Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Sporten en zwangerschap?????????????

• Auteur

Hallo!

Ik ben Jessica en ik ben nu net zwanger Week 4 of 5. Ik sport en dans redelijk veel, ik vind het nu een beetje eng. Ik ben bang dat door al het springen bij de dans of aerobics lessen er iets mis kan gaan. Of doordat er teveel energie naar het sporten gaat ipv naar het kindje. Ik doe nu al rustig aan…. nu denk je stop dan…. wordt dus moeilijk omdat het mijn werk is. Weet iemand hier mee over????

gr jessica

#3136555 Quote

hoi,

ik ben inmiddels niet meer echt actief op dit forum maar ik kan wel antwoord geven op je vraag. Ik heb dit namelijk tijdens mijn zwangerschap ook gevraagd en ik heb te horen gekregen dat je als je het voor je zwangerschap deed je het nu ook gewoon kunt blijven doen. Je lichaam geeft vanzelf aan als het niet meer kan. Je moet echter niet nu ineens extra veel of meer gaan sporten.

Volgens mij kun je dus gewoon blijven doen wat je deed zonder dat het schadelijk is.

Ik heb dit overigens van een gynaecoloog dus dat is redelijk betrouwbaar volgens mij.

Groetjes

#3136557 Quote

Hoi Jessica,

Wees maar niet bang hoor, je kunt gewoon blijven sporten.
    Je kindje wordt goed beschermd daarbinnen tegen springen en schokken.
    Ikzelf heb best lang doorgesport (Fitness dus dat kun je zelf goed regelen qua zwaarte) en dat is zelfs goed voor je.
    Op een gegeven moment merk je zelf wel wanneer je een stapje terug moet doen maar in principe hoef je echt niet te stoppen hoor.
    Als het misgaat is dat door een aanlegfout of omdat er iets mis is met het kindje en dus niet omdat jij hebt gesport.
    Overleg anders met je verloskundige straks over hoe je dat het beste kunt aanpakken.

Bij mij is mijn zoontje gewoon netjes op tijd en gezond geboren!

Groetjes,
    Maike
    Mama van Sven, 28-7-2007

Ja, ik ben inmiddels al mama maar kon het niet laten om op dit forum nog even te neuzen….

#3136566 Quote

Hoi Jessica,

het is idd wat bovenstaande moeders ook zeggen, je kunt er gewoon mee doorgaan, vooral als je het voor je zwangerschap ook al deed.

Je hoeft niet bang te zijn dat er teveel energie naar je lichaam gaat en te weinig naar je kindje. Je kindje is heeeeeeel egoïstisch ( dat moet nu ook) en zorgt dat hij eerst alles krijgt wat hij nodig heeft, en de restjes… die krijg jij. Let alleen wel op signalen van je lichaam, genoeg is genoeg, en dan moet je ook gewoon stoppen. Dat zal tijdens je zwangerschap wat eerder zijn dan dat je gewend bent.

Groetjes Sharon. 37+5

#3136574 Quote

Hoi meiden!

dankjullie wel voor de reacties!!!! Het kloopt idd dat mijn lichaam nu al eerder laat merken dat ik rustiger aan moet doen, dus dat doe ik ook wel! Maar het blijft raar voelen dat er iets heel kleins en kwetsbaars in je buik zit en dat je wel gewoon mag springen enzo!

nou ik ga proberen me daar niet druk over te maken dan!

bedankt!

gr jessica

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct