Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

wanneer spreken we van DYSMATUUR?

• Auteur

wanneer spreken we van DYSMATUUR?

#3137056 Quote

Hey.

Na mijn weten is een Dysmatuur een baby die wel op tijd geboren word, dus tussen de 38 en 42 weken maar te klein is.
    Onze dochter is met precies 38 weken geboren maar woog 2200 gram en was 41 cm. dus een Dysmatuur.

Groeten van Miena.

#3137121 Quote

je spreekt van een dysmatuur als je kind in geboren is met een telaag gewicht voor die aantal weken waar het ingeboren is mijn zoon was met 33 weken geboren en woog 1255 gram en hij was dus ook dysmatuur

groetjes tineke

#3137141 Quote

hallo

tineke240 waarom ik het vraag is dat ik vandaag net 32 wken ben en 4 jaar gelden ben bevallen van mijn dochtertje met 32+3 dagen spontaan gebroken vliezen   en ze woog 1500 gram .

nu ben ik dus 32 weken zwanger weer en ben dinsdag weer bij de gyn geweest en die schatte het kindje op 1100a 1200 gram   dus kan het kindje de groei weer inhalen? dus misschien met 34 wkn op een mooier gewicht zit? en mag ik vragen waarom je kindje zo licht woog had je pre eclampsie??

#3137858 Quote
    quote: gelukkigemamavan2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-02-2008 14:19:54'));

hallo

tineke240 waarom ik het vraag is dat ik vandaag net 32 wken ben en 4 jaar gelden ben bevallen van mijn dochtertje met 32+3 dagen spontaan gebroken vliezen   en ze woog 1500 gram .

nu ben ik dus 32 weken zwanger weer en ben dinsdag weer bij de gyn geweest en die schatte het kindje op 1100a 1200 gram   dus kan het kindje de groei weer inhalen? dus misschien met 34 wkn op een mooier gewicht zit? en mag ik vragen waarom je kindje zo licht woog had je pre eclampsie??

ja in combinatie met hellp,
    en omdat het waarschijnlijk al met 14 weken begonnen was kreeg mijn zoon ook vanaf 14 weken niet alles wat hij nodig had en daardoor had hij dus ook een groei achterstand nou heb ik samen met mijn schoonmoeder en vader om de tafel gezeten,
    ik zelf was namenlijk geen grote of zware baby mijn vriend ook niet waarschijnlijk krijgen wij van huis uit al kleinere kinderen en als je dan ook nog eens vanaf 14 weken niet alles krijgt wat je nodig hebt is dat voor een baby funest.
    en jij waardoor kwam jou kind zo vroeg en was het zo licht?

groetjes tineke

#3137859 Quote
    quote: tineke240 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-02-2008 11:30:55'));

quote: gelukkigemamavan2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-02-2008 14:19:54'));

hallo

ja in combinatie met hellp,
    en omdat het waarschijnlijk al met 14 weken begonnen was kreeg mijn zoon ook vanaf 14 weken niet alles wat hij nodig had en daardoor had hij dus ook een groei achterstand nou heb ik samen met mijn schoonmoeder en vader om de tafel gezeten,
    ik zelf was namenlijk geen grote of zware baby mijn vriend ook niet waarschijnlijk krijgen wij van huis uit al kleinere kinderen en als je dan ook nog eens vanaf 14 weken niet alles krijgt wat je nodig hebt is dat voor een baby funest.
    en jij waardoor kwam jou kind zo vroeg en was het zo licht?

groetjes tineke

sorry niet goed gelezen zie al wat bij de oorzaak was.

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct