Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

verwijding van nierkelkjes en te korte beentjes

• Auteur

hallo iedereen,

Ik ben vanmorgen voor de laatste echo naar het diagnostisch centrum geweest en daar vertelde ze me dat mijn kindje zijn nierkelkjes waren verwijd, ze waren 6 tot 8 mm. Nu moet ik daarvoor speciaal naar een medisch kinderziekenhuis om het na te laten kijken, ook heeft hij te kleine bovenbeentjes. Weet iemand of er hier iets ernstigs aan de hand is ofzo? De verloskundige en de gynecoloog willen of kunnen nog niks zeggen maar ik word wel helemaal gek van onzekerheid. IS er iemand die het zelfde heeft meegemaakt en wat ik in het ergste geval kan verwachten? Want ik krijg alleen maar te horen dat ik me niet druk moet maken,en dat het waarschijnlijk een storm in een glas water is,   nou jah   daar heb ik wat aan. Alvast bedankt he,,,,,,

groetjes een heel bezorgde bijna moeder

#3136559 Quote

Karin,

hoe ver ben je in de zwangerschap, want dat scheelt natuurlijk ook.

#3136560 Quote

oeps vergeten erbij te zetten ik ben momenteel 35 weken en 3 dagen zwanger

#3136563 Quote

Hoi,

over de nierkelkjes kan ik niets zeggen, alleen dat ik het raar vind dat dat pas zo laat wordt opgemerkt, kon dat niet eerder?

Mijn kindje loopt achter op de groei…. hoofd 4 weken, bovenbeen 3 weken. Hiervoor moest ik naar het universitair ziekenhuis zodat ze onderzoek konden doen enz enz enz. Nou, ik was dus helemaal in de stress omdat het er slecht uitzag voor ons kindje. Na een punctie gedaan te hebben schijnt alles mee te vallen en is het hoogstwaarschijnlijk genetisch bepaald.

Wat ik dus wil zeggen is dat bij jouw kindje de beentjes klein zijn, hoogstwaarschijnlijk ook buiten de curve vallen, maar dat wil niet altijd iets zeggen. Het is een gemiddelde, en ook nog eens een gemiddelde dat niet meer klopt volgens mijn gyn. Het is iets van rond de 25 jaar oud, dus niet echt meer up to date. Buiten dat… er zijn altijd uitzonderingen, net zoals mijn kindje dat hoogstwaarschijnlijk is, en mss de jouwe dus ook wel. Ik zou toch gewoon nog eens bellen als ik jouw was en eens vragen waar ze aan denken dat het zou kunnen zijn, dat heb ik ook gedaan. Ze weten het allemaal niet zeker, maar het feit dat je extra onderzoek krijgt wil zeggen dat ze toch een bepaalde kant op denken. Laat jezelf niet zo snel afschepen en vraag wat je niet begrijpt, het is tenslotte jouw kindje waar het om gaat.

Sterkte ermee,

groetjes Sharon.

#3136569 Quote

hey bedankt voor je lieve reactie maar bij de 20 weken echo was alles nog kei perfect zeiden ze nog, daarom is het nu zo supervreemd dat het juist nú pas is ontdekt, ik ga zeker weten navragen maar ik ben nu al de hele tijd afgescheept met die (domme) antwoorden dat ik me niet druk moet maken, dat het waarschijnlijk niets ernstigs is, maar als het echt niets ernstigs was laten ze me toch niet helemaal naar maastricht of veldhoven  toe rijden, lijkt mij dan he.

ik hoop trouwens ook dat het met jouw kleine allemaal goed af zal lopen hoor

#3136571 Quote

Wat vervelend voor je dat ze zo naar reageren. Natuurlijk maak je je druk, das toch logisch. Jammer dat er geen begrip wordt getoond. Gelukkig snapten ze het bij mij wat beter en waren ze een en al begrip. Tuurlijk zeggen andere mensen tegen je ach, het komt wel goed enz enz, dat zeg je zelf ook tegen anderen, maar als het om je eigen kind gaat, dan is het wel even wat anders. Juist artsen zouden dat toch moeten snappen zou je denken. Je bent zomaar niet gerust gesteld, en al helemaal niet als je daarvoor naar een speciaal ziekenhuis moet.

Groetjes Sharon 37+5

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3136575 Quote

neejidd, toch maar goed dat ik hier nog een beetje medeleven en begrip krijg he,

#3136576 Quote
    quote: Karen17101981 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-02-2008 15:14:20'));

neejidd, toch maar goed dat ik hier nog een beetje medeleven en begrip krijg he,
    #3136582 Quote

Natuurlijk ben je erg bezorgd, wie zou dat niet zijn als je deze berichten krijgt? Ook al zou het zo kunnen zijn dat er uiteindelijk niets schokkends wordt ontdekt, dan nog blijf je met het gevoel zitten: wat, als….? Dus alle goedbedoelde opmerkingen ten spijt, het blijft erg spannend tot de volgende echo! Niemand kan je ook echt vertellen "wat" er eventueel aan de hand zal zijn; het is zo onzeker en kan werkelijk alle kanten op. Heb je een vlokkentest of vruchtwaterpunctie laten doen in het begin? En je 20-weken echo was helemaal goed? Ik wens je heel veel sterkte en geduld toe tot je weer wat meer weet.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct