Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Thuis of ziekenhuis bevallen na totaal ruptur?

• Auteur

Een ruptuur krijg je als je uitscheurt bij de uitdrijving zelf. Een totaal ruptuur betekent dat het stukje vlees dat tussen je vagina en anus zit volledig door is. Als dat zo is dan moet je naar het ziekenhuis toe waarna dat onder narcose weer aan elkaar wordt gehecht.

#3137071 Quote

Hoi,

Ik snap je angst, maar toch heb je bij een tweede en volgende bevalling wat minder kans dat het weer zover komt. Het is immers al een keer opgerekt geweest.

Zelf heb ik bij mijn bevalling in 2004 een sub-totaal ruptuur opgelopen, het moest in het ziekenhuis gehecht worden, omdat ze twijfelden of het  misschien toch een totaal-ruptuur was,  (heb ik overigens helemaal geen last van gehad met hechtingen e.d.) en heb ik bij mijn bevalling in 2006 een klein scheurtje opgelopen, ik heb toen twee hechtingen gehad (daar heb ik trouwens wel last van gehad).

Het kan alle kanten op, maar volgens mij heb je nu dus minder kans dat je weer een totaalruptuur oploopt.

Groetjes Paula

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct