Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Zwangerschapsmigraine!

• Auteur

Hallo dames,

Allereerst de beste wensen voor 2008! Hopelijk mag het een mooi jaar voor ons worden, met veel gezonde baby's .

Maar ik heb dus even een vraagje:

Ik heb al jaren last van hevige migraine. Is voornamelijk hormonaal. Ik heb daar normaal injecties voor, om het ergste te voorkomen (aura/overgeven/uitval van ledematen/spraakgebrek etc).
    Nu had ik mn vorige zwangerschap geen last van migraine (heb blijkbaar toen geluk gehad). Maar nu tijdens mn tweede zwangerschap dus wel!!!!
    Ben nu 9 weken zwanger, en heb dus al 2 keer migraine gehad. Met oud en nieuw dus ook 1 en was een flinke ook. Gelukkig is overgeven me bespaard gebleven. Nu mag ik dus geen injecties innemen tijdens de zwangerschap. Aspirientje mag wel, maar of dat nou echt helpt…..?
    Heeft iemand een tip om het te verlichten of beter nog: te voorkomen? En wie zit er in het zelfde schuitje?

Liefs, Kitty

#3134250 Quote

Hey Meis!

Ook de beste wensen he!!

Ik zou de verloskundige/gynaecoloog om advies vragen. (ik weet niet meer bij wie je onder controle bent). ZIj weten precies wat je wel en niet mag hebben, en je bent vast niet de enige die migraine in de zwangerschap heeft.

Als je hen om advies vraagt zit je altijd goed! En neem je niet onverhoopt iets wat je niet mag hebben. Overigens heb ik de verloskundige gevraagd of paracetamol in de zwangerschap mocht, en dit mocht met een maximum van 6 per dag. Het is soms beter om sávonds met 2 paracetamol op bed te gaan dan zonder (geeft je lichaam rust). Aspirine mag absoluut niet, dit werkt bloedverdunnend nl.
    Succes meid!!

Liefs, Mama30

Ps (wie weet ben je zwanger van een meid……

#3134251 Quote

Ha MAMA30!

haha, ja….daar heb ik zelf ook al over nagedacht. Dat ik nu toch best wel kans heb op een meisje….ik voel me zowieso totaal anders dan toendertijd. Nou ja, we zullen wel zien. En ik bedoelde paracetamol, en geen aspirientje. Ik noem het eigenlijk hetzelfde, maar ik bedoel het anders .

Liefs, Kitty

#3134252 Quote

Hoi Kitty,
    vevelend van je migraines. Ik heb er ook last van gehad tijdens het slikken van de pil. sinds het stoppen, ben ik van de migraines af.
    Ik nam ook een lekkere warme douche (of bad) om de nek en rugspieren te ontspannen. Ze zeggen dat kamille thee ook helpt tegen de hoofdpijn. Verder geen koffie, chocola, citroen of kaas.
    Ik weet niet of jij dat ook hebt, maar ik ga ook knarse-tanden als ik hoofdpijn heb dus dan slaap ik ook met een plastic bid om de druk op te vangen. ik heb hiervoor een kinder hockey bid  (die voor volwassenen zijn heel erg groot) gekocht omdat ze bij de tandarst 300 euro zijn.

ik hoop dat je migraines snel stoppen. ik ben zelf nogsteeds blij dat ik ze niet terugkreeg in de eerste weken.

Veel succes!!
    Liefs,
    Sara

#3134267 Quote

Hi Kitty,

Helaas kan ik hiervan meepraten. Tijdens mijn vorige zwangerschap (mijn zoontje is nu 1) kreeg ik ineens vaker en heftiger last van migraine. Ik had zelfs 1x zoveel uitvalsverschijnselen dat ik even bang was dat ik hersenbloeding had of iets dergelijks. Ik ben toen niet naar de huisarts geweest voor medicijnen, simpelweg omdat ik het liefst zo  min mogelijk medicijnen  slik en zeker tijdens de zwangerschap. Dan liever een dag afzien in bed.

De laatste drie maanden van de zwangerschap kwam het gelukkig niet meer voor.
    Maar na de zwangerschap helaas weer wel. Toen kreeg ik het ineens elke 3 weken. Toen was het wel echt een probleem, aangezien ik helemaal niets kon als ik een aanval had, en ik wel een baby had die verzorgd moest worden. Ik heb meerdere keren een beroep moeten doen op mijn moeder en mijn zoontje maar huilend in zijn wiegje moeten leggen (dat ik door de aura's niet eens kon zien) en moeten wachten tot zij het dan van mijn over kon nemen.

Ik had toen ook heel veel last van mijn bekken en stuitje en ging daarvoor naar een chiropractor. Deze heeft toen ook mijn nek onder handen genomen en wat scherste mijn verbazing: daarna heb ik geen aanvallen meer gehad. Nou zal ik er vast wel weer een keer eentje krijgen, want ook bij mijn zijn hormonen van grote invloed, maar die vastzittende nek was dus ook een veroorzaker van de aanvallen.

Ik ben heel erg benieuwd hoe het deze zwangerschap zal gaan. Ik ben net  zwanger. Ik zag gisteren wel weer wat sterretjes, dus er hangt er weer eentje in de lucht.

Groet,
    Hottymommy

#3134271 Quote

Hoi dames,

Bedankt voor jullie reacties.

Sara79: Nee, ik knarsetand niet. Heb wel als ik een aanval heb, dat ik een half uur ongeveer aan het klappertanden ben (en maar hopen dat mn tong er niet tussen komt ). Maar dat gaat gelukkig wel weer over.

HottyMamma (hoop dat ik het goed schrijf): Ik ben daar ook erg bang voor, dat ik straks vaak mn kind aan mn moeder moet afstaan. Mn vorige zwangerschap is misgegaan bij 23 weken, toen is ons zoontje geboren en overleden. Zoals ik al schreef had ik tijdens zijn zwangerschap geen migraine, maar daarna des te meer! Echt 3 aanvallen in de week. Dus ja, ik bereid me op het ergste voor…..Gelukkig staat mn moeder paraat. Maar echt fijn is het niet. Daarna is het na 3 maanden weer een beetje stabiel geworden, en bleef het beperkt bij 2 in de maand (rond eisprong en menstruatie). Ik hoop echt dat ik sterk genoeg ben om het allemaal te trekken na de bevalling. We zullen zien. In ieder geval bedankt voor je verhaal, zo weet ik dat ik niet alleen er in ben. En geeft me ook een gerust gevoel, dat je ondanks de uitvallen, toch een gezond kindje hebt gehad. Want daar zat ik ook wel een beetje over in. Hopelijk blijft het nu bij sterretjes bij jou!

Groetjes, Kitty

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3134272 Quote

O….het was Hottymommy….sorry

#3134291 Quote

hallo,

hier een hele zware migraine patient. ik ben nu op het moment zwanger van mijn tweede wonder en gelukkig heb ik deze reis niet zo veel last van migraine, bij mijn eerste was dit wel anders bijna iedere dag, en dan niet zomaar hoofdpijn maar echte migraine, ik was helemaal uitgeteld en kon niet meer, ik heb toen in overleg met de arts en de vk afgesproken dat ik een ibrofen mag innemen als het niet meer te houden is, paracetamol hielp niet, je moet er een spiegel mee op bouwen, dat wil zeggen als je het langer gebruikt dan heb je kans dat het helpt, maar ook dit hielp niet. ik probeerde zoveel mogelijk zonder te doen, maar als het echt heel erg was nam ik een ibrofen, en gelukkig hielp dit wel een beetje. ik stond wel meer onder controle bij de arts en de vk. gelukkig is alles goed gekomen, met ons eerste kindje. nu bij mijn tweede heb ik gelukkig niet zoveel last van migraine en hier ben ik zo blij om… wel na mijn bevalling heb ik er veel last van gehad, maar ik probeerde zoveel mogelijk te genieten van mijn kleine en dit hielp ook een beetje.
    ik wens je heel veel succes met je zwangerschap!!
    ik hoop dat je migraine een beetje te harden is, deze negen maanden.

veel liefs joy

#3134297 Quote

Hai Kitty,

Volgens mij zijn de eerste 3 maanden hormonaal het meest ingrijpende tijdens een zwangerschap, daarna zal je misschien wat minder aanvallen krijgen dan nu.
    En het verbaast mij niets dat je na het verlies van je kindje zoveel migraine-aanvallen hebt gekregen, want verdriet en stress is natuurlijk ook een trigger. Als je zwangerschap niet op zo'n vreselijke manier was afgelopen, had je misschien minder aanvallen gehad.

Tja, het is wel echt lastig hè, want je bent gewoon zo ziek op zo'n moment. Mijn moeder is 1x weggelopen bij haar belastingadviseur, omdat ik haar nodig had.
    k denk dat de baby er weinig last van heeft van aanvallen tijdens de zwangerschap, maar zeker weten doe ik dat eigenlijk niet. Ik ben nu dus al bijna 5 maanden aanval vrij en dat dus alleen maar doordat mijn nek is losgemaakt. Misschien dat je dat ook eens kan proberen?? Een vastzittende nek kan een extra trigger zijn. En weet je welk voedsel voor jou een trigger is?

Heel veel sterkte!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct