maar ik las je verhaal en snap heel goed dat je ongerust bent..maar de kans dat dat je 2 keer overkomt is wel erg klein, en zo moet je maar denken..dat denk ik ook altijd als ik bang ben dat iets nog een keer gebeurd..

het zal echt wel goed zijn met je uk in je buik en hij doet erg zijn best om lekker te groeien dus ook een beetje vertrouwen in je kleintje hebben he 😉 heel veel succes en laat wel weten hoe het gegaan is he! ik wens jullie t beste!

x angela

#3122802 Quote

Hai Andjana,

Ik kan me je angst voorstellen. Het is al een keer niet gegaan zoals het moest bij je, en natuurlijk ben je bang. Je mag ook bang zijn hoor. Positief denken is lang niet altijd mogelijk als de angst de overhand heeft. Na een goede echo heb je vast weer alle ruimte om positief te denken, en zachtjes aan proberen te gaan genieten van je zwangerschap, maar nu mag je gewoon bang zijn.
    Ik heb 3 mk''s gehad voordat ik eindelijk gezond zwanger mocht zijn. Ik stond extra onder controle de eerste maanden en iedere echo was weer een drama. Zo veel angst dat het niet goed zou zijn. En achteraf kun je dan zeggen dat iedereen gelijk had, die zei dat ik positief moest denken, maar niemand kon zich in mij verplaatsen.Niemand voelde mijn intense angst.  Voelde me vaak erg eenzaam in de eerste 4,5 maand door mijn angst. De wereld verlangt dat je blij bent, ongeacht je voorgeschiedenis. Pas na de screeningsecho ben ik heel voorzichtig gaan genieten en kon ik pas gaan dromen   over de toekomst met zn drietjes. nu ben ik 6,5 maand en vind ik het steeds leuker worden. Beter laat dan nooit.
    Ik zal voor je duimen dat de echo perfect is!
    met de echo controleren ze je hele baby. ze meten de ledenmaten, schedel. ze kijken naar de organen of alles al functioneert. Vaak checken ze de navelstreng en ze kijken naar nog veel meer, maar ik weet niet alles.
    Bij ons konden ze het hartje niet goed bekijken omdat de baby te druk was, dus we moesten de volgende dag terug komen. Dat was een erg lange nacht moet ik zeggen. Maar gelukkig, alles was achteraf perfect.

nogmaals, ik zal voor je duimen!
    xxx Annette

#3122805 Quote

Bedankt meiden,

voor jullie reacties, ik zit gewoon met tranen in mijn
    ogen dit te schrijven..

Kijk toen ik de eerste keer zwanger was waren mijn ouders + familie
    zo blij voor mij en toen het misging zag ik gewoon de pijn in iedereen zijn
    ogen.. vooral bij mijn broer was het zo erg.. hij wilde niet eens naar
    het kind kijken,we hadden hem ook vernoemd naar hem
    hij geniet niet meer van het leven. Ging altijd 2 x per jaar
    op vakantie en nu is hij weer in spanning.. Ik laat echt aan niemand
    iets blijken en doe gewoon echt vrolijk, terwijl ik dat niet ben.
    Mijn man doet echt alles voor me, maar dan ook echt alles terwijl
    ik zoiets heb van..ik ben zwanger NIET ziek.

Maar jah afwachten tot volgende week en ik laat jullie ZEKER
    weten hoe het afloopt

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct