Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Minderwaardig geslacht???

• Auteur

Hoi,
    ik wordt een beetje opgefokt van alle opmerkingen die je als (aanstaande) mama van een jongen naar je hoofd geslingerd krijgt.

Ik was zwanger van mijn eerste en het begon al gelijk met: je hoopt toch zeker op een meisje he? En: laten we hopen dat het een meisje wordt!!! En dat zijn toevallig altijd moeders die geen jongen hebben: net of dat het perfecte volmaakte gezinnetje moet voorstellen. Ze weten niet dat jongens hartstikke lief zijn en vaak gek op hun mama ook nog.

Ook sprak ik met een vriendin en gaf haar een complimentje over haar dochtertjes kleertjes, met als reactie: ja ja, misschien is  jou volgende ook wel een meisje!! Ik zeg alleen maar dat ze leuk aangekleed is, toch niet dat ik een meisje wil!!!!!!!

Door zulke opmerkingen voel ik me echt in een hoekje gedreven en geven ze je bijna het gevoel alsof je een besmettelijke ziekte hebt die ze op afstand willen houden. Ik heb me dat in het begin erg aangetrokken maar ik laat iedereen echt links liggen en als een baksteen vallen want zo iemand is voor mij geen vriedin meer.

Maar ook omdat er alleen nog maar jongens in de familie geboren zijn is nu ook alle hoop op mij gevestigd voor een meisje, en ook al zou ik het zelf ook super super supergraag willen, zet het mij nog  meer onder druk.

Heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee???

#3137126 Quote

He Janine,

ik heb het ook maar dan precies andersom!!! Ik ben zwanger van een meisje en iedereen vindt dat: "o…. nou…. da's toch ook best leuk…"

Het schijnt dat alle mannen een zoon willen (die van mij dus ook) en ik kan hier eigenlijk niet mee omgaan. Ik heb gewoon nooit geweten hoezeer dit nog leeft bij mannen; ik dacht dat die gedachtes allang uitgestorven waren. Het maakte mij echt oprecht niet uit, niet eens over nagedacht van tevoren.

En mijn vriend kan mij niet aan m'n verstand krijgen dat hij NIET teleurgesteld is dat het een meisje is. En dan ga ik terugdenken: mijn vader was dus ook teleurgesteld dat hij twee meiden had. En nou vast ook omdat hij geen kleinzoon krijgt.

Aaaargh, ik kan mezelf helemaal gek maken met die gedachtes. Mijn zusje weet sinds deze week dat ze een jongetje krijgt en ik denk dan steeds: mijn vriend is vast jaloers op mijn zwager omdat hij WEL een zoon krijgt.

Wel opvallend om te lezen dat het andersom net zo werkt. Waarschijnlijk zoeken wij onzekere hormoonvaten toch het commentaar op dat ons niet bevalt…. Zucht…. Het leven van een zwangere vrouw gaat niet over rozen….

Liefs en gefeliciteerd met je jongetje! Superleuk!
    Groetjes, Jose
    41 + 1

#3137127 Quote

Oja, dit moet ik ook nog even kwijt.

De familie van mijn vriend wil per se niet weten wat het is (hun goed recht) maar ze benadrukken wel steeds dat ze hopen op een "stamhouder". O my god! We leven toch niet meer in 1800??!! Bovendien heeft mijn vriend zo'n afschuwelijke achternaam dat het beter zou zijn dat die zo snel mogelijk uitsterft. Ik denk dat mijn meisje gelijk op haar 18e gaat trouwen zodat ze haar mans naam aan kan nemen, haha!

Overigens staat mijn vriend absoluut niet achter zijn familie, hoor, die heeft ook niks met dat stamhouder-geneuzel….

#3137128 Quote

He janine, ik ben moeder van 3 prachtige zoons en nu net weer 6 weekjes zwanger.
    Ik herken je   verhaal helemaal , ik had zelfs bij mijn 3e zwangerschap heel erg het idee dat ik mijn ongeboren kind moest beschermen want we wisten nog niet wat het werd en iedereen riep nou maar hopen op een meid he of dit moet toch wel een meid worden alsof het anders niet welkom is, ik weet zeker dat dit straks nog erger word maar ik bijt wel van me af, ik heb 3 hele grote knuffelkonten van bijna 11, 9 en 5 maar alledrie zelfs de oudste springt mij midden op schoolplein in de armen en geeft mij een dikke kus en ze zeggen mij elke dag dat ze van mij houden (komt ook vast hoe je met ze omgaat) heb net 2 maand een russich jongetje in huis gehad wat bij het slapen gaan ik hou van je zei.en nu de jongens wat ouder worden merk ik ook dat ze heel beschermend tegenover mij doen zo lief he..en tuurlijk is na 3 jongens een meisje ook leuk maar ik zeg nog steeds het is leuk maar niet leuker.

de trotse moeder van 3 zoons

liefs maggie

#3137131 Quote

Hoi,
    dank je wel, maar ben nog niet zwanger hoor, maar bedoel als ''as mama' in de periode dat ik zwanger was. Je gunt toch iedereen een gezond kind, toch niet je voorkeur naar geslacht??? Je gaat toch niet tegen een zwangere zeggen: oh ook best leuk…
    Dat vind ik echt zo'n vieze tegenvaller. Ook al zou ik zelf wel heel graag een jongen en een meisje willen, zou ik het nooit tegen iemand zeggen (buiten mijn man om dan) anders denken ze nog dat ik teleurgesteld  ben als ik het niet heb.  

#3137132 Quote

Ha meid,

Ik hoor eigenlijk niet op dit forum thuis, maar wil toch graag reageren.
    Ik ben moeder van 2  jongens  Mike (08-11-04) en Brian (25-07-07) en dolgelukkig dat we zijn!!!
    Tijdens de zwangerschap van de tweede heb ik ook diverse rare reacties moeten incasseren, echt vervelend. Zo gaan jullie nu voor een dochter, of het zou toch leuk zijn als Mike nu een zusje kreeg. Ik reageerde dan meestal maar erg direct met … nou hij weet ook niet hoe het is om een broertje te hebben dus waarom geen jongen!
    Dan moet ik je eerlijk vertellen dat ik heel erg de hoop had op wéér een jongen Ik vind dat nou eenmaal geweldig ik zie mezelf niet  echt als meisjesmoeder raar he  en wat je zegt, jongens zijn ook schatten voor hun ouders. Ik sta ook regelmatig met mijn zoon van drie cakejes te bakken en hij helpt me ook met stofzuigen en ramen zemen (niet dat het echt opschiet maar ach…)
    Ook al wilde wij het niet perse weten tijdens de 20 weken echo was het overduidelijk er was een jongen op komst. Inmiddels is Brian 6.5 mnd en zijn beide jongens gek op elkaar. En was een van de twee een meisje geweest geweldig toch Je hebt er nu eenmaal geen invloed op Ieder kind, een jongen of een meisje, is zoals hij of zij is.
    Ach meid, mensen voelen zich vaak verplicht om iets te zeggen en dan komt er toch een partij onzin uit. Haal je schouders op en haal diep adem (ook weer niet te diep dan wordt je misselijk) en geniet van je zwangerschap!

groetjes, Achnita

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3137133 Quote

He Maggie, da's een goeie, die ga ik erin houden: "het is leuk, maar niet leuker". Hele wijze uitspraak!

#3137134 Quote

Hi Gossee,

wat erg zeg van dat stamhouder-gedoe! Ik kan dat gewoon niet uitstaan. Maar ze smelten vanzelf als ze jullie kleintje zien hoor, dan maakt het echt niet meer uit. En voor jullie helemaal niet want elke mama en papa  is verliefd op hun eigen kind. Who cares about the rest!!! Maar laat niks ervan jullie weerhouden lekker te genieten tijdens jullie kraamperiode hoor, en alvast veel succes tijdens je bevalling!

#3137136 Quote

Hey Alraco,
    echt grappig dat je ook dat bescherm en verdediggevoel had. Die personen die die gekke opmerkingen maakten kwamen ook allemaal op kraamvisite toen, en had echt het gevoel van: wat kom jij hier doen???, Ik heb toch een jongen???, nou dan hoef je niet te kijken ook want jij bent degene die jongens als minder bestempeld, dus flikker dan maar op ook. Misschien kwam het ook wel door de kraamtranen maar kon ze niet uitstaan. Die andere persoon kwam ook en ging gelijk effe lopen klagen over het gedrag van mijn neefje: of ik dat effe door wou geven aan mijn zus! Wat een aso's he. Zij gaat trouwens alleen maar om met andere meisjesmoeders, en zodra ze hoorde dat weer een andere vriendin hoorde dat ze zwanger was van een jongen, heeft ze haar gelijk laten vallen. Belachelijk toch!!! Dat kind is nu 4,5 jaar maar echt een enorm kakkertje. Als er een ventje van 2 in haar buurt komt begint ze al gelijk te gillen. Wat een ettertje zeg!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct