Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

2 uurtjes flink meegerookt. Schadelijk voor mijn prille zwangerschap?

• Auteur

Hoi allemaal,

Ik ben momenteel net zwanger van onze tweede. 4 weekjes dus.

De dag na de positieve test had ik een afspraak met 3 vriendinnen die ik niet kon afzeggen vanwege een sterfgeval in een van hun families. Ik moest dus echt gaan.

We gingen naar een cafeetje waar het blauw stond van de rook. Ik ben er 2 uur geweest, toen ben ik maar weggegaan.

Ik durfde zowat geen adem meer te halen.

Vanaf nu vermijd ik rokerige ruimtes maar hebben jullie enig idee of deze 2 uurtjes in dat cafe meeroken schadelijke effecten kan hebben op het vruchtje?

Ik maak me daar een beetje druk om en voel me er een beetje schuldig over.

Liefs, Billie

Mama van Quinten 14 mnd en 4w1 zwanger van de 2e

#3136540 Quote

hoi,

ten eerste van harte met je zwangerschap!
    ik denk dat het wel meevalt. roken en meeroken kan schadelijk zijn ja dat weten we allemaal. maar je kan het meeroken niet altijd voorkomen. je kan niet op een verjaardag bijv komen en eisen dat iedereen buiten rookt, dan zou je zelf niks meer kunnen doen.
    zolang je zelf niet rookt en je niet iedere dag in een rokerige ruimte bent valt het allemaal mee.
    hoop datje beetje bent gerustgesteld

groetjes dimka

#3136556 Quote

Hoi Billie!!!!

gefeliciteerd!!!!!!!!!! Ik ben ook net zwanger ook in de 4 of 5e week!!!!!!!! Ook helemaal blij natuurlijk. en ik begrijp heel goed dat je daar zorgen over maakt! Ik denk dat het niet nodig is. Meeroken is natuurlijk nooit goed, maar wat je inademt is vele malen kleiner dat dat je zelf zou roken en 1 keer 2 uurtjes zou jou en je kindje echt geen schade brengen. Ik denk zolang je niet zelf rookt of uren lang iederedag mee gaat zitten roken het echt niet schadelijk is voor jou en kindje!!!!!!

Ik heb net een discussue geopend onder de naam:
      na tijdje proberen eindelijk zwanger!!!uitgerekend rond oktober????? Klets je mee????

geniet van je zwangerschap!

liefs jessica

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct