Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Nog iemand al zin in een tweede kindje?

• Auteur

Hoi meiden,

17 december 2007 ben ik bevallen van ons eerste dochtertje. Ze is van gisteren 8 weken. Ik moet eerlijk toegeven dat ik al zin heb om aan het tweede te beginnen, hoewel ik er van overtuigt ben dat dit heel zwaar zal zijn.
    Ik heb altijd gezegd dat ik onze kindjes heel kort achter elkaar wil, nu dit is wel enorm kort. Wat mij een beetje tegenhoud is werkzekerheid. Ik ben kleuterjuf en momenteel ben ik nog thuis, maar ben nu vollop aan het zoeken naar een nieuwe job.
    Niet persé in het onderwijs, maar het zou natuurlijk wel ideaal zijn.
    Maar dan terug zwanger, mmmm dat is dan ook weer niet alles. Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet. Iemand raad of tips?

Liefs,
    van ons…

#3136979 Quote

Hoi Febeke,

Dit is natuurlijk iets dat je alleen zelf kan beslissen, maar ik wil je wel mijn verhaal vertellen.
    Ik had ook al heel snel weer zin in een tweede kindje, hoewel ik nog steeds enorm geniet van de eerste. De dag na de bevalling kwam de verloskundige langs voor controle en riep ik dat ik wel een elftal wilde! Nu ben ik daar wel een beetje van terug gekomen…..
    De verloskudige raadde het sterk af om binnen een jaar na de bevalling weer zwanger te worden omdat je lichaam echt tijd nodig heeft om te herstellen. Mijn vriend en ik hebben toen afgesproken: "Negen maanden zwanger, negen maanden ontzwangeren." Bij de eerste heeft het ruim 2 jaar geduurd voordat ik zwanger was, dus we wilden niet te lang wachten met  proberen voor een nieuwe zwangerschap.  Het was dan ook een enorme verrassing dat het na 9 maanden 'pauze' in één keer raak was. Helaas is die zwangerschap geëindigd in een miskraam. Bij onze eerstvolgende poging was het echter opnieuw gelijk raak en ik ben nu alweer 24 weken. Mijn zoontje is straks 1 jaar en 9 maanden als z'n broertje of zusje wordt geboren.
    Succes met het nemen van een beslissing!

Groetjes,
    Margrethe

#3136998 Quote

Hoi hoi,

idd moeten we hierover helemaal zelf beslissen, maar ik had graag enkele meningen gehoord van jullie… Idd duurt het lang om te ontzwangeren, maar mijn baarmoeder is al helemaal hersteld, ze stonden ervan verbaasd in het moederhuis…

Daarmee… Ik weet het echt niet goed.

Liefs,
    van ons…

#3136999 Quote

Haha, Febeke, ik moet om je lachen. Voor mijn gevoel ben jij echt gisteren bevallen! Maar het is dus alweer acht weken geleden. Gaat ook snel, zeg!

Ik kan niet uit ervaring spreken. Wel heb ik een kennis bij wie er nauwelijks een jaar tussen de kindjes zit. Zij vond het vies tegenvallen en had het achteraf nooit zo gedaan. Ze was echt helemaal stuk, zowel lichamelijk als psychisch. Maar dat is natuurlijk maar 1 verhaal.

Het lijkt me toch wel verstandig om er een half jaartje ofzo tussen te laten zitten voordat je opnieuw gaat klussen. Maar dat is mijn mening natuurlijk, geen vaststaand wiskundig feit ofzo.

Lichamelijk kan het natuurlijk best zijn dat je lichaam er eerder al klaar voor is (dat is de natuur), maar vergeet ook het psychische aspect niet. Dat heeft echt meer impact dan je denkt!

Succes en geniet van je kleintje!
    Liefs, Jose

#3137003 Quote

Het is voor iedereen anders. De één kan het lichamelijk en psychisch goed aan, de ander niet. Je weet vooraf nooit hoe het uitpakt. Mijn zusje en ik schelen 11 maanden. Pas sinds een jaar of 2 "klikt" het tussen ons en kunnen we heel goed met elkaar overweg, daarvoor absoluut niet. Mijn eigen kindjes schelen straks 2 jaar. Het lijkt ons een ideaal verschil, we zitten straks niet met 2 baby's.

Succes met je keuze.

Groetjes.

#3137011 Quote

Ik denk dat het niet onverstandig is om nog enkele maanden te wachten… We hebben nu een voorbeeldig dochtertje… Ze laat zich zelden horen, echt een schatje… Je weet natuurlijk nooit dat je het geluk weer gaat hebben e…

Liefs

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3137013 Quote

Ach hou maar op….. mijn ventje wordt deze week al 1 en sinds 2 dagen na zijn geboorte ging het al weer kriebelen maar wij wonen hoog dus dat is onze enige belemmering voor een 2de. Maar ik zou zo dolgraag willen! We hebben afgesproken er in November voor te gaan… Tot die tijd ben ik jaloers op alle vriendinnen die wel lekker zwanger zijn. Ga daarom ook niet naar de 9 maanden beurs. Dat proces gaat zich alleen maar willen versnellen als ik daar ben. Wanneer gaan jullie voor de 2de??? heb je het al besproken???

#3137090 Quote

Hey Febeke mijn dochtertje is nu bijna  7 maanden en ik ben morgen alweer 11 weken zwanger. Wij wilden ze ook graag dicht op elkaar. Iedereen vraagt was het een ongelukje? Als ik dan zeg nee het was bewust dan zeggen ze is wel snel he. Je moet gewoon doen wat je zelf graag wil.En ik denk dat je zelf voelt of je lichaam er aan toe is. Ik heb mijn dochtertje via een keizersnede gekregen. en ik heb de dag na de operatie een beetje last van de wond gehad en daarna niet meer.

Groetjes nancy (mamma v Fenna 26-07-07)

#3137115 Quote

Hoi hoi,

bedankt voor jullie meningen.
    Ook mijn lichaam was behoorlijk snel na de bevalling weer in orde.
    Heb natuurlijk wel wat pijn gehad (van de knip), maar echt lang heeft het niet geduurd.
    Ik neem nu nog een minipil, aangezien ik borstvoeding geef, moet ik een minipil nemen.
    Ik heb nog 3 doosjes liggen, weet het allemaal niet goed.
    Mijn man wil ook zeker een tweede, maar zou nog ff willen wachten. Maar dan ook weer niet te lang, maar wanneer we er precies voor gaan, mmm dat weten we nog niet.
    Maar wanneer ze 6-7 maanden is, zou ik toch wel graag weer zwanger zijn.
    We zien wel wat de tijd brengt, in alle geval bedankt voor jullie reacties.

Liefs,
    van ons…

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct