Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

verstopping!!

• Auteur

hallo dames!
    ik heb al 3 dagen last van verstopping,met het gevolg dat ik al 3 dagen niet naar de toilet kan.mijn ontlasting is gewoon keihard en komt er dus echt niet uit.hebben jullie hier ook last van en wat hebben jullie eraan gedaan??ik voel me echt kl*te.zou je ook de huisarts kunnen bellen om iets voor te laten schrijven want dit is nu al de tweede keer.

ik hoop op een paar goeie tips.
    groetjes

#3136882 Quote

Natuurlijk kan je je huisarts vragen iets voor te schrijven. Dat doen ze voor baby's die verstopt zijn ook, dus er zal vast iets zijn dat zwangere vrouwen mogen gebruiken. Verder veel (water)drinken en vezelrijk eten.

Succes!!!

#3136884 Quote

Hoi!

Verstopping is een veel voorkomende klacht bij zwangerschap. Ik had het bij mijn 1e zwangerschap en maanden daarna en nu ben ik net 5 weken zwanger, en ja hoor! Wat helpt is veel vezels eten. Of in de ochtend pruimen (gedroogde of gewone) roosvicee laxo helpt ook! en als dat allemaal niet helpt kun je gewoon naar de apotheek, een  siroop hiervoor halen. Ik ben de naam echt even kwijt. Ik ben zelf toen naar de huisarts geweest en hij heeft mij dit voor geschreven, dit kun je zelf ook zonder recept halen. Ik had het op recept en kreeg het ook niet vergoed.

Succes ermee!

groetjes jessica

#3136885 Quote

De siroop heet Lactulose. Maar ik zou het wel even in overleg doen met de huisarts. Gewoon voor de zekerheid. Het recept zal je dan weliswaar niet nodig hebben, maar ivm met je zwangerschap (én het feit dat je "al" 3 dagen geen ontlasting hebt gehad) zou ik  toch even contact opnemen.
    Sterkte!

Groetjes Marieke

#3136891 Quote

Hoi,

het komt vaker voor bij een zwangerschap. Ik heb gelukkig geen verstopping, maar ik kan wel moeilijker. Wat je kunt doen is vezelrijk eten, veel drinken en als het echt te erg wordt even naar je huisarts gaan. Die kan je er een  middeltje voor geven.

#3136892 Quote

Ik heb het laatst ook gehad. Ik zat al 2 weken verstopt. Ik heb uiteindelijk van de gynaecoloog lactulose en microlax voorgeschreven gekregen. Dit zijn middeltjes die je zonder recept bij de apotheek kunt krijgen. De lactulose is een drankje die je iedere dag moet pakken en microlax is een klisma. Die helpt dus om het was losser te krijgen. Bij mij heeft het goed geholpen. Succes in ieder geval

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3136901 Quote

Verschrikkelijk. Ik ben inmiddels ervaringsdeskundige. Gelukkig heb ik er deze zwangerschap nog niet zo extreem last van. Als er nu echt een harde klomp zit, die de rest tegenhoudt en  je er er niet meer uitkrijgt,  kun je bij de huisarts vragen om een klysma. Ik weet het, het klinkt vreselijk, maar je bent er daarna wel gegarandeerd vanaf.

Dan is het daarna belangrijk om ervoor te zorgen dat het niet weer zo ernstig wordt. Met voeding kun je al een hoop doen. Eet veel kiwi's, frambozen, bramen, blauwe bessen en pruimen. In deze fruitsoorten zitten heel veel vezels. Verder veel groene groenten eten en veel water drinken. En veel volkoren producten ( pasta, brood enz. ). Regelmatig bewegen is ook belangrijk. Als het echt heel ernstig is, kun je zelfs even vast voedsel mijden totdat  de stoelgang  weer op gang komt. Dan kun je weer langzaam opbouwen met vast voedsel.

Wit brood en sterke thee kan verstoppend werken.  

Succes, het is heel vervelend maar met het aanpassen van je voeding,  kun je veel problemen voorkomen  

#3136905 Quote

Hoi

Lactulose zo heet de siroop ja, en ik heb deze zelf bij mijn 1e zwangerschap voorgeschreven gekregen door mijn huisarts. Het klopt echt dat voeding heel heel veel doet! En wat echt echt goed werkt dus is veeeeel water drinken en meer bewegen!

succes ermee!

groetjes jessica

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct