Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

roominig in?

• Auteur

hey meiden.

ik had even een vraagje….

inmiddels ben ik ruim een week geleden bevallen van mn prachtige nathalia amber.
    nu zei de vk vanochtend dat ik mn meissie beter de eerste 3 maanden bij mij op de kamer kan laten slapen omdat ik borstvoeding geef, dit heet rooming in.
    haar eigen kamer zit nog geen 3 meter van mn bed vandaan, dus eigenlijk vind ik het onzin.
    gaan/doen jullie je kind zo lang bij je op de kamer houden?
    of toch maar gewoon in haar eigen kamertje?

hopelijk kunnen jullie me helpen.

liefs, do

#3137070 Quote

Hey Do,

Als eerste nog gefeliciteerd met je dochter! Ik denk dat het heel persoonlijk is en dat je moet doen waar jij je goed bij voelt.
    Wij hebben onze dochter vanaf het begin op haar eigen kamer laten slapen. Wij hadden gewoonweg geen ruimte voor een bedje. Daarnaast vond ik het ook fijner als ze op haar kamertje sliep. Dit omdat ik het zielig vond dat ze eerst lekker bij papa en mama zou mogen slapen en dan opeens alleen op een kamertje zou liggen.
    Maar ja, ik kan me ook voorstellen dat mensen het juist zielig vinden om zo'n kleintje meteen alleen te laten slapen.
    Persoonlijke keuze dus.
    Moet wel eerlijk zeggen dat mijn melkproductie helemaal niet op gang kwam en dat ik uiteindelijk ook gestopt ben met borstvoeding geven, omdat ze bleef afvallen/ nauwelijks aankwam. (nu heb ik het wel echt over langere tijd, want het is heel normaal dat ze de eerste week gewicht verliezen!)

Maar ik weet niet of dat iets te maken heeft met het feit dat ze niet bij ons op de kamer sliep. De vk heeft daar nooit iets over gezegd.

Groetjes Doki

#3137077 Quote

hallo
    van harte gefeliciteerd.
    ik had ook al zoiets van mijn vriendin gehoord, ik heb een dochtertje van 5 jaar en die heeft ook op haar eigen kamertje geslapen dit zou wel weer iets van de laatste tijd zijn.
    ik denk dat ik het niet ga doen dan wil mijn dochtertje ook bij ons op de kamer en word het helemaal zo druk.
    je moet gewoon doen wat jij wil succes ermee
    groetjes

#3137078 Quote

Hai,
    Ja, inderdaad, een hele persoonlijke keus. Het is veiliger zeggen ze als je kindje naast jullie ligt, je bent dan alert op je kindje mocht er wat zijn, het voorkomt in dat geval wiegedood. Maar die alertheid is voor velen juist een reden om het op het eigen kamertje te leggen, je slaapt dan zelf veel rustiger. Het is handig als je BV geeft, maar het moet niet. Voor mij is het heerlijk dat ons zoontje, nu bijna 9 weken, naast ons ligt.
    Hij slaapt ook rustig dus ook ik slaap prima en wordt niet wakker van murmelgeluidjes.
    Groot voordeel vind ik het dat ik niet heen en weer hoef te lopen voor een speen, even hup mijn arm uit bed en hij slaapt verder. Wat ik er ook heel prettig aan vindt is dat ik hem goed kan observeren, waardoor is hij wakker? Is dit echt wakker of is dit  licht slapen? Honger of speentje?? Inmiddels slaapt hij over het algemeen door, maar de eerste weken was hij wel eens onrustig en vond ik het heel prettig dat ik niet telkens mijn bed uit hoefde. Was voor mij veel rustiger. (en het scheelt koude voeten)
    Overigens slaapt hij in een reismandje, die ik overdag op zijn eigen kamertje neerzet.
    Leert hij ook vast wennen aan die omgeving.
    Groetjes Soela

#3137086 Quote

Hoi Dotjuh,
    is helemaal langs me heen gegaan dat je een dochter hebt, gefeliciteerd! Volgens mij waren wij zo'n beetje tegelijk uitgerekend, of niet? (6 feb)

Anyway, bij de borstvoedingsvoorlichting hadden ze ook al tegen ons gezegd dat dit het 'nieuwste inzicht' is. Ik ben er eerlijk gezegd ook niet zo'n voorstander van. Ik heb ook geen plek en dan zou het dus de eerste 3 maanden in de reiswieg vd kinderwagen moeten slapen. Lijkt me niet zo goed voor zo'n lange termijn.

Ik denk dat ik de eerste week, als de kraamhulp er is, braaf meewerk. En als zij dan weg is en ik zit een beetje in een ritme met borstvoeding geven, dan gaat ze lekker naar haar eigen kamer. Is bij mij ook vlakbij de slaapkamer, en ik kan ook nog de babyfoon aanzetten als ik het niet helemaal goed kan horen.

Succes en geniet van je kleintje!
    Groetjes, Jose
    41 wkn

#3137103 Quote

Mijn 1e dochter heeft de kraamtijd bij ons op de kamer geslapen. Ik werd er gek van. Ik kon echt niet slapen. Baby's maken nog best wat lawaai,  (zuchten, knorren, piepjes enz. ) en ik vind het heerlijk om de tv nog even aan te zetten en zo in slaap te vallen, en dat ging ook niet.
    Na 10 dagen is ze op haar eigen kamer gaan slapen.
    Nu bij nummer 2 gaan we gewoon weer kijken. Eerst bij ons op de kamer en als ik niet kan slapen gaat ze ook gewoon naar haar eigen kamer.

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3137104 Quote

Hoi

BIj onze dochter, nu alweer 3 jaar geleden, hebben we het wel gedaan. Zij heeft ongeveer een half jaar bij ons in een mandje op ons bed geslapen. Ze lag bij ons voeteneinde en we vonden het knus, makkelijk bij het voeden en haar geluidjes stoorden ons helemaal niet. Ik wist precies wanneer ik moest reageren en wanneer het een slaapgeluidje was.
    Het ligt er maar net aan wat je zelf prettig vindt, maar ik vond het juist moeilijk om haar op haar eigen kamertje te leggen. De eerste stap naar zelfstandigheid, zo voelde het toen (ik zat nog vol hormonen hè, dan krijg je dat 😉
    Doe wat het beste is voor je eigen (en je partners!) nachtrust!

Groetjes, Kaskes

#3137107 Quote

hoi,
    allereerst gefeliciteerd met jullie dochtertje!!!
    als je BV geeft, raden veel VK's en kraamverzorgsters rooming in aan, omdat je dan beter kan inspelen op de eerste hongergeluidjes van je kindje. En daarmee sneller de BV op gang helpt en eerder een ritme zou hebben. Ik vind het echter een heel persoonlijk keuze: dé manier is datgene waarbij jullie je prettig voelen!!!

Wij hebben onze zoon 15 weken op onze kamer laten slapen: 1 week nadat hij doorsliep hebben we hem op z'n eigen kamertje gelegd. Dit hebben we vooral vanuit praktisch oogpunt gedaan: onze slaapkamer is 1 verdieping lager dan die van ons zoontje en als je er dan 2x per nacht uitmoet, trap op etc   leek me veel van t goede. Daar kwam bij dat ik met ks bevallen ben en dus eerste weken weinig mobiel.   Wij hadden mazzel dat ons zoontje weinig geluidjes maakte, zodat we tussen de voedingen door goed konden slapen. Ik zou het bij een 2e weer op deze manier doen
    Succes met het maken van je keuze, geniet van jullie kleine wonder!!
    Groetjes mira, sinds 02-01-07 mama van jaap

#3137172 Quote

hey allemaal.

bedankt voor jullie reacties.
    ik heb haar vanacht op haar eigen kamertje laten slapen en kon ook gewoon alle geluidjes horen.
    ze slaapt wel een stuk vaster heb ik gemerkt. ook wij hadden nog even de tv aan voor het slapen gaan en daar werd ze toch een beetje onrustig van, vanacht daarintegen, is ze maar 2x gekomen voor bv (ipv 4x) we hebben dus heerlijk door kunnen slapen met zn 3n.

en jose: ja we liepen zeker gelijk 😀
    ik was 5 feb uitgerekend en 4 feb is ze geboren ( 5 kwartier voor de uitgerekende datum)
    jij loopt dus over tijd zie ik?
    hoop voor jou dat het niet lang meer duurt en dat je snel je kindje in je armen mag sluiten.

heel veel liefs van do

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct