Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

foto tandarts

• Auteur

ik vroeg me af of je een foto mag laten maken bij de tandarts als je net zwanger bent. Heb of morgen of zaterdag mijn NOD. Ga morgen ochtend voor dat ik naar de tandarts ga wel even testen, maarja die kan dus nog negatief zijn terwijl ik misschien wel zwanger ben. Wat zouden jullie doen?

groetjes diedoes

#3136928 Quote

Hoi,

ik zou gewoon naar de tandarts gaan en die foto laten maken. Ze richten niet op je buik ten eerste, en ten tweede, je weet dus niet of je zwanger bent. Ga er gewoon heen en vertel hem over je twijfel.

Groetjes Sharon.

p.s. ik heb met 21 weken een röntgenfoto moeten laten maken van mijn borstkast ovm een ongeluk. Soms kom je er gewoon niet onderuit.

#3136930 Quote

bedankt voor je snelle reactie. mijn twijfel is omdat de tandarts bij de vorige foto vroeg of ik niet toevallig zwanger was want dan had hij de foto niet gemaakt.

groetjes diedoes

#3136933 Quote

Bij mij op het werk (ZH) adviseren ze geen foto's te maken als dit niet daadwerkelijk noodzakelijk is. Bij een ongeluk wordt het vaak gedaan om letsel uit te sluiten. Ik heb tegen mijn tandarts gezegd dat ik niet wilde en zij zei toen van, dan maken we de foto na je bevalling. Net zo makkelijk. Ze hebben nog niet kunnen bewijzen wat het voor schade aan kan richten maar ook niet dat het niet schadelijk is.

Doe wat je gevoel je zegt zou ik zeggen.

Succes, gr bizu

#3136961 Quote

Hoi,

Twee weken geleden was ik bij de tandarts. En inderdaad, ze wilden graag een foto maken. Dat gebeurt 1 keer in de 2 jaar bij mijn tandarts. Ik heb aangegeven dat ik het niet prettig vind ivm de toen prille zwangerschap (nu 13 wk). Dat wordt gewoon geaccepteerd en de foto kan doorgeschoven worden naar de  volgende keer. Geen probleem. Als je je  er niet prettig bij voelt, gewoon niet doen.

Groetjes Marieke

#3136963 Quote

ik hoop dat ze morgen zonder foto kunnen maar 2 weken geleden niks kunnen vinden zonder foto en nu dus nog wel last. Heb nu wel het gevoel dat ik ongi wordt en morgen NOD dus hopelijk meer duidelijkheid. Of ongi of een positieve test. (hopelijk dat laatste natuurlijk). En dan nog hopen dat mijn kies meevalt haha. Had nog nooit een gaatje gehad en nu dan 2 in een week tijd, dat zou balen zijn. Iedereen was altijd jaloers op mijn gaatjesloze gebit.

groetjed diedoes

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3136967 Quote

Vaak hebben ze bij de tandarts wel een "loodschort" (ik heb er nog nooit 1 gezien, ik stel me echt zo'n keukenschort van lood voor, haha). Die doen ze dan om je buik, zodat de rontgenstralen niet kunnen doordringen. Soms moet er tenslotte echt een foto gemaakt worden. Vraag anders of ze dat gebruiken, gewoon voor de zekerheid. Stel dat je zwanger blijkt te zijn, dan blijf je daar 9 maanden lang ongerust over en dat zou zonde zijn.
    Succes!
    Groetjes, Jose

#3136991 Quote

nou vandaag dus mijn eerste NOD datum (normaal pas zaterdag maar ws eisprong eerder gevoeld.) en vanochtend een negatieve test. Buikpijn maar (nog) geen ongi.
    De tandarts vroeg of ik zwanger kon zijn en toen ik zei heel misschien wilde hij geen foto maken.
    Waarschijnlijk had dit ook niets opgelost want hij gaf aan zelf ook te kunnen zien of een tand gezond is en ws is het probleem dat ik tandenknars want gebit zag er prima uit.
    Nou goed speciaal spulletje erop en als ik last blijf houden gaat hij verder kijken en eventueel een foto maken als ik heel zeker weet dat ik niet zwanger ben.

groetjes diedoes

#3137325 Quote

Mijn tandarts wou ook foto's maken, maar toen ik zei dat ik zwanger was zei ze dat ze het dan wel na de bevalling deed        

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct