Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Niets te zien in vruchtzakje..!!??

• Auteur

Hallo meiden,

Ik heb vorige week een zwangerschapstest gedaan. Ik was een week overtijd (5 weken dus) en de test was positief, jippie!! Afgelopen dinsdag verloor ik steeds wat bloed, wat aan bleef houden. Ik heb in mei 2007 een miskraam gehad wat hetzelfde begon, dus raakte in een beetje in paniek. Eindelijk weer  zwanger, gaat het weer mis.  
    Daarom ben ik vanochtend  naar de huisarts gegaan, want ik wilde graag wat meer zekerheid. Bij de huisarts uitgerekend dat ik 6 weken en 3 dagen zwanger zou zijn. Daar ook nog een zwangerschapstest gedaan,  positief!

Ik kon gelukkig vanmiddag al terecht voor een echo in het ziekenhuis. Wat blijkt; er is dus wel een vruchtzakje te zien, maar er zit niets in…!!??   De echoscopiste zei dat het mogelijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kon zijn, of ik was nog geen 5 weken zwanger. Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou mijn HcG waarde heel hoog moeten zijn en zou ik erg buikpijn moeten hebben (heb ik niet). Vind de andere optie ook raar, want dan zou ik met 3,5 week positief getest moeten hebben!? Ik hoop het natuurlijk wel!!

Heb meteen bloed moeten laten prikken en krijg morgenochtend de uitslag. Is m'n HcG hoog, dan is het mogelijk toch een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Is 'ie laag, dan ben ik waarschijnlijk nog maar een week of 4.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb nl. nog nooit gehoord dat er niets te zien is.

Liefs,
    Doornroosje

#3136763 Quote

Hallo Doornroosje,

Ook ik had achteraf gezien al heel vroeg een positieve zwangerschapstest.
    Ik ging met 7 weken voor de eerste echo naar het ziekenhuis, maar daar bleek dat ik nog niet zo lang zwanger was. Op het moment van de echo was ik 6w2d zwanger.
    Ook de hartactie was nog twijfelachtig. Ik moest een week later terug komen en gelukkig klopte het hartje toen goed en was het kindje goed gegroeid ten opzichte van de week ervoor.

Terug gerekend heb ik met 3w1d al twee positieve zwangerschapstesten gehad (van sensitest en clear blue).

Het zou ook nog kunnen zijn dat er sprake is geweest van een diapauze bij mij (d.w.z. dat de bevruchting wel eerder tot stand is gekomen en dan wordt er ook al HCG aangemaakt, maar dat de innestelling langer op zich heeft laten wachten).
    Dat zou ook kunnen verklaren dat de testen al vroeg positief waren.

Dat is nu in ieder geval niet meer te achterhalen.

Ik duim voor goed nieuws voor jou meid.

Liefs, Twinkel3

#3136775 Quote

hoi doornroosje
    Jeetje wat een verhaal weer he,
      Ik hoop zo dat je dus nog maar heel kort zwanger bent en dat het gewoon allemaal goed is,
    Morgen de uitslag he, een spannende nacht dus.

Nou ik duim voor jullie dat het goed is en dat het een tot een heel gezond kindje uitgroeit.

Met mij gaat het wel goed, vanmorgen 2 vriendinnen op visite gehad waarvan er 1 vertelde dat ze aan het proberen zijn zwanger te worden, Toen heb ik van mijn hele vroege miskraam verteld, en het lucht wel op om het aan vriendinnen te vertellen,
    Ze waren echt heel lief,
    Verdriet heb ik nog steeds maar wel veel positieve energie op door te gaan,

Wel heel raar, na dinsdag nacht, gister heel de dag en vanacht best veel bloed te hebben gehad, is het nu helemaal weg, op nog wat rozige kleur na,
    Best gek he, Zou mn baarmoeder nu al helemaal leeg zijn???
    Ik dacht dat ik heel de week een soort menstruatie te hebben, maar na dus anderhalve dag ben ik er zo goed als vanaf.
    Wanneer zou ik nou weer een eisprong hebben,

Nou ik wens je heel veel strekte en geluk morgen met de uitslag,
    Ik duim voor je.

liefs hunnybun

#3136782 Quote

hey meid…
    ben hier net nieuw en je verhaal komt met heel erg bekent voor,
    helaas heb ik het in aug 07 gehad..
    was erg onregelmatig ongi en toen toch maar is een test gedaan, zwanger yes..
    ik mocht ook een echo om te kijken hoever ik was maar, helaas op de echo zag ik het al ook mijn zakje was leeg..

een weekje later nog is heen,nog steeds niks wel was het zakje gegroeid ??
    mijn gevoel zei al dat het niet goed was….
    3 dagen later heb ik het weg laten halen…

meid ik wens je heel veel sterkte toe

liefs mama van een

#3136787 Quote

Hoi Doornroosje,
    ik hoop dat je gewoon nog korter zwanger bent dat je dacht en dat daarom nog niks te zien is.
    ik heb er geen ervaring mee, maar wens je veel sterkte in deze onzekere dagen.

liefs,
    Sara

#3136812 Quote

Lieve allemaal,

Nou, ik ben net gebeld door de gyneacoloog. M'n HcG waarde zijn heel erg laag. Deze lage HcG waarde + de echo van gister, wijst uit dat dit een hele vroege zwangerschap kan zijn (minder dag 6 weken). Hij kon niet zeggen hoeveel weken ik precies was. Het is nu afwachten hoe het zich verder ontwikkelt. Het kan zich ontwikkelen tot een goede zwangerschap maar het kan ook niet verder groeien. Hij kon er niets zinnigs over zeggen. Ook het bloedverlies hoeft niets te betekenen, maar kan wel, tja… Het is dus nu echt afwachten, want over twee weken krijg ik weer een echo, pff….
    Ik blijf gezond eten, niet meer roken en drinken en genoeg slapen, en vooral… hopen! Meer kan ik niet doen.

En nog even voor Hunnybun; goed van je dat je het vertelt hebt aan je vriendinnen. Lucht op he? En je hebt waarschijnlijk hele lieve reacties gehad. En wat betreft dat bloedverlies; bij mijn vorige miskraam was het ook even heel heftig met veel bloedverlies en stolsels e.d.   En na een paar uurtjes was het over. Daarna nog één of twee dagen een klein beetje bloedverlies gehad.
    Volgens mij kun je uitgaan dat je gewoon weer over een paar weken je eisprong hebt (als je tenminste regelmatig ongesteld bent). De gyneacoloog adviseerde mij toen om een maand te wachten met zwanger worden, maar dit was alleen maar omdat je dan goed kan 'rekenen'   vanaf de laatste dag van je menstruatie. Verder kun je gewoon weer zwanger worden. Ik hoop dat het heel snel lukt!!!!

Liefs,
    Doornroosje.

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3136835 Quote

Jee, nog langer in spanning dus Doornroosje.

Succes met afwachten meid en ik hoop voor je op een mooie gezonde echo over twee weken!

Liefs, Twinkel3

#3136888 Quote

hoi doornroosje…

hoe is het nu met??
    spannend he allemaal.

liefs mama van 1

p.s leef met je mee

#3136965 Quote

hey lieverd

had nog ff wat bij me berichtje gezet voor je..
    sorry had hier moeten staan

liefs mama van 1

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct